Min MA - Hvornår blev i gravide igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.593 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. april 2013

asff

Første indlæg.. Selvom jeg kiggede med lige fra jeg opdagede at jeg var gravid.

Min kæreste og jeg, har prøvet intensivt at få en baby i 12 måneder. Så lykken var stor, da jeg den 18.2 testede positivt. Var til tryghedsscanning 6+1, selvom jeg troede at jeg var 7+1. Et lille hjerte der bankede, selvom mit hcg steg langsomt. Jeg var MEGET nervøs så vi tog til endnu en tryghedsscanning 7+3. Den viste igen, en lille baby med bankende hjerte, men fostret var kun vokset til 7+0. Vi var ekstremt glade! Dog havde jeg en mistanke om noget var galt.. 9+1 tog vi til den sidste tryghedsscanning inden NF, og lille baby havde nu fået arme og ben - og var i live! Dagen efter, begyndte jeg at bløde, så afsted til akutscanning! De kunne konstatere at baby stadig havde det godt, selvom den kun svarede til 8+6. Jeg købte en hjemme-doptone, som gav mig rigtig meget ro - nu kunne jeg jo høre baby hver dag. 

For en uge siden, i dag, kunne jeg ikke finde baby mere - og havde ondt. Vi kom til akutscanning, og her konstaterede de at vores lille øjesten var holdt op med at leve.

Fik en udskrabning i onsdags. Er så ENORMT ked af det. Kan kun tænke på at lave en baby igen, helst nu! Min kæreste, bliver ved med at sige ''Så så skat, jeg lover dig vi får en ny! - Det skal nok gå hurtigt'' Men det kan jeg bare ikke tro.. Er sikker på, jeg først bliver glad igen når jeg er gravid igen. 

Egentligt vil jeg rigtig gerne høre, hvornår i blev gravide igen efter MA? Håber rigtig meget på svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

FruK

Det gør mig ondt. 

Jeg har ikke prøvet at få en udskrabning, men jeg fik en medicinsk abort i april sidste år. Og blev gravid igen før jeg fik mens. 

Måske kan I trøste jer med at det jo nogle gange er naturens måde at ordne det på, hvis der har været noget galt - og så er det måske det bedste. Og at I nu ved, at I KAN blive gravide... Men jo, det er møg hårdt når man lige er begyndt at glæde sig. 

Jeg tror der er noget om, at det nogle gange kan være nemmere lige efter en abort...

Håber det bedste for jer. 

Anmeld

23. april 2013

sandramor

Hej med dig

Jeg ved godt hvordan du har det da jeg har prøvet det samme 2 gange.. Første gang stoppede hjertet med at slå i uge 9 og de fandt ud af jeg havde en partiel Mola (Google.dk) og anden gang stoppede hjertet med at slå i uge 13
Jeg fik begge gange en udskrabning og er faktisk blevet gravid ret hurtigt efter begge gange.....
Jeg havde det lige som dig at jeg også bare gerne ville være gravid hurtigt igen.....

Skal lige sige at trods to MA'er sidder jeg med en skøn datter på 1 år

Anmeld

23. april 2013

Krussedulle

asff skriver:

Min kæreste og jeg, har prøvet intensivt at få en baby i 12 måneder. Så lykken var stor, da jeg den 18.2 testede positivt. Var til tryghedsscanning 6+1, selvom jeg troede at jeg var 7+1. Et lille hjerte der bankede, selvom mit hcg steg langsomt. Jeg var MEGET nervøs så vi tog til endnu en tryghedsscanning 7+3. Den viste igen, en lille baby med bankende hjerte, men fostret var kun vokset til 7+0. Vi var ekstremt glade! Dog havde jeg en mistanke om noget var galt.. 9+1 tog vi til den sidste tryghedsscanning inden NF, og lille baby havde nu fået arme og ben - og var i live! Dagen efter, begyndte jeg at bløde, så afsted til akutscanning! De kunne konstatere at baby stadig havde det godt, selvom den kun svarede til 8+6. Jeg købte en hjemme-doptone, som gav mig rigtig meget ro - nu kunne jeg jo høre baby hver dag. 

For en uge siden, i dag, kunne jeg ikke finde baby mere - og havde ondt. Vi kom til akutscanning, og her konstaterede de at vores lille øjesten var holdt op med at leve.

Fik en udskrabning i onsdags. Er så ENORMT ked af det. Kan kun tænke på at lave en baby igen, helst nu! Min kæreste, bliver ved med at sige ''Så så skat, jeg lover dig vi får en ny! - Det skal nok gå hurtigt'' Men det kan jeg bare ikke tro.. Er sikker på, jeg først bliver glad igen når jeg er gravid igen. 

Egentligt vil jeg rigtig gerne høre, hvornår i blev gravide igen efter MA? Håber rigtig meget på svar.

Sikke en tur! Det lyder helt forfærdeligt!

Jeg havde en MA i uge 14.. Vi holdte en måneds pause, fordi jeg gerne ville sunde mig, og komme oven på!

Blev gravid igen, i 3 forsøg!

Håber at der snart er en lille spire på vej til jer igen!

Anmeld

23. april 2013

asff

Tusinde tak for jeres svar. Det er fedt at i alle er blevet gravide forholdsvis hurtigt. 

Så må der være noget om, man er mere fertil efter abort..?

Anmeld

23. april 2013

FrkZier

asff skriver:

Jeg mistede 12+ og fik udskrabning, blev gravid ca 8 måneder efter

held og lykke

Anmeld

23. april 2013

Miss Kat

Puha kender det følelseshelvede du er i nu.   Følelsen af tomhed er helt ubeskrivelig. Psykisk tomhed, men man føler sig faktisk også på en måde fysisk tom indeni, når man mister sådan en lille spire.

Vi mistede omkring 10-11. uge, også efter at have set hjerteblink, og jeg havde det som dig, at jeg ikke følte, jeg kunne blive glad igen, før jeg atter stod med en positiv test. Jeg husker, at det føltes som evigheder, før jeg endelig testede positivt, men i retrospekt gik det faktisk ret hurtigt. Efter jeg fik min cyklus igen, lykkedes det allerede i 2. forsøg.

Din kæreste har sikkert ret, og nu ved du jo at du KAN blive gravid, prøv at fokusere på den tanke.

Anmeld

23. april 2013

ekebiv

Har også prøvet fn MA i 11. uge og det er bestemt ikke sjovt. Der gik 8-9 måneder før jeg blev gravid igen (mistede december og blev gravid august). Håber det går hurtigere for jer :-)

Anmeld

23. april 2013

M&N

asff skriver:

Det gør mig frygtelig ondt 

Gennemgik det samme som dig forrige år. Vi blev dog gravide i første forsøg. Vi var også til en masse tryghedsscanninger. Blev hele tiden sat tilbage, fosteret levede og havde fint hjerteblink, men den voksede ikke som den skulle. Da vi kom til NF var den helt krøllet sammen og havde intet fostervand - der var stadig hjerteblink men de mener den havde vand i hovedet eller bare generelt en misdannelse - det var ihvertfald ikke levedygtigt. Få dage efter fik jeg en udskrabning - det var SÅ hårdt så kan 100% sætter mig ind i dine tanker og din sorg. Der gik først flere måneder før jeg kom ovenpå igen! Det sidder stadig dybt i mig dagen idag og levede med en frygt under hele min graviditet med min datter.

Jeg blev gravid igen 6 måneder efter aborten og har en sund og rask lille datter som kom til verden for 2 måneder siden. 

Du skal bare tro på det, så skal det nok lykkes! Kæmpe kram til dig og så vil jeg krydse alt hvad jeg kan for at lykken snart tilsmiler jer igen med et sundt og rask foster. Du er velkommen til at skrive i min indbakke!

Anmeld

23. april 2013

Clisolka

Det gør mig ondt at høre 

Jeg havde selv en MA i 2009, som blev opdaget ved nakkefoldsscanningen. 6 mrd. efter kom vi til nakkefoldsscanning igen med en sprællende Isabella som nu er 2,5 år - til september skal hun være storesøster 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.