Update på forløbet med diskus og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
17 svar
11 synes godt om
1. maj 2013

Jupiter

Ja, til de der måtte være interesseret, så får i lige en lille update på min situation med diskusprolapsen i ryggen, smerter og den forestående fødsel.

Efter et besøg på fødegangen i weekenden med ulidelige smerter fik jeg en recept (efter 5 timer!!) på noget morfin til at dulme smerterne indtil jeg kunne komme til JM i går og få en snak om det hele.

Jeg valgte så IKKE at tage det morfin, da der står mange steder at det frarådes til sidst i graviditeten (jeg er 37+4 i dag) :-S Så har (og gør det stadig) levet i et mere eller mindre smerte-helvede 

Nå, men heldigvis var min JM meget sød og forstående i går, og hun ringede straks til svangerambulatoriet for at få en tid til mig, så jeg kunne aftale en fødselsplan og evt. igangsættelse med en læge derinde. De havde dog ingen ledige tider de næste 14 dage, så de prøver at presse mig ind mellem nogle andre i næste uge. Jeg får endelig besked med en tid på fredag!

JM mente bestemt ikke at jeg skal gå over tid, så en igangsættelse senest til termin er i hvert fald hendes anbefaling! PYHA, det gjorde mig godt nok lettet at få en senest-dato på alt det her smerte!

Jeg venter med længsel på den samtale, og håber at lægerne vurderer at jeg kan klare en normal fødsel, gerne før tid, da bebs er stor nok (3000 g) og klar til at komme ud til os hvis det skal være. Kejsersnit er det sidste jeg ønsker, men hvis det skal til, så skal det jo til.

Jeg håber i vil  for mig, og for at jeg får lagt en plan i næste uge, som er optimal for både mig og baby 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Jupiter

Nåh, det var åbenbart ikke så spændende - jeg har jo ikke gjort mig bemærket godt nok herinde så! 

Men anyway, så er der nu aftalt tid til samtale i morgen kl. 13 på sygehuset.

Jeg er super nervøs for om de har forståelse for mine smerter, og om de overhovedet vil tale igangsættelse 

Men det må tiden jo vise 

Anmeld

2. maj 2013

Noahmor

Jupiter skriver:

Nåh, det var åbenbart ikke så spændende - jeg har jo ikke gjort mig bemærket godt nok herinde så! 

Men anyway, så er der nu aftalt tid til samtale i morgen kl. 13 på sygehuset.

Jeg er super nervøs for om de har forståelse for mine smerter, og om de overhovedet vil tale igangsættelse 

Men det må tiden jo vise 

Pøj pøj med det hele. 

Anmeld

2. maj 2013

Jupiter

Noahmor skriver:

Pøj pøj med det hele. 

Mange tak 

Anmeld

2. maj 2013

L&V

Åh det var da godt de tog det seriøst.. Held og lykke med det hele

Anmeld

2. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Dejligt, at du har får en tid til igangsættelse. Det må være forfærdeligt, at gå i et smertehelved.

Anmeld

2. maj 2013

Jupiter

Månsson skriver:

Åh det var da godt de tog det seriøst.. Held og lykke med det hele

Jah, jeg ved ikke endnu om sygehuset tager mig seriøst, men det gjorde min JM i hvert fald.

Håber de er forstående i morgen tid samtalen 

Anmeld

2. maj 2013

L&V

Jupiter skriver:

Jah, jeg ved ikke endnu om sygehuset tager mig seriøst, men det gjorde min JM i hvert fald.

Håber de er forstående i morgen tid samtalen 

Mon ik når din jm har.. hendes ord vægtede i hvert fald tungt da jeg sku sættes igang

Anmeld

2. maj 2013

Jupiter

MoarHvidovre skriver:

Dejligt, at du har får en tid til igangsættelse. Det må være forfærdeligt, at gå i et smertehelved.

Jeg har endnu ikke fået en tid til igangsættelse, kun til samtale om det. Så er ikke helt i hus endnu, men HÅBER! 

Anmeld

2. maj 2013

Jupiter

Månsson skriver:

Mon ik når din jm har.. hendes ord vægtede i hvert fald tungt da jeg sku sættes igang

Årh det lyder godt - det giver mig da lidt ekstra tro på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.