Ufattelig kræsen pige!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Altså jeg har været her i 4 år.. Og sådan har det været i alt den tid jeg har været her..

snakkede m en forleden som havde en datter på 15 som kun ville spise mac d pomfritter, fiskefilet og b-sovs - og hun havde også gjort det så længe de kunne huske - kan virkelig ikke være sundt for kroppen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

hvad med madpakke i skolen spiser hun det?

Det tror jeg.. Er faktisk ikke helt sikker..

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

snakkede m en forleden som havde en datter på 15 som kun ville spise mac d pomfritter, fiskefilet og b-sovs - og hun havde også gjort det så længe de kunne huske - kan virkelig ikke være sundt for kroppen

Det er bare ikke godt Derfor jeg håber vi kan ændre det, bare en smugle..

Anmeld

27. april 2013

Diana2013

Anonym skriver:

Min pap datter er SÅ kræsen.. Hun kan INTET li!
Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre Hun spiser Mac d - Pommesfrits - ris - kylling - bearnaise sovs... Thats about it!

Synes jeg har prøvet ALT.. Hun må vælge aftensmad - så kan hun alligevel ikke li det... Hun hjælper til - hun kan stadig ikke li det..

Og hvis hun ENDELIG kan li noget, så spiser hun næsten ingen ting

Hvad gør i andre med kræsne børn??

(Hun bliver for resten 9 snart)

Prøv at lege det ind eller har jeg desværre ikke nogen råd ;/ min lille søster ville hun have havre gryn som det eneste og min mor gik til læge og lægen sagde at hun skulle give det tid. Og vupti en sag spiste hun alt mulig andet

Anmeld

27. april 2013

B&J

heller ikke pitabrød??? hun går vel i sfo? får de ikke mad der det er tit forskelligt

Hjemmelavet burger

hvad med prøve hjemme lavet pomfritter kald dem det få hende til at være med til at lave maden skær kartoflerne i pomfrit stinger og bag dem i ovnen evt. lav den sovs hun kan lig der til kan hun lig ketchup???

er der ikke et tema hun kan lig??? feks prinsesser???

så kald det for prinsesse suppe hvis i skal have det med det gylden brød (flutes)

det er bare træls når hun har fået den dårlig vane

Anmeld

27. april 2013

Victoria2013

Nu har jeg godt nok ingen erfaringer med det, men kan huske nabofamilien da jeg var barn... og moren der lavede 3 aftensmåltider, for forældrene spiste én ting, sønnen ville have noget andet og datteren kunne nærmest ikke lide noget mad  det må da virkelig være irriterende og tidskrævende...

Men er der ikke noget med at børn skal smage på mad 10 gange før de vænner sig til det/kan lide det bare lidt? Men så skal I selvfølgelig lave en aftale med moren om det og virkelig være konsekvente... selvom det sikkert er både hårdt og besværligt i starten...

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

DianaBaastrup skriver:

Prøv at lege det ind eller har jeg desværre ikke nogen råd ;/ min lille søster ville hun have havre gryn som det eneste og min mor gik til læge og lægen sagde at hun skulle give det tid. Og vupti en sag spiste hun alt mulig andet

Lege det ind?
Tror ikke rigtigt hun hopper på den.. Hun er jo ni, og hjernen fejler bestemt ikke noget

Anmeld

27. april 2013

Moma

Prøv at google Ulla Lebahn. Hun arbejder med "kræsne" børn.

Det man skal huske på, det er, at det ikke handler om at være kræsen. Men om noget andet. Der kan være mange ting, der spiller ind. Det handler om kontrol, og det at børnene kan sige fra, fordi der (måske) foregår nogle andre ting, de ikke selv kan styre/kontrollere.

Et af rådene er, at der ikke skal kommenteres/snakkes om mad OVERHOVEDET, mens man spiser. I voksne bestemmer, hvad der kommer på bordet og papdatteren bestemme, hvad hun spiser. I kan lave det mad I nu synes, I vil have og så stil et alternativ på bordet til papdatteren - uden kommentarer, så sidder I alle sammen og spiser stille og roligt - igen uden at snakke om mad overhovedet - men om alt muligt andet. Det der er pointen er, at alt det nøden/lokken/pressen skal gemmes væk, og det med at det er noget særligt at spise, det skal gøres til en ganske almindelig ting man gør ligesom at børste tænder og tage tøj på. Der skal ikke noget opmærksomhed omkring det at spise. Det kan børnene mærke og kan være en af grundene til, at der bliver reageret.

I know how you feel - Vi har også en meget "kræsen" pige på lige knap 9, der spiser nogle andre ting, end din papdatter - men i hvert fald har max 10-20 fødeemner, hun vil spise. Vi bruger dette råd derhjemme, hun spiser ikke flere ting, men vi slapper af omkring det, og jeg har accepteret, at det er okay, og at hun nok engang får lyst til at smage på noget mere mad.

Sorry for det rodede indlæg - men du fik lige trykket på en knap 

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

heller ikke pitabrød??? hun går vel i sfo? får de ikke mad der det er tit forskelligt

Hjemmelavet burger

hvad med prøve hjemme lavet pomfritter kald dem det få hende til at være med til at lave maden skær kartoflerne i pomfrit stinger og bag dem i ovnen evt. lav den sovs hun kan lig der til kan hun lig ketchup???

er der ikke et tema hun kan lig??? feks prinsesser???

så kald det for prinsesse suppe hvis i skal have det med det gylden brød (flutes)

det er bare træls når hun har fået den dårlig vane

Tjo kan nok godt få hende til at spise pita..

Nej hun går ikke i SFO.

Har prøvet at hun skal hjælpe med aftensmad og det hjælper ikke en fis.. Heller ikke selvom det er pommesfrits..

Hun er en drenge pige, så hun er mere til crossere, biler osv.. Men hun er ret kvik, så tvivler lidt på at hun hopper på den

Ja det er møg træls..

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Nu har jeg godt nok ingen erfaringer med det, men kan huske nabofamilien da jeg var barn... og moren der lavede 3 aftensmåltider, for forældrene spiste én ting, sønnen ville have noget andet og datteren kunne nærmest ikke lide noget mad  det må da virkelig være irriterende og tidskrævende...

Men er der ikke noget med at børn skal smage på mad 10 gange før de vænner sig til det/kan lide det bare lidt? Men så skal I selvfølgelig lave en aftale med moren om det og virkelig være konsekvente... selvom det sikkert er både hårdt og besværligt i starten...

Jo har godt hørt det med at børn skal smage noget et hvis antal gange.. Men i en alder af 9, burde hun ha smagt det meste, flere gange..

Vi laver ikke noget til hende kun.. Hun må spise det vi spiser.. Så tit laver vi noget, som vi ved hun vil ha lidt af.. Og så håber vi hun spiser noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.