mave klapperi !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
18 svar
13 synes godt om
28. april 2013

piap

Hej Kvinder

Er det kun mig der får spat at folks mave klapperi/ mave berøring  ???

jeg er gravid i uge 26 og vildt glad for det, men får godt nok spat af folks mave klappere/ berøring, her snakker vi også folk jeg ikke rigtig kender, synes det er vildt ubehagelig, det er endelig okay at folk kommentere min mave, men deres berøring overskrider altså mine grænser  hvordan takler I det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Muhmi

Tror du skal sige de skal lade være når de lægger op til det...? Tror det er det eneste der er at gøre...

Jeg personligt ELSKER når folk rører ved min gravide mave og synes det er så hyggeligt hvis de gerne vil være med i hvad der sker derinde... Dog ikke fremmede, men det er da også underligt at gøre ved folk man ikke kender, der kan jeg godt forstå du trækker en grænse..

Anmeld

28. april 2013

SjeBets

Jeg hadet det, og gør det heller ikke selv ved folk, med mindre de insisteret på at jeg skal mærke spark eller lign. 

Hadet at ens mave lige pludselig var offenlighedens, at det var folks ret, selv fremmede, min bankrådgiver også, til at røre ved min mave...

Hold fingerne af, med mindre der bliver sagt bare beføl mig. 

Så TS jeg er helt med dig .. 

Anmeld

28. april 2013

Muhmi

Hej Kvinder

jeg er gravid i uge 26 og vildt glad for det, men får godt nok spat af folks mave klappere/ berøring, her snakker vi også folk jeg ikke rigtig kender, synes det er vildt ubehagelig, det er endelig okay at folk kommentere min mave, men deres berøring overskrider altså mine grænser  hvordan takler I det??

Tror lidt der er noget urgammelt i os der gør at vi bare bliver nødt til at røre ved en gravid mave.. Det er jo liv der vokser derinde og det fascinerer os helt vildt og giver os livsglæde at røre ved det..

Jeg spørger altid om det er ok at jeg rører ved en gravid mave, men jeg får det sådan helt godt indeni bagefter jeg har rørt.. Gravide maver er så smukke og dejlige! 

Men jeg kan sagtens forstå at det kan være grænseoverskridene for nogle  

Anmeld

28. april 2013

ønskebørn74

piap skriver:

Hej Kvinder

Mit udbrud er finrene væk.. Kan ikke have det.. Det er kun skønt når det er manden.. 

Anmeld

28. april 2013

L&V

piap skriver:

Hej Kvinder

Syntes os det er vildt underligt at folk ligepludseligt finder det ok at røre ved andre mennesker på den måde.. Det er jeg slet ikke til og det tror jeg folk fandt ud af første gang så denne gang er jeg fredet, thank god..

Tænker bare man må gøre folk det klart at man ik vil ha det

Anmeld

28. april 2013

C-Dog

Jeg trækker mig bare væk og glor dumt på folk. Lidt ala- hvorfor rager du lige på mig? familien får en fin hov hov gi idet mindste en drink først :-P jeg er virkelig ikke fan af kropskontakt medmindre det er manden, mine børn, søstre eller lign meget tætte mennesker.

Anmeld

28. april 2013

Lone Jakobsen

har hørt en ide med at du bare skal gå hen og ligge din hånd på deres maver hvis de spørger hvorfor du gør det, svarer du at hvis de må røre ved din mave, så må du vel også røre ved deres

Anmeld

28. april 2013

Miss Kat

Det generer mig ikke når det er familie og venner, men har også prøvet at et par semi-fremmede har gjort det, og det synes jeg er super ubehageligt. Eller mest af alt bare virkelig akavet, tror jeg. Jeg har dog kun oplevet det et par gange, hvor jeg ignorerede det og tænkte at det bare hører med til at være gravid. Men ja, tænker også, du er nødt til at sige fra, hvis det generer dig så meget. Maven bliver vel bare anskuet lidt som hvermandseje, når man er gravid. - Til nogles glæde og andres frustration!

Anmeld

28. april 2013

Jupiter

Nu må du, TS, og I andre også selvfølgelig, ikke tage det her som et angreb, men jeg tænker over om I måske udstråler eller på en eller anden måde give udtryk for at det er okay at andre rører jeres maver?  Eller omvendt - at i ikke udstråler at i absolut ikke har lyst til at blive befamlet.

Jeg er selv gravid i uge 38, og jeg har aldrig oplevet at folk har rørt ved, eller overhovedet spurgt om de måtte røre ved, min mave.

Jeg har selv et par gange spurgt svigermor, et par veninder og selvfølgelig kæresten om de har lyst til at mærke når der er gang i lilleputten, men jeg har aldrig følt at folk kom for tæt på og har ville røre ved maven.

Det kan selvfølgelig være jeg bare er "heldig", men tænker alligevel om jeg måske er god til (ubevidst) at vise folk at de ikke skal komme for tæt på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.