1990h skriver:
Hej piger.
Jeg fødte en skøn pige i onsdags kl 20.16 53lang og 3676g.
Skal nok skrive fødselberetning når overskuddet er der.
Men nu har jeg lige brug for at hører lidt erfaringer fra jer og har lidt spørgsmål.
Blev jeres spædbørn urolige da mælken løb til?
Fik det mavekneb?
Og hvor længe gik der til det gik over?
Min pige har det sidste døgns tid været skiftevis meget urolig og har til aften fået meget mavekneb. hun hyler og skriger indtil hun kommer af med det og kan ikk finde ro.
Har googlet lidt og da kæresten havde kolik i 8 måneder bliver jeg skide nervøs men tænker om det normalt de får det sådan når mælken løber til?
Jeg er skide frustreret og tudefærdig? Kan man hjælpe hende på nogen måde?
Først: STORT tillykke med jeres lille pige! 

Dernæst: Træk vejret stille og roligt, slap af i skuldrene og lad være med at blive bange...
De små kan mærke hvis vi er urolige og spænder i kroppen. Fordi hun græder og trækker fødderne op under sig er det ikke nødvendigvis kolik..
Jeg kan godt forstå det skræmmer rigtig mange (inkl. mig selv) når der bliver snakket kolik, for ja man kan jo slet ikke forestille sig hvor hårdt det må være.
Men Silas og Rune havde også lidt mavekneb i starten, maven skal lige vænne sig til det der kommer ned og det kan godt gøre rigtig ondt, Silas kunne vi rigtig godt mærke det på og han var ret ked af det, men Rune har der ikke været de store problemer med, men jeg tror det har noget at gøre med at vi har taget det afslappet den her gang 
Hvor tit ammer du? For det kan godt være du måske overfodre hende lidt? 
Anmeld