Jeg er ikke perfekt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
4 svar
5 synes godt om
20. april 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Jeg har sådan brug for at få luft.
Jeg er så træt af at jeg aldrig må gå give udtryg for at have fejlet/handlet forkert uden at få smidt i hovedet, at jeg jo ikke altid kan være perfekt og at mit barn ikke tager skade af at jeg træder ved siden af en ganng i mellem.
Jeg er ikke perfekt og er træt af ikke at måtte ærge mig over at have tabt hovedet, stille spørgsmålstegn ved om jeg handlede forkert i en given situation. Mit barns far og flere af mine venner, bagateliser altid mine følelser og tanker, fordi de synes jeg er for kontrolleret og for pædagogisk de mener godt man kan råbe af sine børn i ny og næ og det gør jeg tydeligvis ikke nok efter deres mening.
Men helt ærligt, så kommer jeg jo også til det og er langt fra altid pædagoisk og det vil jeg også have lov til at sige højt og blive sur på mig selv. Vi ønsker jo alle det bedste for vores børn og jeg bliver så gal på mig selv når jeg taber hovedet, da mit barn ikke fortjener det. Og hvad så om det sker sjældent, det er jo stadig ikke ok!

I den legestue vi kommer i, får jeg også altid smidt i hovedet at jeg da intet temperament har og den grundlæggende holdning er at jeg ikke kan tale med om det med at tabe hovedet og mangle overskud. Hvad ved de om det
Jeg må vel også have lov at synes det kan være svært og hårdt, selvom jeg i deres øjne, har mere overskud end dem

Jeg ville så gerne at jeg kunne blive mødt med lidt mere forståelse, jeg er jo som jeg er og jeg peger da ikke fingere af dem og siger de ikke må ditten datten dutten.

Ved ikke om noget af det her giver mening, men havde bare brug for at komme ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh hvor jeg kender følelsen!! 

Her er det ikke så meget det der med at træde ved siden af, men mere (især da vores dreng var helt lille ) at vi ikke kunne "få lov" til at beklage os over at han sov dårligt for tiden eller græd meget, for det var sgu hårdt til tider. vi blev altid mødt af "nej, i ved slet ikke hvad det vil sige at få børn" eller "ej, det kan jeg ikke tro, han græder jo aaaaaldrig"!! og ja, han var en nem baby, men nemme børn har altså også trælse perioder, men det var der ingen forståelse for, med mindre vi var sammen med nogen i hans ulvetime(r) fra 16-22, på daværende tidspunkt. Så kunne folk pludselig forstå. 

det er altså super belastende ikke at føle sig hørt, og alle følelser burde være ligevægtige ligegyldig situationen. Man har jo forskellige udgangspunkter.!! 

Du "fejler" måske 1 ud ad 10 dage, hvor jeg gør det 3 ud af 10, men man føler da lige meget skyld. 

Knus til dig!! Jeg synes det er helt lovligt at føle hvad du gør 

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Her er det ikke så meget det der med at træde ved siden af, men mere (især da vores dreng var helt lille ) at vi ikke kunne "få lov" til at beklage os over at han sov dårligt for tiden eller græd meget, for det var sgu hårdt til tider. vi blev altid mødt af "nej, i ved slet ikke hvad det vil sige at få børn" eller "ej, det kan jeg ikke tro, han græder jo aaaaaldrig"!! og ja, han var en nem baby, men nemme børn har altså også trælse perioder, men det var der ingen forståelse for, med mindre vi var sammen med nogen i hans ulvetime(r) fra 16-22, på daværende tidspunkt. Så kunne folk pludselig forstå. 

det er altså super belastende ikke at føle sig hørt, og alle følelser burde være ligevægtige ligegyldig situationen. Man har jo forskellige udgangspunkter.!! 

Du "fejler" måske 1 ud ad 10 dage, hvor jeg gør det 3 ud af 10, men man føler da lige meget skyld. 

Tak
Det er nemlig lige det med at folk skal huske på at vi alle er forskellige og at hvad for dig måske er let kan for mig være hårdt, eller at tingene ikke altid er så lette som de ser ud til for folk udefra.

Jeg synes det kan være hårdt og jeg kan virkelig blive skuffet over mig selv og hvad så hvis mine krav til mig selv er hårdere end deres, det gør jo ikke mine følelser mindre ægte.

Anmeld

20. april 2013

hautecouture

Mor11 skriver:

Det der kunne vejgreb have skrevet om vores datter... så forstår udmærket godt trådstarter. "Du aner ikke hvad det vil sige at have et barn der græder" - "Hvordan kan tabe hovedet med det englebarn du har?" Og ikke mindst; "Åhr nu må du styre dig, hun er da SÅ nem" ...

Så hold dog kæft 

til TS

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

hautecouture skriver:

Det der kunne vejgreb have skrevet om vores datter... så forstår udmærket godt trådstarter. "Du aner ikke hvad det vil sige at have et barn der græder" - "Hvordan kan tabe hovedet med det englebarn du har?" Og ikke mindst; "Åhr nu må du styre dig, hun er da SÅ nem" ...

Så hold dog kæft 

til TS

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.