Ingen hjælp eller råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
14 svar
6 synes godt om
22. april 2013

Nadia&Daniel

Laura's pædagog trak mig til side i dag og sagde:

"At Laura havde været lidt ved siden af sig selv i dag, og at hun havde været ked når hun havde tisset lidt i bleen. Og at når hun havde tisset i bleet, sagde hun til dem, at hun ahvde skidt, og når de så kigget i bleen, havde hun kun tisset meget meget lidt."

Pædagogen mente det måske havde lidt at gør med, at hun savner sutten (vi arbejder på, at undgå sutten om dagen - pga tandlægen) eller at hun bare havde en dårlig dag.

Da jeg så spurgte pædagogen, om råd og hvordan vi skulle reagerer på dette (pædagog lød meget alvorlig og lidt bebrejdende på os som forældre), hendes svar: "det ved jeg ikke".

Tak - så står man der, sor forældre med en ked af det datter og får af vide hun har haft en dårlig/mærkelig dag, og det eneste man får ar vide: "det ved jeg ikke"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

pernille.23

har hun også været ked af det når hun har tisset der hjemme, jeg ville tænke blærebetændelse???

eftersom hun kun havde tisset lidt og været ked af det.

Anmeld

22. april 2013

Nadia&Daniel

pernille.23 skriver:

har hun også været ked af det når hun har tisset der hjemme, jeg ville tænke blærebetændelse???

eftersom hun kun havde tisset lidt og været ked af det.

Der har intet været herhjemme - hverken i weekenden, imorges eller efter vuggestuen

Er bare ked af, at pædagogen skal lyde så alvorlig, og så får man bare smidt et "det ved jeg ikke" i hovedet  stod som et stort ? bagefter

Anmeld

22. april 2013

Kay

det er da hellere ikke særligt professionelt, ikke at havde et råd med... hvis det er en pædagog og ik en medhjælper...

ville aldrig hive en forældre til side uden at havde tænkt over et godt råd! 

Anmeld

22. april 2013

pernille.23

det kan jeg godt forstå, arbejder selv i en vuggestue, og ville ikke lyde så hård, hvis jeg ikke havde nogle råd eller ideer til hvad kunne hjælpe... og hvis det var fordi hun "bare" havde en dårlig dag, så ville det ikke lyde som at det havde været helt forfærdeligt.. man kender jo de børn man passer, og alle kan jo havde en dum dag.. 

men du kan jo prøve at spørge igen i morgen, og sige at du havde lidt svært med den besked du fik.. evt at de skal ringe eller du kan ringe og høre hvordan dagen er i morgen, så du ikke går og tænker over det hele dagen i morgen igen..  håber det gav mening

Anmeld

22. april 2013

VIPpigen

Kunne det ikke tænkes hun måske er ved at være mere bevidst om hvad og hvornår hun laver noget i bleen?? Lilje har gennem det sidste halve år selv sagt når hun lavede i bleen, nu er hun selv nået så langt at bare hun tisser lidt vil hun have ny på, og siger der er "adder" i bleen (ved ikke hvor "adder" kommer fra, det hedder Kaka når hun har lavet stort herhjemme

men tænker bare om hun er ved at være bevidst om tingene... Og syntes det lyder meget bebrejdende at hun nok savner sutten... Jeg syntes bestemt ikke det er en skidt ting at vænne sit barn af med sutten lige så stille når de er over 2... 

Jeg ville tage det stille og roligt, og bare be dem om at være opmærksom på hende. Hun har ikke en nusseklud i stedet for en sutte, eller en dukke??

Anmeld

22. april 2013

LinLin

Hmmm... Jeg ville nu bare tage det lidt som en oplysning om at mit barn havde haft en lidt dårlig dag det vil jeg faktisk altid gerne vide hvis han har! Hvis det bare er en dag kan der jo meget mange grunde til det....

Anmeld

22. april 2013

Nadia&Daniel

Kay skriver:

det er da hellere ikke særligt professionelt, ikke at havde et råd med... hvis det er en pædagog og ik en medhjælper...

Havde virkelig brug for et råd, men følte bare jeg kun fik dårlig nyheder

Anmeld

22. april 2013

Nadia&Daniel

Kay skriver:

Hun var/er pædagog..

Anmeld

22. april 2013

Nadia&Daniel

pernille.23 skriver:

det kan jeg godt forstå, arbejder selv i en vuggestue, og ville ikke lyde så hård, hvis jeg ikke havde nogle råd eller ideer til hvad kunne hjælpe... og hvis det var fordi hun "bare" havde en dårlig dag, så ville det ikke lyde som at det havde været helt forfærdeligt.. man kender jo de børn man passer, og alle kan jo havde en dum dag.. 

men du kan jo prøve at spørge igen i morgen, og sige at du havde lidt svært med den besked du fik.. evt at de skal ringe eller du kan ringe og høre hvordan dagen er i morgen, så du ikke går og tænker over det hele dagen i morgen igen..  håber det gav mening

Tak  Laura har intet sagt eller været ked af det efter hun kom hjem, så håber bare hun havde en dårlig dag (selvom jeg ikke ønsker dette for min datter)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.