Let sommermad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.762 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

Fines mor

Skal vi ikke prøve at komme med gode ideer til let sommermad, de lover jo op til 27 g. denne her uge. Så den står nok ikke på gryderet og kartoffelmos :-) 

Herhjemme er koldskål et hit, æggekage, burger, pizza

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

kiroo

hva med kylling og salat, det kan jo laves på mange forskellige måder, ellers er pølser nemt, frikkadeller og kartofelsalat. hvis man har kugle grill er der jo rigtig mange lette retter, der kan passe sig selv. min mor er total haj til grill mad, elsker at spise der hjemme om sommeren ( eller de bruger faktisk grillen hele året, også juleaften til anden) mums...

Anmeld

29. juni 2009

Lone Jakobsen

lyder skønt med sådan en tråd.
fik i weekenden lidt marinede kød stykker på grillen. dertil flute, salat og nye kartofler fra haven...bare med lidt smør og salt på
mums

Anmeld

29. juni 2009

frk Jensen

Pita brød er super nemt.. kan ikke lige komme i tanke om andet lige pt..

Anmeld

29. juni 2009

Hunhesten

her er vi til tzatiki og flute, evt. med et par pølser eller lidt kyllingebryst.

I dag står den på grillet burger som bestemt heller ikke er af vejen

Anmeld

29. juni 2009

Fines mor

nutche skriver:

lyder skønt med sådan en tråd.
fik i weekenden lidt marinede kød stykker på grillen. dertil flute, salat og nye kartofler fra haven...bare med lidt smør og salt på
mums

Hvis du i sådan en asiasisk butik kan få noget mama sita babberque sovs, så skal du prøve at marinere i det Mums

Anmeld

29. juni 2009

Lone Jakobsen

Fines mor skriver:

Hvis du i sådan en asiasisk butik kan få noget mama sita babberque sovs, så skal du prøve at marinere i det Mums

elsker bare alt der er marineret

det lyder rigtig skønt....må lige ind til "storbyen" så... vi har ikke mange special forretninger her i det lokale

Anmeld

29. juni 2009

Betina88

Ovenbagte pomfritter og noget let kød til ..

Anmeld

29. juni 2009

linemus

Jeg laver tit pastasalat. Det er nemt og hurtigt og ikke så tungt her i sommervarmen. Pastaerne er stadig lune, og så blander jeg fx skinketern eller pølsestykker i, agurk, ærter, peberfrugt o.lign., og til allersidst fetatern og halve cherrytomater.

Anmeld

29. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
idag fik vi frikadeller og toffelmos... valget faldt på de ting da det skulle være noget jeg kunne spise med den dumme tand ... At jeg så havde så meget kvalme at jeg ikke kunne få mere end 1½ delle ned i løbet af 3 timer er en helt anden sag
men ellers er jeg meget til forskellige salater, flutes med "pålæg" - eks. grillet, marineret kylling, eller spyd med forskellige lækre sager på grillen..nam nam.. og nye kartofler skal der til.. kogt med salt og masser af dild

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.