Tranebaer skriver:
Min veninde har taget nogle valg, som jeg er dybt uenig med hende i.
Hun har netop brudt med en fyr, som hun har fundet ud af, har været hende utro. Han havde klamydia og han har ikke sagt til de piger, han har været utro med, at han havde det, så på trods af behandling blev han selvfølgelig ved med at få det og det samme gjorde min veninde.
Nu er de ikke sammen mere, og min veninde skal i gang med tredje behandling for klamydia (hun er ikke kommet i gang endnu). Hun har så i fuldskab og vrede været sammen med en anden fyr, for at komme videre. Den anden fyr har en kæreste i forvejen.
Én ting er, at hun er ligeglad med at han har en kæreste. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i, men sådan er det. Men hun NÆGTER at sige til ham, at hun har givet ham klamydia. Og jeg kan slet ikke have det!!! Jeg synes det er så synd for den fyr (som ellers er en skidt fyr, der er sin kæreste utro) og så synd for hans kæreste der også får det - for tænk hvis de ikke opdager det?! De kan jo blive sterile! Min veninde fx, kan ikke mærke at hun har det...
Hvad gør jeg? Jeg aner ikke hvem fyren er, og kan ikke bare sige det til ham, og min veninde nægter, lige meget hvad jeg siger og foreslår hende..
For så ville jeg selv sige det til ham.