Jupiter skriver:
Jeg tænker som det første at man bare IKKE KAN regne med at folk holder sådan noget hemmeligt, selvom de lover det osv osv.
Hvis i selv har luftet det for nogle få, og så til en i familien, jamen så er risikoen for at det slipper ud der også, uanset om man synes det er okay eller ej.
Jeg forstår godt at du synes det er super irriterende, men omvendt: Skal det virkelig ødelægge jeres fantastiske situation og glæde, at nogle andre har lidt for travlt?
Umiddelbart synes jeg du spilder for meget krudt på det, og sket er sket. Hvis det er fordi du længes efter at kunne være midtpunkt med en dejlig nyhed (som en baby jo klart er!) - så glæd dig til i har besluttet et navn, og skal offentliggøre det for ALLE SAMTIDIG, i stedet for 

Nu luftede jeg det jo ikke til én i familien. Han sad og plagede om at få det af vide, og kom med hentydninger selvom jeg hele tiden gjorde det klart for ham at det ikke var hverken tidspunktet eller stedet.
Så på en eller anden måde har jeg det sådan, at når han selv vælger at blive ved med at spørge ind til det når han har fået en afvisning, så må han respektere at holde det hemmeligt.
Men nej, det skal bestemt ikke ødelægge situationen, og det gør det heller ikke

Jeg er bare heller ikke særlig tæt med min kærestes familie og det kan måske også være grunden til at jeg føler det så grænseoverskridende som jeg gør....
- Meningen var jo også vi skulle gøre det offentligt for alle samtidig, men det er svært når der er en, der ikke engang ved det med sikkerhed, der går og siger det til samtlige familiemedlemmer :p