Hjælp til burger-bøffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.358 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. marts 2008

Mikkelmusen

Jeg skulle igår prøve at lave hjemmelavede bøffer til burgere. Jeg har lavet det ofte før, men havde set et tip med at putte løg, hvidløg og krydderi i farsen. Så det gjorde jeg, men kødet ville ikke hænge sammen når jeg formede den til en bøf.
Jeg går ud fra det var løget der gjorde det. Jeg blender altid løgene i al mad, for jeg kan ikke li at tygge i løg-stykker men kan godt lide smagen.

Så nu er mit spørgsmål hvad jeg kan gøre eller putte i farsen for den ikke går fra hinanden når man former dem.

Jeg havde puttet følgende i:
blendet løg+hvidløg
oregano
timian
salt+peber

Håber nogen har en god ide, for det smagte super godt, men det var irriterende at skulle samle kødet op med en ske for at lægge det på burgeren. :D

mvh Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Pia.

Jeg gør det samme også når vi får hakkebøffer - (der bruger jeg så også fetaost)

Jeg tror det er saften fra løgne der gør de ikke hænger sammen...
Når jeg laver frikadeller blender jeg også løgene - der har jeg aldrig problemer, fordi der jo også kommer æg og mel i...
jeg tror måske lidt mel i farsen kunne hjælpe... eller også lade hver med at blende løgene helt til saft - du ved....

Vi fik også hjemmelavede burger i går... men mine hang nu fint sammen i går, men løgene var heller ikke så friske... - så det kan være derfor...

Knus Pia (H)

Anmeld

18. marts 2008

Mikkelmusen

Ja mel lyder som en god idé.

Tror du man kan "dræne" løgene for saft. Evt gennem et viskestykke?

Anmeld

18. marts 2008

Helle30

Jeg laver også altid bøfferne selv, men jeg har aldrig prøvet at putte løg i. Former altid bare kødet som det er og presser det i form i en rund udstiksform ø=12 cm, så det passer til de store burgerboller.
Mht. at dræne løgene, så tror jeg, det er en rigtig god idé. Brug hellere et par stykker køkkenrulle. Tror viskestykket bliver svært at vaske fri af løgaromaen.

I øvrigt har jeg set, at man kan købe en bøfformer, der kan forme bøfferne hårdt og hurtigt. Lige nu klarer jeg den fint med udstiksformen, men med flere børn i huset og grillsæson på terassen kunne det da godt være, jeg skulle ønske mig sådan en bandit.

Hilsen Helle

Anmeld

18. marts 2008

Mikkelmusen

Jeg former dem nu bare selv Helle. Men det lyder da smart, hvor har du set den henne?

Problemet er når de skal ar skærebrættet, så falder det fra hinanden.

Anmeld

18. marts 2008

Pia.

Chihuahuamus skriver:

Ja mel lyder som en god idé.

Tror du man kan "dræne" løgene for saft. Evt gennem et viskestykke?

Ja det tror jeg faktisk godt man kan eller lige lægge det på et stykke køkkenrulle inden man putter det i farsen...

Anmeld

18. marts 2008

Pia.

Helle30 skriver:

Jeg laver også altid bøfferne selv, men jeg har aldrig prøvet at putte løg i. Former altid bare kødet som det er og presser det i form i en rund udstiksform ø=12 cm, så det passer til de store burgerboller.
Mht. at dræne løgene, så tror jeg, det er en rigtig god idé. Brug hellere et par stykker køkkenrulle. Tror viskestykket bliver svært at vaske fri af løgaromaen.

I øvrigt har jeg set, at man kan købe en bøfformer, der kan forme bøfferne hårdt og hurtigt. Lige nu klarer jeg den fint med udstiksformen, men med flere børn i huset og grillsæson på terassen kunne det da godt være, jeg skulle ønske mig sådan en bandit.

Hilsen Helle

Vi har sådan en bøf-former du snakker om, den er super god og alle bøffer bliver ens...

Anmeld

18. marts 2008

Helle30

Christina!
Jeg overhørte én af vores venner snakke om hendes bøfformer som var det ligeså almindeligt som en kartoffelskræller. Jojo, tænkte jeg så - og grise kan flyve:)) sagde ikke noget, men jeg gik alligevel hjem og googlede ordet, og så viste det sig jo, at den faktisk findes.

:) - Helle, som er er glad for, at jeg undersøgte sagen, før jeg begyndte at grine af hende med bøfformeren

Anmeld

18. marts 2008

mcm

Her laver vi farsen på denne måde:

hk kød, sød chili sauce, 1 æg, 1 fed presset hvidløg og lidt olivenolie.

Mener opskriften stammer fra vores weber kogebog.

De bliver i hvert fald rigtig lækre.

Mette

Anmeld

18. marts 2008

Mikkelmusen

mcm skriver:

Her laver vi farsen på denne måde:

hk kød, sød chili sauce, 1 æg, 1 fed presset hvidløg og lidt olivenolie.

Mener opskriften stammer fra vores weber kogebog.

De bliver i hvert fald rigtig lækre.

Mette

Det lyder lækkert... Her er vi bare ikke til chili og andre stærkere ting. Men det lyder da som om der er meget væske i? olie, æg, chilisauce... kan det godt hænge sammen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.