Kage undren...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

Rasmine

Jeg undrer mig lidt over det her kage snak.
KAN man kun hygge med kage?
-Kan man ikke også hygge med lækker, kølig vandmelon eller andet frugt?

Der hvor jeg arbejder, kan der også kun hygges med kage, is, slik og andre usunde ting.
Jeg er ikke fanatisk overhovedet, men undrer mig over hvorfor det er sådan?
Er det mon noget vi har med i bagagen fra vores egen barndom, eller hvad er det som gør at vi synes ungerne (og vi selv) skal fyldes med kage, jo mere sukker jo bedre?

Det er ikke for at pege fingre af nogen, overhovedet, undrer mig bare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Juniors mor

Synes bestemt ikke, at man kun kan hygge med kage - men til fødselsdag hører der sig bare kage til  - gør der ikke?
Hvis der skal hygges i hverdagen eller i andre anledninger behøver der bestemt ikke at være kage for min skyld, men jeg tror mange forbinder "hygge" med slik og andre usunde sager......desværre....

Anmeld

30. juni 2009

Lise

Njaaa, jeg har det lidt som dig - tror jeg....

Når vi får eftermiddagsgæster til fødselsdag og lign. plejer jeg at lave den obligatoriske kage og bage boller. Men jeg bager gerne både de gode usunde boller, og nogle lidt sundere boller. Og så laver et lækkert frugtfad - hvilket jeg også sætter stor pris på når jeg selv er gæst.

Mht. kagesnakken - jeg elsker bare at bage. Længere er den ikke. Så jeg er blevet fanget af ideen om at lave en fiiiin kage med modellerbart sukkerstads ovenpå.

I øvrigt bliver min øgle ikke fyldt med kage - for han gider nemlig slet ikke spise det  til gengæld spiser han meget gerne en is..

Anmeld

30. juni 2009

Tynen

Til fødselsdag hører nu altså en kage med, hvis du spørger mig

Til hverdag får vi altid vandmelon, jordbær, æbler eller andet frugt når hun kommer fra DP så hun ikke dør af sult inden aftensmaden, så synes ikke der er den samme "stemning" ved at servere det endnu en gang..

Så synes jeg det er hyggeligere at smide en kage på bordet (Om den så er hjemmebagt eller hjemmebragt kan være så uendeligt ligemeget!) og samles om den over "kaffen".
Når det ikke er så tit man får det, bliver det da lidt hyggeligt..

Anmeld

30. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg har lavet en 6-7 store kager de sidste måneder, men kun 1 af dem har vi selv spist (okay, 2 af dem har været til vores fødselsdage, så lidt af dem har vi da også fået). Men bager faktisk ekstremt sjældent til os selv.

Da C havde fødselsdag sidste år, var der kage, boller og to kæmpe frugtfad med vandmelon, vindruer og et par andre frugter - det endte med at fødselaren gnaskede vandmelon og leverpostejmadder i sig (i en skøn blanding), og ignorerede alt andet på bordet

Kagen i år, som bliver stor og forhåbentlig fin, tror jeg ikke hun gider beskæftige sig med, men jeg laver den for min egen hygges skyld. Elsker det kreative element, men lader gerne andre om fortærringen. Ved ikke om der skal sukker på bordet, for at vi kan hygge. Ofte er det lige så meget årstidens nye frugt (elsker når der kommer kirsebær, nektariner, jordbær osv.) - eller også slet ikke noget. Sådan var det også i min barndom.

Anmeld

30. juni 2009

Siber

tja det kan du have ret i!
Men vi dansker forbinder hygge med at kaste en eller anden form for mad i hvoedet, sådan er det bare! og jeg har ikke svaret på hvorfor!

Vi hygger ikke med kage, men til fødselsdag bliver det bagt kage og serveret frugt (til Almas fødselsdag serverede vi frugt spyd, og det blev der spist mest af, og jo der blev også kværnet kage)

Knus Siber, der syntes det er lige så hyggeligt at se film, læse bøger, spille spil osv, det er ligeså meget hygge for mig!

Anmeld

30. juni 2009

Plysbjørnen

Det er et godt spørgsmål, men ja jeg synes at til en fødselsdag der hører der sig kage og boller til... og ja efter min mening så kan folk bare lade være med at tage det hvis de er så sippet... Det er kun hvis der er folk med disideret sukkersyge at jeg så vidt muligt tager hensyn...

Men jeg undres tilgengæld over hvorfor når man kommer nogen steder hen (især hvis folk ikke kender en), ja så bliver man automatisk budt på øl... hvorfor skal der tit og ofte øl og vin på bordet for at voksne kan hygge sig til en god middag...

Betina

Anmeld

1. juli 2009

Kaufie

Forstår sagtens din undren - gad vide om det er et levn fra dengang sukker var et luxusprodukt?? Et stykke marcipan til jul var jo nærmest en gave isig selv.....Nu propper vi det jo i alt muligt hele året og i rå mængder... Så lige danmarksmesteren i koldskåls opskrift fx....

Kan man arve sådan en livsstil, selvom vi absolut ikke har sukkermangel i dagens dk?

Mette, selv tilhænger at frugtfadet, de også er en fryd for øjet - men som alligevel holder fast i en månedtlig kageaften med veninderne fra Kollektivet - SÅ skal der hygges....

Anmeld

1. juli 2009

Mira0911

[Slettet efter ønske af skribenten, Henrik]

Anmeld

2. juli 2009

Rasmine

Dutte84 skriver:

[Slettet efter ønske af skribenten, Henrik]

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.