Jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Frejsmor

Karla skriver:

Så er jet nået til 9+0 og skal til at tage jerntilskud.

Er der et bestemt mærke I vil anbefale, og hvor kan det købes?

Jeg tager gravijern.. 1 tablet inden jeg går i seng..

Det er vigtigt at man ikke tager sin jern sammen med mad eller andre vitaminer og heller ikke sammen med mælk.. 

Min JM rådede mig til at tage jern om aftenen, så jeg har hele natten til at optage det og hele dagen til at optage kalk(de to ting kan nemlig ikke optages på samme tid og man får dermed ingen nytte af sin jern hvis man drikker/spiser mælkeprodukter i umiddelbar forlængelse af at man har taget sin jerntablet)

Jeg har forresten ikke fået hård mave af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Hailiesmom11

Jeg bruger Amino jern - denne graviditet sidste brugte jeg hemojern og det kunne jeg ikke denne gang fordi jeg fik hård mave.. Denne gang har jeg kun oplevet hård mave 2 gange og har taget jern i 10 uger nu.. Den kan klart anbefales der skal tages 2 om dagen så en pakke til 179 varer ca 2 mdr

Anmeld

29. april 2013

Karla

Frejsmor skriver:

Jeg tager gravijern.. 1 tablet inden jeg går i seng..

Det er vigtigt at man ikke tager sin jern sammen med mad eller andre vitaminer og heller ikke sammen med mælk.. 

Min JM rådede mig til at tage jern om aftenen, så jeg har hele natten til at optage det og hele dagen til at optage kalk(de to ting kan nemlig ikke optages på samme tid og man får dermed ingen nytte af sin jern hvis man drikker/spiser mælkeprodukter i umiddelbar forlængelse af at man har taget sin jerntablet)

Jeg har forresten ikke fået hård mave af det..

Okay tusind tak for svar

Jeg må på apoteket og have fat i dem. Tror det bliver gravijern

Anmeld

29. april 2013

Karla

Hailiesmom11 skriver:

Jeg bruger Amino jern - denne graviditet sidste brugte jeg hemojern og det kunne jeg ikke denne gang fordi jeg fik hård mave.. Denne gang har jeg kun oplevet hård mave 2 gange og har taget jern i 10 uger nu.. Den kan klart anbefales der skal tages 2 om dagen så en pakke til 179 varer ca 2 mdr

Hold da op, der er godt nok mange forskellige mærker
Jeg tror jeg prøver gravijern først, og så må jeg skifte, hvis de giver mig problemer. Tak for svar

Anmeld

29. april 2013

Victoria2013

Karla skriver:

Jeg tager dem der hedder AminoJern, som jeg køber på apoteket. De har virket rigtig fint for mig. Jeg er også normalt bloddonor og der får jeg også altid jerntabletter med hjem, men dem jeg fik dér gav mig hård mave - det får jeg ikke af dem jeg tager nu som gravid, heldigvis

Jeg tager min jernpille om formiddagen midt imellem at jeg har spist morgenmad og mit formiddags-mellemmåltid. Bilder mig selv ind at så virker jernet om dagen hvor jeg har brug for blodet/energien det giver (man kan jo blive meget træt hvis man har jernmangel)

Anmeld

29. april 2013

MariaKyedDK

Karla skriver:

Tager du dem sammen med et måltid? Det står der i hvert fald man skal når jeg læser om dem på nettet?

Ja det gør jeg faktisk, men det gør jeg med alle piller kan ikke sluge piller med mindre det er med mad

Og så er det rigtigt godt at drikke et glas appelsinjuice samtidigt, men ikke et must!

min Jordmoder anbefalede mig dem her, og jeg tager også APOVIT Gravid Multi, med 400 mg folsyre.

dem må man bare ikke spise sammen med hinanden, så jeg tager Jern om Morgenen, og Gravid multi til aftensmaden

de er super gode til mig de piller

Anmeld

29. april 2013

Karla

Kia2013 skriver:

Jeg tager dem der hedder AminoJern, som jeg køber på apoteket. De har virket rigtig fint for mig. Jeg er også normalt bloddonor og der får jeg også altid jerntabletter med hjem, men dem jeg fik dér gav mig hård mave - det får jeg ikke af dem jeg tager nu som gravid, heldigvis

Jeg tager min jernpille om formiddagen midt imellem at jeg har spist morgenmad og mit formiddags-mellemmåltid. Bilder mig selv ind at så virker jernet om dagen hvor jeg har brug for blodet/energien det giver (man kan jo blive meget træt hvis man har jernmangel)

Tak for svar
Jeg hører lige apoteket, hvad de anbefaler.
Jeg må nok hellere tage dem om aftenen indtil min kvalme forsvinder, da jeg ikke har så meget rytme i hvornår jeg spiser lige nu.
Det gør jeg bare når kvalmen tillader det

Anmeld

29. april 2013

pcoramt

Karla skriver:

Det anbefales fra 10+0 jeg vil nok vælge de billigste fra matas de er ganske fine, og hvis du så tager dem med en glas appelsin juice. GraviJern er den dyre version, som indeholder lidt C vitamin så behøver du ikke drikke juice til

Anmeld

29. april 2013

Karla

pcoramt skriver:

Det anbefales fra 10+0 jeg vil nok vælge de billigste fra matas de er ganske fine, og hvis du så tager dem med en glas appelsin juice. GraviJern er den dyre version, som indeholder lidt C vitamin så behøver du ikke drikke juice til

Min læge har anbefalet mig at starte fra 9+0

Okay, tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.