Nf i dag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

MaleneG

Så kom dagen endelig hvor jeg skal til NF.
Men kommer lige i tvivl om hvorvidt man skulle have en tom, eller en fyld blære inden scanningen, for at give de bedste resultater af billede?

Men synes ikke jeg kan læse det i mine papirere eller inde på sygehuset's hjemmeside, så håber nogle kloge kvinder derude kan hjælpe mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Mira0911

Held og lykke,.,,,,
Har aldrig hørt om at man kan have tom blære til scanning...

Anmeld

30. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Umiddelbart vil jeg sige fyldt blære, da det hjælper til med at skubbe livmoderen op i bughulen og ud mod maveskindet, så det er nemmere at scanne dig og få gode billeder. Så jeg ville lade være med at tisse 1-2 timer før scanningen, og så kan du jo spørge, når du ankommer til afdelingen. Det er nemmere at få det ud end ind

Du kan evt. læse mere om ultralydssacnning i vores videnssektion her: https://www.baby.dk/videnom/4p204/graviditet-ultralydsscanning.aspx

Og så rigtig god fornøjelse, det er en stor oplevelse at se den lille trold.

Mvh'
Karoline

Anmeld

30. juni 2009

MaleneG

Dutte84 skriver:

Held og lykke,.,,,,
Har aldrig hørt om at man kan have tom blære til scanning...

Nogen gange skal man tømme sin blære for urin for ikke at ødelægge noget ved billedet, andre gange ser de helst at ens blære er fyldt til randen fordi at det så gør at nogen ting bliver trykket lidt op af
F.eks. når min far skal scannes for sin kræft tumor skal hans blære være helt fyldt for at få det bedste resultat ud af billederne.

Anmeld

30. juni 2009

MaleneG

Karoline skriver:

Umiddelbart vil jeg sige fyldt blære, da det hjælper til med at skubbe livmoderen op i bughulen og ud mod maveskindet, så det er nemmere at scanne dig og få gode billeder. Så jeg ville lade være med at tisse 1-2 timer før scanningen, og så kan du jo spørge, når du ankommer til afdelingen. Det er nemmere at få det ud end ind

Du kan evt. læse mere om ultralydssacnning i vores videnssektion her: https://www.baby.dk/videnom/4p204/graviditet-ultralydsscanning.aspx

Og så rigtig god fornøjelse, det er en stor oplevelse at se den lille trold.

Mvh'
Karoline

Mange tak for svaret

Anmeld

30. juni 2009

Mira0911

Okey... Der kan man bare se....

Anmeld

30. juni 2009

forår

Jeg havde ikke været på toilet  ca 2 timer før, og det kommenterede hun ikke da jeg var til NF.

Så jeg ville have en fyldt blære når jeg kom, for hvis de ønsker en tom blære, så er det jo bare at smutte på toilet....det er lidt mere svært omvendt.

held og lykke og god fornøjelse idag...det er en kæmpe oplevelse

Dea 16+3

Anmeld

30. juni 2009

SHERO

i min indkaldelse stod der at det var en god idé ikke at tømme blæren en time inden scanninen. :-)

Anmeld

30. juni 2009

MaleneG

Tak for svar alle sammen

Anmeld

30. juni 2009

Cris

MaleneG skriver:

Mange tak for svaret

Jeps, i de første 12/15 uger er det bedst med flyldt blære, for babien er så lille, at blæren skubber livmoderen op en lille smule. Og alt hjælper på det tidspunkt, hvor de er så små og de skal se, så meget som muligt. Det skal jeg her hver gang man skal til scanning. Efter uge 20 er det ikke længere nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.