Hvornår og hvordan stoppede i med flaske om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Malli

HopinWishin skriver:

Vores datter er 8,5.. vi fik også af vide af SP sidst hun var for tre uger siden, at nu skulle vores datter ikke spise om natten længere.. Jeg synes det er lidt svært... Jeg ammer om natten - ikke om dagen... Så jeg følger lige med her  

Du skal være velkommen - sammen bliver vi klogere

Får din datter ingen MM eller MME om dagen længere?

må jeg spørge hvordan jeres dag ser ud med mad og søvn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Malli

Rødhætte skriver:

Jeg gav flaske om natten til William var 13 mdr

Min sp sagde også jeg skulle stoppe længe før det, men det var nemmer sagt end gjort. Til sidst tog jeg en "kold tyrker" og sagde stop. Hvert gang han vågnet gik jeg ind og tilbød vand og sut. Det tog 3 nætter med gråd og så fandt han ud af at køkkenet var lukket om natten. Nu hvor jeg ser tilbage skulle jeg have gjort det langt tidligere.

Hvis du ikke er klar på det endnu kan du forlænge natten lidt med en drømmeflaske (en flaske du lister i ham inden du går i seng)

Held og lykke med dette

Jeg har haft den drømmeflaske i tankerne, men bliver enig med mig selv hver gang, at det måske bare at skabe en ny vane for hende. Så den ide dropper jeg altid, selvom det til tider er fristende

Jeg tror vi tager en kold tyrker inden længe, og ikke begynder på alle mulige "midlertidige" løsninger

Tak for held & lykke, det får jeg nok brug for

Anmeld

23. april 2013

Malli

Faith skriver:

Min Jonathan er 10 måneder og får stadig en flaske om natten. Jeg har som sådan ingen planer om at stoppe endnu.

Mine tvillinger var 1½ før vi stoppede med flasken om natten. Og da vi først bestemte os for at det skulle være slut, gik det som en leg (havde regnet med det ville blive en kamp!). Den første nat vågnede de, men fik ingen flaske, kun en tår vand af et glas. Det accepterede de uden at blinke. Håber meget det bliver ligeså nemt med lillebror.

Hvordan spiser han så om dagen?

Min store datter, fravalgte selv flasken om natten fra hun var 4 måneder gammel, det var meget få nætter hun vågnede for at få flaske. Lillesøster her SKAL/VIL bare ha sin flaske! Meeen, hun er stor nok nu til at undvære den flaske, så vi tager vidst bare kampen om inden længe!

Anmeld

24. april 2013

Blirnokaldrigfru

Min pige på 9 mdr er lige begyndt på natmåltider igen :/ men vi er ved at starte op på brød til middag, så jeg har en fornemmelse af hun ikke får helt nok til middag.... Hun drikker hvert fald lynhurtigt 230 ml.. Jeg har hørt at så længe de drikker over 40 ml, så er de sultne, så hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville se det an et par uger, om ikke det stopper af sig selv

Anmeld

24. april 2013

Maja_4000

Caroline var omkring ti måneder .. Hun havde i noget tid fået grød no aftenen i stedet for flaske .. Hun vågnede så klokken fire (næsten præcis ) hver nat og ville have flaske .. Hun tog 3 - 4 mundfulde og faldt i søvn igen :p så vi gik over til vand i stedet og så gik der et par uger indtil hun holdt helt op med at vågne

Vores sp sagde allerede ved seks måneder, at vi godt kunne begynde at vænne hende fra.. Men hun vågnede én gang og virkede på det tidspunkt sulten, så vi fortsatte alligevel

Anmeld

24. april 2013

Malli

Frk P. skriver:

Min pige på 9 mdr er lige begyndt på natmåltider igen :/ men vi er ved at starte op på brød til middag, så jeg har en fornemmelse af hun ikke får helt nok til middag.... Hun drikker hvert fald lynhurtigt 230 ml.. Jeg har hørt at så længe de drikker over 40 ml, så er de sultne, så hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville se det an et par uger, om ikke det stopper af sig selv

Min pige har siden hun var 6 måneder spist brød til frokost!
Hvis hun vågner fordi hun er sulten om natten, så er det nogle megét fint at stoppe natte spiseriet, for st lære hende at spise sig godt mæt om dagen jeg ser det an indtil pinsen tror jeg! Så er vi 2 hjemme til at dele dele tjansen

Anmeld

24. april 2013

BabyHL

Malli skriver:

Min datter er nu 8 måneder, og hun får stadig mad om natten!

Hun får sin "godnat flaske" mellem 19-19.30 og sover så til mellem 24-03 hvor hun så får en flaske på 230 ml hvor hun drikker omkring 150 ca!

Sundhedsplejersken var her igår, til 8 måneders tjek, og sagde vi sagtens kunne begynde at vænne hende fra mad om natten!

Så kom gerne med jeres gode ideer til hvordan vi skal gribe det an, hvordan afvænnede i, og hvor længe gik der før det var accepteret

Min søn er 8,5 måned, og her stoppede vi med natflasken for 2-3 uger siden. Vi stoppede bare fra den ene dag til den anden, og gav ham sutten i stedet. De første par nætter var det lidt sværere at få ham til at falde i søvn, men det gik ellers ret smertefrit.

Anmeld

24. april 2013

Stjerneskud

I steder for at give en flaske inden barnet puttes, så prøv med grød, det fik jeg at vide at min sp en gang. Så har de en mæthedsfornemmelse i længere tid. Og hvis de såvågner om natten kan man tilbyde vand i en kop. Det er jo lige så meget en vaforfor dem at skulle have mad om natten...

Anmeld

24. april 2013

HopinWishin

Malli skriver:

Du skal være velkommen - sammen bliver vi klogere

Får din datter ingen MM eller MME om dagen længere?

må jeg spørge hvordan jeres dag ser ud med mad og søvn?

Jamen vores datter får havregrød om morgenen, og så en flaske MME 180 ml inden hun skal ud og sove igen..

Så skal hun til at have sødmælk til frokost, som består af bondebrød m pålæg (vi er ved at starte op på det)..

Om eftermiddagen får hun frugt/boller/sødmælk..

Så får hun aftensmad og så en flaske 220 ml MME inden hun bliver puttet..... 

Og ja så ammer jeg i hvert fald een gang om natten.. og sommetider også ved 22 tiden.... Det er svært at gå derind og trøste hvis hun vågner, uden at gi hende babs... for det er som hun insisterer på at få det - og så er jeg nok for nem.. 

Anmeld

24. april 2013

HopinWishin

HopinWishin skriver:

Jamen vores datter får havregrød om morgenen, og så en flaske MME 180 ml inden hun skal ud og sove igen..

Så skal hun til at have sødmælk til frokost, som består af bondebrød m pålæg (vi er ved at starte op på det)..

Om eftermiddagen får hun frugt/boller/sødmælk..

Så får hun aftensmad og så en flaske 220 ml MME inden hun bliver puttet..... 

Og ja så ammer jeg i hvert fald een gang om natten.. og sommetider også ved 22 tiden.... Det er svært at gå derind og trøste hvis hun vågner, uden at gi hende babs... for det er som hun insisterer på at få det - og så er jeg nok for nem.. 

Hun bliver puttet kl 1915 og så står vi op ved 7 tiden.. hun sover 2*1,5 time i løbet af dagen..

Men nu ændrer alt sig nok da hun skal starte i DP 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.