Aktivering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.024 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej ..

Jeg skal til møde ved mit jobcenter idag, da jeg snart har gået ledig i 3 mdr  ! 

Har man selv noget indflydelse på hvad aktivering man kommer i? og er det indenfor ens fag?

Knus en nysgerrig.. der self. kan spørge til mødet, men kunne være lidt spændende at hører om andre erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Michala

Højst sandsynligt bliver du sendt til en ekstern udbyder af aktiveringskurser. Det er typisk et sted, hvor der først på dagen er undervisning, som fremmer dine muligheder for job, og sidst på dagen skal du selv skrive ansøgninger.

Ellers skal du som oftest selv søge virksomhedspraktik (4 uger) eller job med løntilskud (6 mdr.)

Anmeld

2. maj 2013

Louise H.

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg skal til møde ved mit jobcenter idag, da jeg snart har gået ledig i 3 mdr  ! 

Har man selv noget indflydelse på hvad aktivering man kommer i? og er det indenfor ens fag?

Knus en nysgerrig.. der self. kan spørge til mødet, men kunne være lidt spændende at hører om andre erfaringer

Jeg har lige været i aktivering og skal nok igen om en uges tid. Men sidste gang fik jeg 3 steder at vælge imellem
- et jobsøgningskursus
- produktionsskole
- og noget coaching/find dig selv-halløj.

Sidst jeg var på kh (inden uddannelse), sendte de mig på et dansk/matematik kursus - her kunne jeg ikke selv vælge

Men det er selvfølgelig forskelligt fra kommune til kommune, hvad de har at tilbyde

Du har også mulighed for selv at finde en praktikplads, hvis du hellere vil/kan det

Anmeld

2. maj 2013

MIWULA

Jeg er blevet sendt i sådan noget jobsønings noget.. baaaahhh i 4 uger også efter det skal man prøve og finde en virksomhedspraktik til mig i 4 uger os.. Og havde ikk noget valg om andet desværre..

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

MIWULA skriver:

Jeg er blevet sendt i sådan noget jobsønings noget.. baaaahhh i 4 uger også efter det skal man prøve og finde en virksomhedspraktik til mig i 4 uger os.. Og havde ikk noget valg om andet desværre..

arh det sådan noget jeg frygter.. skal du så sidde en hel dag dernede og skrive ansøgninger?

hvad for noget praktik skal du så i?

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

MIWULA skriver:

arh det sådan noget jeg frygter.. skal du så sidde en hel dag dernede og skrive ansøgninger?

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Louise :-) skriver:

Jeg har lige været i aktivering og skal nok igen om en uges tid. Men sidste gang fik jeg 3 steder at vælge imellem
- et jobsøgningskursus
- produktionsskole
- og noget coaching/find dig selv-halløj.

Sidst jeg var på kh (inden uddannelse), sendte de mig på et dansk/matematik kursus - her kunne jeg ikke selv vælge

Men det er selvfølgelig forskelligt fra kommune til kommune, hvad de har at tilbyde

Du har også mulighed for selv at finde en praktikplads, hvis du hellere vil/kan det

åhh spændende

hvad tiltag der er  Det der produktions skole, hvad går det ud på?

Anmeld

2. maj 2013

Louise H.

Anonym skriver:

åhh spændende

hvad tiltag der er  Det der produktions skole, hvad går det ud på?

Altså min kæreste har været på produktionsskole for et par måneder siden. (vi bor i Sønderborg kommune)
Og der kunne han vælge mellem at komme i køkkenet og hjælpe med mad til kantinen eller han kunne være på værkstedet, hvor de pakkede kasser for Danfoss og Linak.

Anmeld

2. maj 2013

MIWULA

Anonym skriver:

Ja det tror jeg desværre.. Ej det er vist kun fra kl 8.30-14.30 også fri om onsdagen..

Starter først på mandag.

Det ved jeg ikk.. Tror os kun det er hvis man kan finde en virksomhed som vil ha en ind..

Anmeld

2. maj 2013

Lilott

Da jeg var i aktivering sagde jeg nej til alt rengøring og lager arbejde pga. graviditet og det havde min sagsbehandler fuld forståelse for. Jeg blev derfor sendt på et jobsøgningskursus i 14 dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.