Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
24 svar
2 synes godt om
22. april 2013

2721

Hej søde piger

Håber nogen kan fortælle mig om jeg skal foretage mig noget eller ej.
Min søn har ikke haft afføring siden onsdag og hans appetit er ikke eksisterende, men han er ikke ked eller klager over mavesmerter(det kan han godt give udtryk for).
Skal jeg bare give det tid eller skal jeg tage et smut forbi lægen?
Han bliver 3 år til juni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

LR85

2721 skriver:

Hej søde piger

Håber nogen kan fortælle mig om jeg skal foretage mig noget eller ej.
Min søn har ikke haft afføring siden onsdag og hans appetit er ikke eksisterende, men han er ikke ked eller klager over mavesmerter(det kan han godt give udtryk for).
Skal jeg bare give det tid eller skal jeg tage et smut forbi lægen?
Han bliver 3 år til juni

Hvis du kan få en eller anden slags sveskemos eller sveskejuice i ham, ville det være perfekt. 

Ellers prøv a få VIRKELIG meget væske i ham (vand/saft, eller hvad jeres regler evt er)

dernæst, så køb 'laktulose' på apoteket, og giv 2-3 ml et par dage. 

Du kender bedst din søns afføringsmønster, men hvis han ikke har ondt eller er mærket af det, ville jeg tage det med ro

Anmeld

22. april 2013

2721

LR85 skriver:

Hvis du kan få en eller anden slags sveskemos eller sveskejuice i ham, ville det være perfekt. 

Ellers prøv a få VIRKELIG meget væske i ham (vand/saft, eller hvad jeres regler evt er)

dernæst, så køb 'laktulose' på apoteket, og giv 2-3 ml et par dage. 

Du kender bedst din søns afføringsmønster, men hvis han ikke har ondt eller er mærket af det, ville jeg tage det med ro

Tak for svar

Det vil jeg prøve

Jamen han plejer at gøre på klokkeslettet hver eneste dag, så det er jo ret udsædvaneligt plus han ikke rigtig vil spise noget.

Laktulose, er det ikke afføringsmiddel?
Skal man ikke runde/tale med lægen inden man giver dem sådan noget?

Anmeld

22. april 2013

LR85

2721 skriver:

Tak for svar

Det vil jeg prøve

Jamen han plejer at gøre på klokkeslettet hver eneste dag, så det er jo ret udsædvaneligt plus han ikke rigtig vil spise noget.

Laktulose, er det ikke afføringsmiddel?
Skal man ikke runde/tale med lægen inden man giver dem sådan noget?

Laktulose fåes i håndkøb på apoteket og er ufarligt (så længe man ikke giver det i længere tid/for meget)

så det skal du ikke bekymre dig over. 

Men kan du få væske i ham eller endnu bedre noget sveske. Vær kreativ, så er det bedre

Anmeld

22. april 2013

2721

LR85 skriver:

Laktulose fåes i håndkøb på apoteket og er ufarligt (så længe man ikke giver det i længere tid/for meget)

så det skal du ikke bekymre dig over. 

Men kan du få væske i ham eller endnu bedre noget sveske. Vær kreativ, så er det bedre

Okay, tak, vil prøve ekstra væske og svesker til at starte med

Anmeld

22. april 2013

LR85

2721 skriver:

Okay, tak, vil prøve ekstra væske og svesker til at starte med

God ide og god bedring med ham. 

Anmeld

22. april 2013

2721

LR85 skriver:

God ide og god bedring med ham. 

Tak

Anmeld

22. april 2013

Masig

Laktulose kan godt give mavekneb, så det skal du nok lige være obs på. Ellers er der også movicol, som er et aff.middel. Også ufarligt, men det er forskelligt hvad der virker bedst på de små. Vores dreng kunne ikke tåle laktulose, men movicol var bare super 

Han kan heller ikke tåle svesker, det giver også mavekneb, til gengæld så er kiwi og øllebrød et hit mod forstoppelse her...

Bare lige lidt råd hvis det fortsætter og du mangler ideer til hvad du kan gøre 

Anmeld

22. april 2013

2721

Laktulose kan godt give mavekneb, så det skal du nok lige være obs på. Ellers er der også movicol, som er et aff.middel. Også ufarligt, men det er forskelligt hvad der virker bedst på de små. Vores dreng kunne ikke tåle laktulose, men movicol var bare super 

Han kan heller ikke tåle svesker, det giver også mavekneb, til gengæld så er kiwi og øllebrød et hit mod forstoppelse her...

Bare lige lidt råd hvis det fortsætter og du mangler ideer til hvad du kan gøre 

Tak for svar
Undskyld jeg først svare nu.
Han kom af med lidt idag, så håber det er på retur

Jeg må ærligt indrømme jeg heller ikke er for vild med tanken om afføringsmiddel, så jeg håber at det kan klares uden

Anmeld

23. april 2013

Masig

2721 skriver:

Tak for svar
Undskyld jeg først svare nu.
Han kom af med lidt idag, så håber det er på retur

Jeg må ærligt indrømme jeg heller ikke er for vild med tanken om afføringsmiddel, så jeg håber at det kan klares uden

Vi må håbe det bare var en engangsforstoppelse

Ellers prøv med svesker, kiwi eller øllebrød som nævnt. Bortset fra førstnævnte har jeg meget positiv erfaring med det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.