Giver jeres barn legetid på gulvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

MorDk

Tak for jeres svar!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

LilleLene

MorDk skriver:

I skrivende stund ligger min datter ned på gulvet og roder rundt *S* Hun leger, udforsker m.m og jeg får mig en kop kaffe og sidder lidt og hygger ved computeren. En bekendt sagde til mig at hun synes jeg lod hende ligge aaaalt for meget på gulvet ??? Det sys jeg bestemt ikke jeg gør. Hun har min opmærksomhed det meste af tiden. jeg leger også med hende. Men jeg mener det er godt at lade hende lidt være også så hun kan udforske på egen hånd.

Hvad er jeres mening/holdning?

min søn har ligget der lige så længe han gad

tror også at det gør at han selv kan lege nu (han er 10 mdr)... Har et vennepar hvor deres barn ikke vil lege selv, og hun er ligeså gammel

Det er også godt for deres motorik

Anmeld

22. april 2013

Enirt

MorDk skriver:

I skrivende stund ligger min datter ned på gulvet og roder rundt *S* Hun leger, udforsker m.m og jeg får mig en kop kaffe og sidder lidt og hygger ved computeren. En bekendt sagde til mig at hun synes jeg lod hende ligge aaaalt for meget på gulvet ??? Det sys jeg bestemt ikke jeg gør. Hun har min opmærksomhed det meste af tiden. jeg leger også med hende. Men jeg mener det er godt at lade hende lidt være også så hun kan udforske på egen hånd.

Hvor er jeg glad for dit indlæg, jeg har tit haft tanken om det nu var okay at lade ham ligge og hygge sig på gulvet. Min søn er også rigtig godt til at ligge og underholde sig selv.

Jeg har så også tænkt om han motorisk bliver udfordret nok ved bare at ligge selv. (altså jeg er jo lige ved siden af, og pludrer med ham og er der hvis han bliver ked af det også sådan. )Han kan endnu ikke trille rundt hverken på maven eller den anden vej. Så jeg sørger for at vende ham om på maven et par gange mens han ligger der eller om på siden så han kan prøve at trille hvis han har lyst.

Anmeld

23. april 2013

frk andreasen

ja da hun elsker det hun er 4 mdr

Anmeld

23. april 2013

Guldimaven

Jo, det fik og får min søn også altid lov til! Jeg vil mene det er en meget vigtig proces i barnet udvikling, hvis man bære rundt på dem hele tiden, så kan man resikere at gøre dem en bjørne tjeneste.

Anmeld

23. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Ida lå også og legede for sig selv et par gange om dagen, og andre gange legede jeg med hende. :-) 

I dag gider hun ikke lege med mig Hun leger SÅ godt selv.

Anmeld

23. april 2013

BetonSlotsPrinsesserne

MorDk skriver:

Da Bette var lille legede hun rigtig meget på gulvet og i kravlegården. Hun var ikk retgammel før hun havde fundet en metode at komme rundt på.
Jeg mener det er til gavn for børnene selv og så er det SUNDT !!!

Anmeld

23. april 2013

Faith

Jonathan leger ofte på gulvet alene. Han kan være fuldstændig opslugt af et stykke legetøj i forholdsvis lang tid af gangen. Han skal nok sige til når han har brug for opmærksomhed. Hvis han fks. leger i stuen og jeg laver mad i køkkenet, plejer jeg at snakke til ham så han kan høre jeg er der. Det ser jeg intet problem i.

Anmeld

23. april 2013

Isabella_mor

Det er sundt for børnene at lære at lege alene, det er med til at gøre dem selvstændige og gør at de bare kan klare nogle ting selv. At man skal svæve over sone børn ligegyldigt hvor de er i hytten, eller hvad de laver, bestemme deres lege osv, det gør jo bare at de ikke kan selv. Så man kan sagrens jo ældre de bliver lære dem at mor laver  noget, det kan være i køkkenet eller sådan noget, og hvis barnet kan kravle så kan barnet også lære at komme til en selv. Villads er MEGET selvstændig, han leger på værelset i suten osv alene. Han gider ikke engang at lege med mig kun når vi tegner evt. 

Lær børnene selvsændighed ved at stole på atvde sagrens kan udforske tingene alene, 

nu er der selvfølgelig forskel på både børn og forældre, men det virkede for os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.