Hvilket dyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Stumpen

LilleLene skriver:

hvis i køber et dyr skal det snakkes med året rundt !

man kan ikke bare udelukke det om vineren ?

Heller ikke udelukke det, men automatisk vil man snakke mindre med et udedyr om vinteren end om sommeren, hvor man er meget ude.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

C-Dog

Stumpen skriver:

N

Tænker faktisk at hamster er for lille og to marssvin er larmende...

men som jeg også spørger deandre om - hvordan om vinteren når børnene ikke nakker å meget med den? Kan man ikke have to kaniner sammen?

Nej desværre, for kaniner er kolonidyr så hvis de skal bo sammen skal de have vildt meget plads, som i en hel mark og det har de færreste jo, for ellers slås de, og det er uanset køn. Mange tror det er sødt når kaniner slikker hinanden men det er dominans ligesom når de bider hinandens kønsdele i stykker. Ikke godt.
Og jo selfølgelig bliver kaninen sær hvis i ikke bruger tid på den, den skal ha en god portion tid og plads i hjemmet for at blive tam. De færreste kaniner er tamme, og det kræver arbejde at få dem til at forblive tamme. Måske det ikke er en så god idé hvis i allerede nu ved i ikke har tid og lyst. Hvad med ørkenrotter? Jeg ved ikke så meget om dem men de ser søde og sjove ud og kan bo flere sammen så de ikke bliver alene når i ikke har tid?

Anmeld

23. april 2013

Stumpen

FrkHamilton skriver:

Nej desværre, for kaniner er kolonidyr så hvis de skal bo sammen skal de have vildt meget plads, som i en hel mark og det har de færreste jo, for ellers slås de, og det er uanset køn. Mange tror det er sødt når kaniner slikker hinanden men det er dominans ligesom når de bider hinandens kønsdele i stykker. Ikke godt.
Og jo selfølgelig bliver kaninen sær hvis i ikke bruger tid på den, den skal ha en god portion tid og plads i hjemmet for at blive tam. De færreste kaniner er tamme, og det kræver arbejde at få dem til at forblive tamme. Måske det ikke er en så god idé hvis i allerede nu ved i ikke har tid og lyst. Hvad med ørkenrotter? Jeg ved ikke så meget om dem men de ser søde og sjove ud og kan bo flere sammen så de ikke bliver alene når i ikke har tid?

Jeg kunne bare godt forestille mig at interessen vil dale om vinteren, når nu det er et udedyr.. Det kræver vidst nogle tanker dette her, for ja et dyr skal behandles med respekt og ikke kun når det lige er sjovt... 

Viste slet ikke det om kaniner - troede faktisk godt to kunne gå sammen...

Anmeld

23. april 2013

LilleLene

Stumpen skriver:

Heller ikke udelukke det, men automatisk vil man snakke mindre med et udedyr om vinteren end om sommeren, hvor man er meget ude.. 

jeg har haft kaniner udenfor, og det var et helved om vinteren, især når man stod ude i snestoorrm og skulle gøre rent ved dem

Vi tog dem med ind i nogle timer om vinteren, for ellers syntes jeg det er synd

Anmeld

23. april 2013

Stumpen

LilleLene skriver:

jeg har haft kaniner udenfor, og det var et helved om vinteren, især når man stod ude i snestoorrm og skulle gøre rent ved dem

Vi tog dem med ind i nogle timer om vinteren, for ellers syntes jeg det er synd

Jeg troede de skulle være indenfor om vinteren? Det mindes jeg mine var som barn... 

Anmeld

23. april 2013

Team Putte

Stumpen skriver:

Hvordan med kanin om vinteren? Der kan den bo i vores kælder, hvor der er ret lunt... Men hvor meget skal en kanin snakkes med?

skal den bo udenfor om sommeren? Uanset hvilket dyr man anskaffer sig skal man snakke med det.. Hvis den er vant til meget kontakt og så i en længere periode ingen får, tror jeg sagtens den kan blive sær af det.. Skal den bo udenfor kan den sagtens gøre det hele året bare man husker et bur og godt med hø at putte i

Anmeld

23. april 2013

Stumpen

Team Putte skriver:

skal den bo udenfor om sommeren? Uanset hvilket dyr man anskaffer sig skal man snakke med det.. Hvis den er vant til meget kontakt og så i en længere periode ingen får, tror jeg sagtens den kan blive sær af det.. Skal den bo udenfor kan den sagtens gøre det hele året bare man husker et bur og godt med hø at putte i

Jeg var bare sikker på at de skulle være indenfor om vinteren... og ja selvfølgelig skal man snakke med sine dyr... Derfor spørger jeg også om råd herinde og der er endnu 4 mdr. til datteren har fødselsdag, for sådanne beslutninger skal gennemtænkes af respekt for dyrerne... 

Anmeld

23. april 2013

Team Putte

Stumpen skriver:

Jeg var bare sikker på at de skulle være indenfor om vinteren... og ja selvfølgelig skal man snakke med sine dyr... Derfor spørger jeg også om råd herinde og der er endnu 4 mdr. til datteren har fødselsdag, for sådanne beslutninger skal gennemtænkes af respekt for dyrerne... 

jeg tror jeg ville have kaninen indenfor når vinteren for alvor sætter ind.. Omkring oktober/november ville jeg tage den ind.. Så ville jeg finde et sted til den hvor den ik står 'gemt væk' for er enig i det med ude af øje, ude af sind.. Man behøver ik nødvendigvis et kæmpe bur indenfor bare fordi den måske har det udenfor

Anmeld

23. april 2013

LilleLene

Stumpen skriver:

Jeg troede de skulle være indenfor om vinteren? Det mindes jeg mine var som barn... 

jo i et ordenligt bur, med masser af hø

Anmeld

23. april 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Stumpen skriver:

Jeg hælder nok mest til kanin - men bliver den sær når den ikke bliver snakket meget med om vinteren?

Ja en kanin vil blive sær og evt aggresiv hvis man ikke snakker med dem. De fleste pattedyr har brug for daglig kontakt.

Har I evt. overvejet akvariefisk???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.