Lussingesyge og gravide - hjææælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

CamillaSoefelt

Rødhætte skriver:

Synes det lyder vildt at du lige frem skulle kæmpe for at få en blodprøve. Da jeg var gravid og spurgte efter en test var der ingen problemer (dog arbejder jeg i en vuggestue). Krydser fingre for at du har haft sygdommen  75 % af de voksne har haft det.. Jeg har dog desværre ikke haft det, så jeg var glad for at blive testet.

Ja synes du ikke?

Måtte igennem en vicechef-jordemoder før min egen læge ku tage sig sammen?!

Jeg ved via blodprøve i uge 10 at jeg ik har haft det. Og derfor er jeg bange nu hvor jeg har alle symptomer på at have det;(;(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

CamillaSoefelt

Anonym23 skriver:

Hej

Til dit spørgsmål, så hjælper det ikke noget at ringe til vagtlægen. Det tar nogle dage få svar på om man har antistoffer i blodet, dvs om du har haft det før, nu eller ikke. Så det kan ikke gøres hurtigere end de gør. 

Ved ikke hvor meget du ved om lussinge-syge men her er lidt info der måske ka berolige dig

de fleste har haft det, og man kan kun få det en gang

selvom det er første gang du har det er risikoen for at fosteret får det lille

det kan ikke give misdannedelser

der er en lille øget risiko for abort, og hvis du har det for første gang skal du holdes øje med, så de kan sikre sig at fosteret får blod nok. 

Hvis du vil vide mere, er den korrekte betegnelse for virusen "Parvo B19"

håber alt det bedste for dig og din graviditet

Tusind tak for dit søde svar.

Anmeld

26. april 2013

CamillaSoefelt

banana3 skriver:

Jeg synes du skal være MEGET opmærksom, og det ÉR altså farligt hvis du ikke har haft det. Jeg arbejder med handicappede til hverdag, bla. En lille hjerneskadet pige hvis mor fik lussingesyge i 6 månede!! Det resulterede desværre i pigens handicap, så det er bestemt ikke for sjov man skal passe så godt på! Det smitter af H.. Til!

Krydser for at du har haft det, og/eller du først får det engang efter fødselen

Hm, undrer mig over du skriver at det har givet handicap?

Er de sikre på det er derfor?

Fordi samtlige steder man læser står der at der ikke er set misdannelser efter lussingesyge. Heldigvis er det jo også sjældent sjældent sjældent at fosteret bliver smittet - så krydset fingre for at alt nok skal gå godt.

Jeg ved via blodprøve i uge 10 at jeg ik har haft det før;( rigtig øv;(

Anmeld

26. april 2013

Nadia&Daniel

CamillaSoefelt skriver:

Hej piger!

Kan I ikke hjælpe mig her?

Jeg er gravid i uge 13+1 og har symptomer på lussingesyge..

Der har ikke været nogen opslag i min søns vuggestue om at de skulle have det, men var til møde i aftes i den børnehave hvor han den 1/5 starter og der har de det.

Så det var egentlig derfor jeg kom til at tænke på det var det jeg havde?

Nu gør jeg en lang historie kort, for har haft en ret lang kamp med lægen for at få taget blodprøve, men er endelig blevet henvist herop til. Der kommer dog først svar på mandag el tirsdag grundet helligdage.

Men jeg ville høre om nogen af jer har haft det mens i var gravide og hvad de gjorde for at holde øje med baby?

Håber nogen kan hjælpe;-)!!

Ej søde - vidste slet ikke du var gravid igen - stort TILLYKKE

Anmeld

26. april 2013

CamillaSoefelt

Nadia&Daniel skriver:

Ej søde - vidste slet ikke du var gravid igen - stort TILLYKKE

Har heller ikke offentliggjort det;-)!

Men tusind tak;-)!

Anmeld

26. april 2013

aarhusmor

CamillaSoefelt skriver:

Tror du har ret!!

Åh må bare vente til mandag - lige nu er der bare længe til og det er svært at nyde weekenden når man skal vente

Kender særdeles godt den følelse og håber at alt er som de skal være

Anmeld

26. april 2013

CamillaSoefelt

aarhusmor skriver:

Kender særdeles godt den følelse og håber at alt er som de skal være

Tak:-)

Anmeld

26. april 2013

banana3

CamillaSoefelt skriver:

Hm, undrer mig over du skriver at det har givet handicap?

Er de sikre på det er derfor?

Fordi samtlige steder man læser står der at der ikke er set misdannelser efter lussingesyge. Heldigvis er det jo også sjældent sjældent sjældent at fosteret bliver smittet - så krydset fingre for at alt nok skal gå godt.

Jeg ved via blodprøve i uge 10 at jeg ik har haft det før;( rigtig øv;(

Hun er hjerneskadet..

Anmeld

26. april 2013

Rødhætte

CamillaSoefelt skriver:

Ja synes du ikke?

Måtte igennem en vicechef-jordemoder før min egen læge ku tage sig sammen?!

Jeg ved via blodprøve i uge 10 at jeg ik har haft det. Og derfor er jeg bange nu hvor jeg har alle symptomer på at have det;(;(

Uha krydser fingre for at du ikke har det

Anmeld

26. april 2013

Alexander&Lærke

CamillaSoefelt skriver:

Tror du har ret!!

Åh må bare vente til mandag - lige nu er der bare længe til og det er svært at nyde weekenden når man skal vente

Uha der er ikke noge værre end at venter på svar over en weekend omkring ens ufødte barn. Gjorde jeg også da jeg ventede på en moderkagebiopsi. Min søn har haft lussinge syge, og samme dag som det brød ud havde vi været i barnedåb og en a veninderne var gravid så hun måtte også lige til lægen og have tage en blodprøve, som heldigvis viste sig  At hun havde haft deT uden at vide det.  

Tror det er fint med svar først i næste uge ellers måtte lægen jo også have lavede de til en haste prøve hvis det ikke var tids nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.