Kage til dp-børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

linemus

Har I en god idé til, hvilken kage jeg "lige" bager til Signe og Nannas legestuevenner? Og en opskrift? Jeg tænkte fx på sådan en lækker gulerodskage, men har ingen opskrift.

Jeg skal bare lave den i en lille bradepande, de er nemlig ikke så mange - 6 børn og 4 voksne Og så er vi lige blevet enige om det her i formiddags, jeg har ellers ikke rigtig tid til at bage i dag, men pyt. Det er lidt sjovere for dem at holde fødselsdag i legestuen end at holde det på torsdag (de holder fri fredag) hjemme hos dp'en, hvor der ikke er andre børn end de to fødselarer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

ka li ja

altså nu tænker jeg lidt... må man overhovedet give dem kage med i dp??
vi må vidst ikke sådan noget...
det er det der sundhedsflip  der har taget overhånd..
man må i hvert fald ikke i odder kommune mere.

men på den anden side.. når de nu kun er dem gør det vel ikke noget.

jeg ville købe en børne pulver kage
det er nemt...

Anmeld

30. juni 2009

linemus

Der er ikke sundhedsflip her i Hou  Og det er jo ikke så tit med kun 6 børn i hele dagplejekredsen.

Jeg er allerede ude og tænke i stor flot kage med MMF og tal på osv. men så igen - det er jo til små børn, så det er nok lidt for meget sukkerstas  Det ku' ellers være sjovt.

Hvis der er nogle MMF-erfarne, der læser med: Kan man lægge sådan et lag ovenpå en kage, der er bagt i figurform? Jeg har en bamseform, så det bliver en flad liggende bamse. Vil man stadig kunne se formen, hvis man beklæder den med MMF?

PS. Jeg har fundet en gulerodskage-opskrift 

Anmeld

30. juni 2009

ann-kristina

Hej
Emilie har fødselsdag næste fredag og hvis der bliver ved med at være lige så varm, så tror jeg at jeg sender is med hende i dagpleje i stedet for. Det tror jeg da hellere ungerne vil have i stedet for kage. Vi har jo fået en hel fantastisk ismaskine i sidste uge, så vi laver læææækkker is i lange baner. Jordbærsorbet er altså bare guf (friske jordbær, lidt sukker, appelsinsaft, citronsaft og vand). Tænkte jeg kunne prøve at lave en hjemmelavet 3-farvet. Så er den jo heller ikke så usund

Anmeld

1. juli 2009

Kaufie

Lykkedes det - det med MMF på bamsekagen???

Øjner man en hurtig (men knapt så lækker) løsning på at man gerne vil lave en flot kage - men ikke har tiden i dagene før??

Anmeld

1. juli 2009

linemus

Kaufie skriver:

Lykkedes det - det med MMF på bamsekagen???

Øjner man en hurtig (men knapt så lækker) løsning på at man gerne vil lave en flot kage - men ikke har tiden i dagene før??

Jeg har ikke prøvet det endnu. Synes det blev for meget sukkerstas, når det nu er til dp-børnene. Men jeg skal nok give besked, hvis jeg får det prøvet. Jeg forestiller mig en gul overtrukket bamse med rød trøje

Anmeld

1. juli 2009

linemus

Jeg må lige fortælle, at kagen blev et hit. Især Signe var helt tossevild med den, fortalte dp. I får lige opskriften, for den er go' Jeg har lige nydt resterne af den.

Opskriften er fra kagekonen.dk

Kagen flækkes og smøres med cream-cheese-frosting. Sørg for det er koldt, ellers flyder det ud (mine egne erfaringer).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.