Hvornår og hvordan stoppede i med flaske om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.911 visninger
19 svar
8 synes godt om
23. april 2013

Malli

Min datter er nu 8 måneder, og hun får stadig mad om natten!

Hun får sin "godnat flaske" mellem 19-19.30 og sover så til mellem 24-03 hvor hun så får en flaske på 230 ml hvor hun drikker omkring 150 ca!

Sundhedsplejersken var her igår, til 8 måneders tjek, og sagde vi sagtens kunne begynde at vænne hende fra mad om natten!

Så kom gerne med jeres gode ideer til hvordan vi skal gribe det an, hvordan afvænnede i, og hvor længe gik der før det var accepteret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Fuglemor

Malli skriver:

Hun får sin "godnat flaske" mellem 19-19.30 og sover så til mellem 24-03 hvor hun så får en flaske på 230 ml hvor hun drikker omkring 150 ca!

Sundhedsplejersken var her igår, til 8 måneders tjek, og sagde vi sagtens kunne begynde at vænne hende fra mad om natten!

Så kom gerne med jeres gode ideer til hvordan vi skal gribe det an, hvordan afvænnede i, og hvor længe gik der før det var accepteret

Vores er 11 måneder. Får en flaske inden hun puttes kl 19-1930. Hun melder sig selv om natten hvis hun er sulten. Og det er som regel mellem 02-04. Men det er slet ikke hver dag det er sådan. Mener at have læst de har brug for nat flasken til de er 12 mdr

Anmeld

23. april 2013

Malli

Mor12 skriver:

Vores er 11 måneder. Får en flaske inden hun puttes kl 19-1930. Hun melder sig selv om natten hvis hun er sulten. Og det er som regel mellem 02-04. Men det er slet ikke hver dag det er sådan. Mener at have læst de har brug for nat flasken til de er 12 mdr

Min sp sagde at de sagtens kunne undvære natflasken fra 8 mdr alderen, hvis ikke der er noget specielt omkring barnet

Så vi vil gerne stoppe, da hun gerne skulle blive lidt bedre til at spise lidt mere til måltiderne i dagtimerne!

Anmeld

23. april 2013

HopinWishin

Vores datter er 8,5.. vi fik også af vide af SP sidst hun var for tre uger siden, at nu skulle vores datter ikke spise om natten længere.. Jeg synes det er lidt svært... Jeg ammer om natten - ikke om dagen... Så jeg følger lige med her  

Anmeld

23. april 2013

Fuglemor

Malli skriver:

Min sp sagde at de sagtens kunne undvære natflasken fra 8 mdr alderen, hvis ikke der er noget specielt omkring barnet

Så vi vil gerne stoppe, da hun gerne skulle blive lidt bedre til at spise lidt mere til måltiderne i dagtimerne!

Ja okay. Nu har vores bare selv valgt den fra om natten, men jeg ville ikke kunne få hende til at sove igen hvis ikke hun lige fik en tår. Men vi har gjort flasken mindre, altså så hun ikke får ret meget om natten. For det gjorde vi også om dagen da hun skulle vænnes fra nogle flasker der.

men vi sige at her har det ikke ændret noget at hun ikke har fået flaske om natten. Hun spiser meget morgenmad, men spiser ikke en gang i halv rugbrød til frokost og til aftensmad er det også meget lidt. Mellemmåltider gider hun slet ikke. 

Anmeld

23. april 2013

Malli

Mor12 skriver:

Ja okay. Nu har vores bare selv valgt den fra om natten, men jeg ville ikke kunne få hende til at sove igen hvis ikke hun lige fik en tår. Men vi har gjort flasken mindre, altså så hun ikke får ret meget om natten. For det gjorde vi også om dagen da hun skulle vænnes fra nogle flasker der.

men vi sige at her har det ikke ændret noget at hun ikke har fået flaske om natten. Hun spiser meget morgenmad, men spiser ikke en gang i halv rugbrød til frokost og til aftensmad er det også meget lidt. Mellemmåltider gider hun slet ikke. 

Det lyder meget som min lille pige. Morgenmad hitter, men de andre måltider, har stort set ingen interesse

Jeg vil prøve at nedsætte mængden om natten, og se om hun så vil begynde at blive uinteresseret i at få mad om natten

Anmeld

23. april 2013

Faith

Min Jonathan er 10 måneder og får stadig en flaske om natten. Jeg har som sådan ingen planer om at stoppe endnu.

Mine tvillinger var 1½ før vi stoppede med flasken om natten. Og da vi først bestemte os for at det skulle være slut, gik det som en leg (havde regnet med det ville blive en kamp!). Den første nat vågnede de, men fik ingen flaske, kun en tår vand af et glas. Det accepterede de uden at blinke. Håber meget det bliver ligeså nemt med lillebror.

Anmeld

23. april 2013

Zelinasmor

Stoppede med begge dele ved 8 måneder. Hun sagde selv fra og SP gav  Så dejligt at det ikke blev en kamp herhjemme.

Anmeld

23. april 2013

Fuglemor

Malli skriver:

Det lyder meget som min lille pige. Morgenmad hitter, men de andre måltider, har stort set ingen interesse

Jeg vil prøve at nedsætte mængden om natten, og se om hun så vil begynde at blive uinteresseret i at få mad om natten

Det er så træls når de ikke spiser ret meget om dagen. Men der var en der engang sagde til mig at når hun ikke spiser mere til de andre måltider så får hun det hun skal have. Og at de nok skal brokke sig hvis de er sultne,

Anmeld

23. april 2013

Rødhætte

Malli skriver:

Jeg gav flaske om natten til William var 13 mdr

Min sp sagde også jeg skulle stoppe længe før det, men det var nemmer sagt end gjort. Til sidst tog jeg en "kold tyrker" og sagde stop. Hvert gang han vågnet gik jeg ind og tilbød vand og sut. Det tog 3 nætter med gråd og så fandt han ud af at køkkenet var lukket om natten. Nu hvor jeg ser tilbage skulle jeg have gjort det langt tidligere.

Hvis du ikke er klar på det endnu kan du forlænge natten lidt med en drømmeflaske (en flaske du lister i ham inden du går i seng)

Held og lykke med dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.