Gravid under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.823 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. april 2013

Anonym trådstarter

Hej... ;-) 

et lille spørgsmål. 

Hvis man bliver gravid under en uddannelse og har termin tæt på hvor skolen stopper, (VUC-hf enkeltfag) , hvordan med barsel så??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Hej... ;-) 

et lille spørgsmål. 

Hvis man bliver gravid under en uddannelse og har termin tæt på hvor skolen stopper, (VUC-hf enkeltfag) , hvordan med barsel så??  

Under min graviditet gik jeg på sosu (pædagog grundforløb), skulle sættes igang d. 15 januar'13 og havde eksamener slut januar, så jeg måtte droppe ud fordi jeg ikke ville kunne gennemføre. Droppede ud oktober'12 og kom så på barsel via jobcenter og modtog kontanthjælp.  

Anmeld

27. april 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Hej... ;-) 

et lille spørgsmål. 

Da jeg var gravid med termin 17 januar - stoppede mit semester 16 januar så der startede jeg barsel

Anmeld

27. april 2013

Wik

Jeg færdiggjorde min HF det år jeg fødte min første datter. Derefter fik jeg barselsdagpenge fra kommunen. Den første måned var lidt kritisk fordi SU er forudbetalt og det andet er bagudbetalt. Hvis man ikke har optjent til dagpenge, kan man komme på kontanthjælpsbarsel, satsen for forsørger er god, i forhold til SU, med mindre du er gift. 

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Da jeg var gravid med termin 17 januar - stoppede mit semester 16 januar så der startede jeg barsel

Hvor fik du så penge fra? ;-) 

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Jeg færdiggjorde min HF det år jeg fødte min første datter. Derefter fik jeg barselsdagpenge fra kommunen. Den første måned var lidt kritisk fordi SU er forudbetalt og det andet er bagudbetalt. Hvis man ikke har optjent til dagpenge, kan man komme på kontanthjælpsbarsel, satsen for forsørger er god, i forhold til SU, med mindre du er gift. 

Okay, tak for svar! ;-) 

Vi skal nemlig igang med nr. 2 til september, starter skole august som slutter juni... Så skal jo helst planlægge indenfor den tid, men det er jo hellere ikk sikkert man bliver gravid med det samme, men vil bare ikke risikere at føde før det er slut så det har været spildt!

Anmeld

27. april 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Hvor fik du så penge fra? ;-) 

jeg fik su de første 12 mdr - de næste 6 fik jeg intet

Anmeld

27. april 2013

Wik

Anonym skriver:

Okay, tak for svar! ;-) 

Vi skal nemlig igang med nr. 2 til september, starter skole august som slutter juni... Så skal jo helst planlægge indenfor den tid, men det er jo hellere ikk sikkert man bliver gravid med det samme, men vil bare ikke risikere at føde før det er slut så det har været spildt!

Nej det kan jeg godt forstå, det er super nederen, skal selv føde inden eksamen denne gang ev. Hvi sman kan planlægge med økonomien mv. så synes jeg det er en kæ,pe lettelse. 

For mig var det meget lettere at blive gravid anden gang, også selvom jeg vae blevet et par år ældre  

Anmeld

27. april 2013

baby012

Gik på hf med begge mine graviditeteter kom på barsel i seks måneder ..

tog eksamen og studerede hjemmefra  

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Nej det kan jeg godt forstå, det er super nederen, skal selv føde inden eksamen denne gang ev. Hvi sman kan planlægge med økonomien mv. så synes jeg det er en kæ,pe lettelse. 

For mig var det meget lettere at blive gravid anden gang, også selvom jeg vae blevet et par år ældre  

Okay.  

hvor mange år er det så mellem de to? 

Vi fik vores pige i september sidste år, og jeg vil smide p pillerne her i start af september, men ved ikke om jeg skal stoppe før for at kroppen finder sig selv igen... ;-) ved nemlig ikke hvor lang tid det tager at blive gravid denne gang, nogle siger jo det er nemmere anden gang, især hvis det ikke er så lang tid siden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.