kartoffelmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.704 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. marts 2008

SaNiNa

kæresten vil gerne have kartoffelmos i dag, kan ikke selv lide det.
så ved ikke hvad man kan lave til?

så kom gerne med nogle gode opskrifter:)

Sanne "som skal på sygehuset i dag"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Jan9e D

Fand lige denne opskrift som ligner min egen ret meget

http://food4u.dk/opskrifter/704/Gratineret-kartoff elmos-med-oksek%F8d-og-champignone/

Knus Jannie

Anmeld

18. marts 2008

Pia.

Altså der er jo ikke rigtig nogen opskrift... Jeg laver det sådan på slum..

kartofler - magarine - mælk og godt med salt. - hvor meget du skal bruge er jo en smagssag... - jeg vil gerne have en meget let kartoffelmos som ikke hænger for meget fast på skeen så jeg bruger lidt ekstra mælk...

vi har sådan en kartoffel trykker hvor man putter kartoflerne i, og så bliver det til mos... ;)

Det smager super godt, og især med en gang bacon og stegte løg til...

velbekomme...

Anmeld

18. marts 2008

Honningblomst

Brændende kærlighed eller millionbøf...

Anmeld

18. marts 2008

Pia.

Eva skriver:

ja mums mums,,,,

nyder I jeres ferie.....?

Anmeld

18. marts 2008

Mikkelmusen

jeg kan altså få lavet kartoffelmos uden det bliver klumpet og den med sien er bare så langsommeligt...

Jeg har prøvet med elpisker og jeg har prøvet med blender.. ligemeget hvad så blev det klistret og ulækkert. Og var slet ikke ligesom alm. kartoffelmos.

Anmeld

18. marts 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Eva skriver:

ja mums mums,,,,

Ja, gør vi. :) hvad med jer??
Jeppe er lige kommet hjem fra et par dage hos min mor og så tog min mor Konrad med, så jeg kunne få ordnet lidt hus...for hold da op der er gang når vi er hjemme hele dagen.

Anmeld

18. marts 2008

Louise83

Chihuahuamus skriver:

jeg kan altså få lavet kartoffelmos uden det bliver klumpet og den med sien er bare så langsommeligt...

Jeg har prøvet med elpisker og jeg har prøvet med blender.. ligemeget hvad så blev det klistret og ulækkert. Og var slet ikke ligesom alm. kartoffelmos.

Du skal i hvert fald sørge for at piske dem mens de er varme, ellers bliver det sådan en lang, sej masse med klumper, og det er i øvrigt det samme som hvis du blender det... Husker du at koge kartoflerne længe nok?

Anmeld

18. marts 2008

Kristina V

http://www.arla.dk/opskrifter/oksepie-og-krydrede- boenner.html

Min bror gider heller ikk spise det, og lavde så denne opskrift da vi var hos ham.. Den er most med gulerødder, så det er os bare guf...

Anmeld

18. marts 2008

Pia.

Eva skriver:

PiaR skriver:

Eva skriver:

ja mums mums,,,,

Ja, gør vi. :) hvad med jer??
Jeppe er lige kommet hjem fra et par dage hos min mor og så tog min mor Konrad med, så jeg kunne få ordnet lidt hus...for hold da op der er gang når vi er hjemme hele dagen.

Lyder dejligt...
Ja der er godt nok gang i den med tre søskende hjemme.. de er ikke helt enige her om hvordan de skal "klare" dagen *GG* ;) Heldigvis er vejret godt, så lige nu er de ude og lege i gården.. og så har mor her fred ;)... Smiler...
Min mor måtte da gerne komme og hente et par stykker... 8D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.