mave klapperi !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

Stivdie

piap skriver:

Hej Kvinder

Er det kun mig der får spat at folks mave klapperi/ mave berøring  ???

jeg er gravid i uge 26 og vildt glad for det, men får godt nok spat af folks mave klappere/ berøring, her snakker vi også folk jeg ikke rigtig kender, synes det er vildt ubehagelig, det er endelig okay at folk kommentere min mave, men deres berøring overskrider altså mine grænser  hvordan takler I det??

Man kan få graviditets t-shirts hvor der står "Fingrene væk", "Don't touch" og lignende budskaber. Måske skulle du få købt dig sådan en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Silas&Mille

Jupiter skriver:

Nu må du, TS, og I andre også selvfølgelig, ikke tage det her som et angreb, men jeg tænker over om I måske udstråler eller på en eller anden måde give udtryk for at det er okay at andre rører jeres maver?  Eller omvendt - at i ikke udstråler at i absolut ikke har lyst til at blive befamlet.

Jeg er selv gravid i uge 38, og jeg har aldrig oplevet at folk har rørt ved, eller overhovedet spurgt om de måtte røre ved, min mave.

Jeg har selv et par gange spurgt svigermor, et par veninder og selvfølgelig kæresten om de har lyst til at mærke når der er gang i lilleputten, men jeg har aldrig følt at folk kom for tæt på og har ville røre ved maven.

Det kan selvfølgelig være jeg bare er "heldig", men tænker alligevel om jeg måske er god til (ubevidst) at vise folk at de ikke skal komme for tæt på 

Sjovt, jeg sad lige og tænkte det samme.

Jeg har nemlig heller ikke oplevet at blive 'befamlet' de to gange jeg her været gravid. Ikke en gang min mor, bonusmor eller svigermor har gjort det, uden at spørge.

Har fået kommentarer til maven, men er ikke blevet 'befamlet'

Anmeld

28. april 2013

CH2012

Hvad betyder TS? (Total emneskift, sorry)... 

Anmeld

28. april 2013

Clisolka

CH2012 skriver:

Hvad betyder TS? (Total emneskift, sorry)... 

Trådstarter 

Anmeld

28. april 2013

Clisolka

Jeg oplevede det ikke så mange gange da jeg var gravid for 3 år siden med min datter, men jeg bryder mig heller ikke om det, medmindre de spørger først selvfølgelig 

Anmeld

28. april 2013

CH2012

Babymor2010 skriver:

Trådstarter 

Ahh, tak... Jeg tænkte godt på det kunne være sådan noget, men synes også det lød lidt sjovt 

Anmeld

28. april 2013

SjeBets

Jupiter skriver:

Nu må du, TS, og I andre også selvfølgelig, ikke tage det her som et angreb, men jeg tænker over om I måske udstråler eller på en eller anden måde give udtryk for at det er okay at andre rører jeres maver?  Eller omvendt - at i ikke udstråler at i absolut ikke har lyst til at blive befamlet.

Jeg er selv gravid i uge 38, og jeg har aldrig oplevet at folk har rørt ved, eller overhovedet spurgt om de måtte røre ved, min mave.

Jeg har selv et par gange spurgt svigermor, et par veninder og selvfølgelig kæresten om de har lyst til at mærke når der er gang i lilleputten, men jeg har aldrig følt at folk kom for tæt på og har ville røre ved maven.

Det kan selvfølgelig være jeg bare er "heldig", men tænker alligevel om jeg måske er god til (ubevidst) at vise folk at de ikke skal komme for tæt på 

tager det ikke som et angreb, normalt er jeg slet ikke til knus, kram og sådan med andre end mine børn og min mand. Og jeg udsender slet ikke de der vibes, folk finder mig faktisk ret afvisende hvis de ikke kender mig.  Det er nok derfor det faktisk undre mig ret meget hvorfor at de så lige pludselig føler, at det er OK at rage på min mave. 

Anmeld

28. april 2013

Jupiter

SjeBets skriver:

tager det ikke som et angreb, normalt er jeg slet ikke til knus, kram og sådan med andre end mine børn og min mand. Og jeg udsender slet ikke de der vibes, folk finder mig faktisk ret afvisende hvis de ikke kender mig.  Det er nok derfor det faktisk undre mig ret meget hvorfor at de så lige pludselig føler, at det er OK at rage på min mave. 

Nej så kan jeg sagtens forstå du synes det er underligt.

Det ville jeg nok også synes 

Når jeg tænker over det, så synes jeg faktisk at det eneste jeg lige selv gør, er at lægge mine egne hænder på maven når der tales om den.

Ved ikke om folk opfatter det som et "beskyttende" tegn måske? 

Anmeld

28. april 2013

Klokkeblomst88

Åh jeg kan sagtens følge dig! Jeg troede ikke rigtig på at folk kunne finde på det, ja indtil jeg selv stod i denne situation - op til flere gange! 

Jeg ved virkelig ikke, hvad man skal gøre. De gange jeg har oplevet det, der det kommet som et chok for mig, og jeg har været helt paf bagefter. Så har ikke nået at reagere. Men det er virkelig noget underligt noget  - kunne da aldrig selv finde på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.