Giver jeres barn legetid på gulvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.337 visninger
18 svar
45 synes godt om
22. april 2013

MorDk

I skrivende stund ligger min datter ned på gulvet og roder rundt *S* Hun leger, udforsker m.m og jeg får mig en kop kaffe og sidder lidt og hygger ved computeren. En bekendt sagde til mig at hun synes jeg lod hende ligge aaaalt for meget på gulvet ??? Det sys jeg bestemt ikke jeg gør. Hun har min opmærksomhed det meste af tiden. jeg leger også med hende. Men jeg mener det er godt at lade hende lidt være også så hun kan udforske på egen hånd.

Hvad er jeres mening/holdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

CaWi

MorDk skriver:

I skrivende stund ligger min datter ned på gulvet og roder rundt *S* Hun leger, udforsker m.m og jeg får mig en kop kaffe og sidder lidt og hygger ved computeren. En bekendt sagde til mig at hun synes jeg lod hende ligge aaaalt for meget på gulvet ??? Det sys jeg bestemt ikke jeg gør. Hun har min opmærksomhed det meste af tiden. jeg leger også med hende. Men jeg mener det er godt at lade hende lidt være også så hun kan udforske på egen hånd.

Hvor ville jeg ha elsket hvis min søn kunne ha ligget lidt selv da han var mindre.
Det er først efter han kom i DP at han har lært at lege selv på gulvet

Anmeld

22. april 2013

An&Jo

Da johannes var lille fik jeg afvide fra sundhedsplejersken at han bare skulle ligge på gulvet og udforske alt det han ville ås længe han ville, han skulle nok sige til når han havde brug for mig, og så skulle jeg selvfølgelig tage ham op, men endelig lad hende ligge så længe hun ikke er ked af det..

Anmeld

22. april 2013

spj

Jeg gør præcis som dig. Jeg synes også de har godt af at udforske det hele på egen hånd og også lære at lege alene. Selvfølgelig skal de ikke ligge alene hele dagen, men så længe de også hygger sig med at ligge alene tror jeg det er sundt nok.

Anmeld

22. april 2013

dola

MorDk skriver:

Willy leger meget på gulvet og kravler rundt og undersøger alt. Er inde i alt og over det hele... Nogen gange skal jeg lige hen og vise hvordan man kommer igang med en ny leg men ellers kan han meget selv!!
Man kan jo ikke sidde og holde ham i hånden hele tiden!

Synes du er helt rigtig på den!!
Knus!

Anmeld

22. april 2013

FrkZier

MorDk skriver:

så længe man har et øje på barnet så de ikke pludselig putter noget i munden de ikke skal eller bider i en ledning så kan jeg nu ikke se hvad der skulle være galt i at lade dem ligge og udforske gulvet på egen hånd!

Anmeld

22. april 2013

Misscbn

MorDk skriver:

Min søn leger skam også selv, og det er ofte sådan at hvis jeg sætter mig ned og vil lege med ham, så vil han hellere selv lege

han har altid være god til at underholde sig selv 

Anmeld

22. april 2013

Glad Giraf

MorDk skriver:

dagllelekkakanlleleglegeI skrivende stund ligger min datter ned på gulvet og roder rundt *S* Hun leger, udforsker m.m og jeg får mig en kop kaffe og sidder lidt og hygger ved computeren. En bekendt sagde til mig at hun synes jeg lod hende ligge aaaalt for meget på gulvet ??? Det sys jeg bestemt ikke jeg gør. Hun har min opmærksomhed det meste af tiden. jeg leger også med hende. Men jeg mener det er godt at lade hende lidt være også så hun kan udforske på egen hånd.

Vores datter har altid fået tid til sig selv på gulvet, hvilket har gjort at hun i dag kan lege selv, hvis vi skal lave mad eller lign...

Ikke at vi ikke leger med hende også, men synes det er vigtigt at børn kan underholde sig selv...
I vuggestuen er det ikke muligt for pædagogerne at underholde hele tiden, så jeg synes de skal have lov at øve sig i at lege selv

Anmeld

22. april 2013

Maja_4000

Caroline legede også selv på gulvet .. Og hun er stadig RIGTIG god til at underholde sig selv

Anmeld

22. april 2013

2babygirls

MorDk skriver:

Mine piger får også lov at lege selv. De skal jo gerne kunne ligge selv lidt så de blir selvsikre og ikke et barn der "hænger i mors skørter"

de skal nok give lyd hvis det ikke er sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.