uge 26, og tabt mig 1,5 kg??? er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. april 2013

banana3

min vægt sagde 57 da jeg blev gravid, og i fredags sagde vægten 64,7.
Jeg har haft en del problemer med forstoppelse osv, og tarmene arbejder ikke som de burde. Det går meget bedre, men har lige opdaget jeg har tabt mig 1,5 kg. Det er bestemt ikke hensigten! Vi fik til MD scanning besked på at der kun var 2 kar i navlesnoren, og at lillemanden kunne finde på sidst i graviditeten ikke at tage på som han skal. Vi skal først til ekstra ultralydsscanning i uge 30. Jeg er gået lidt i panik, og ved måske godt at jeg puster det hele lidt op, skal jeg bare se tiden an, eller skal jeg kontakte læge eller jordmoder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Benjamins'mor

Tror ikke det har nogen betydning når det er så lidt.
Jeg er i uge 17, tabte først 4 kg og har kun taget 1 på igen indtil videre.

Anmeld

23. april 2013

Sara.

banana3 skriver:

Jeg har haft en del problemer med forstoppelse osv, og tarmene arbejder ikke som de burde. Det går meget bedre, men har lige opdaget jeg har tabt mig 1,5 kg. Det er bestemt ikke hensigten! Vi fik til MD scanning besked på at der kun var 2 kar i navlesnoren, og at lillemanden kunne finde på sidst i graviditeten ikke at tage på som han skal. Vi skal først til ekstra ultralydsscanning i uge 30. Jeg er gået lidt i panik, og ved måske godt at jeg puster det hele lidt op, skal jeg bare se tiden an, eller skal jeg kontakte læge eller jordmoder?

Jeg har ikke den rette uddannelse (pædagog) til at sige om noget er galt eller ej...

Hvis det var mig selv, der var gravid og tabte mig 1,5 kg undervejs ville jeg ikke ligge det store i det..

Men det lyder til at det bekymrer dig, og så synes jeg du skal ringe til din jordemoder eller læge. Hellere ringe en gang for meget end en gang fir lidt.

Anmeld

23. april 2013

Sara.

banana3 skriver:

Jeg har ikke den rette uddannelse (pædagog) til at sige om noget er galt eller ej...

Hvis det var mig selv, der var gravid og tabte mig 1,5 kg undervejs ville jeg ikke ligge det store i det..

Men det lyder til at det bekymrer dig, og så synes jeg du skal ringe til din jordemoder eller læge. Hellere ringe en gang for meget end en gang fir lidt.

Anmeld

23. april 2013

banana3

Benjamins'mor skriver:

Tror ikke det har nogen betydning når det er så lidt.
Jeg er i uge 17, tabte først 4 kg og har kun taget 1 på igen indtil videre.

okay, har du haft kvalme og opkast osv??

Anmeld

23. april 2013

banana3

Sara. skriver:

Jeg tror jeg vil prøve at ringe til jordmoderen her mellem 11-12
Lige pt får jeg kørt det hele alt for hurtig op, det hele kører på højtryk

Anmeld

23. april 2013

Benjamins'mor

banana3 skriver:

okay, har du haft kvalme og opkast osv??

Ja i starten. Døjer ikke med det mere. Men det er mellem uge 9 og uge 15 jeg havde tabt 4 kg.

Men ring til lægen hvis du er bekymret.

Anmeld

23. april 2013

banana3

Benjamins'mor skriver:

Ja i starten. Døjer ikke med det mere. Men det er mellem uge 9 og uge 15 jeg havde tabt 4 kg.

Men ring til lægen hvis du er bekymret.

Jeg har ikke døjet med kvalme eller noget i den dur, så tænker at der er større risiko for at tabe sig med kvalme og opkast

Anmeld

23. april 2013

Juliekp

banana3 skriver:

Tror ikke du skaL være bekymret så længe det kun er 1,5 kg. Jeg tabte mig også rigtig meget i min graviditet, startede på 58 kg og sluttede på 61 kg, fødte uge 39. Min datter manglede også et kar i navlesnoren og tog ikke rigtig på den sidste del af graviditeten og jeg fik afvide at det ikke var pga jeg havde tabt mig så meget, hun havde bare enormt svært ved at modtage næring. 

Anmeld

23. april 2013

Mother-love

Jeg tænker når du siger at du har døjet meget med forståelse og mere eller mindre er ovre dette. Så tænker jeg det er pga forstoppelsen du har vejet mere.
For har du ikke evt. Prøvet at veje dig inden du går på toilet og så efter du har været på toilet. Dette sagde min læge til mig. Og der kan man altså nemt smide 1,5 kg hahahaha det er lidt klamt men rigtigt så jeg ville ikke bekymre mig så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.