Anonym skriver:
Ja, jeg går lige til sagen. Visse ting skal bare ud. 
Jeg er en pige på 18år, som har en kæreste, på 19år. Vi har været sammen i 3år. Uden pauser. Vi er meget glade for hinanden. Jeg er blevet gravid (ikke planlagt), og er 11 uger henne på mandag. Efter dette her er sket, har vi besluttet os for at flytte sammen, og få styr på tingene inden den lille kom, så vi kunne blive en lille familie. Jeg er pt på kontanthjælp, og han er under uddannelse, så han får elevløn. Så økonomien er ikke noget problem.
Siden vi besluttede os for at tage rollen som kommende forældre, er det som om min kæreste er blevet lidt mere løs på tråden. Ved ikke om han stadig lige skal vænne dig til tanken?
Han bruger utallige timer sammen med hans venner, og laver generalt bare mange andre mærkelige ting, ind han plejer. Han sover også ved venner, som han før i tiden sjældent snakkede med. Jeg føler mig total glemt for tiden. Man skulle tro han undgik mig og babysnakken. Nogen dage, kan jeg skrive til ham om morgenen, og igen om eftermiddagen, og evt ringe til ham, UDEN at få et svar. Jeg ved ikke hvad han laver eller hvor han er. Så kan han svare mig kl. 23 om aftenen: ''Undskyld jeg ikke har kigget på min mobil skat''. Jeg er SÅ irreteret over det!
Hvordan kan man undgå at kigge på den en hel dag? 
Jeg har sagt, at det er begyndt at gå mig lidt på, at hans kontakt til mig er så dårlig. Når vi skal til at flytte sammen, og være en familie, vil jeg gerne at det er iorden. Så der ikke er nogen problemer, når vi skal have den bette. Hvis ikke det er for meget at forlange?
Tænker nogengange: hvad gør jeg så, hvis jeg er alene hjemme, og mit vand går, og jeg ikke kan få kantakt til ham.. Og jeg føder alene.. Sikke nogen forstillinger. Men alligevel ikke urealistiske på nuverende tidspunkt 
Nogen der har oplevet noget lignende med jeres kærester? Er jeg for krævende? Suuuuukkk...
Min kæreste er 26 år gammel.. Jeg fødte for en måned siden..
Fra jeg var omkring 10 uger henne og begyndte at synes det var røvsygt at tage med til fester osv. fordi jeg hurtigt blev træt og folk blev skide fulde og røvirriterende har han været i byen hver eneste weekend med undtagelse af 3 uger før termin og indtil efter jeg fødte..
Det er helt normalt at de panikker på en måde, og de har brug for at leve det sidste af deres vilde ungdom.. Og det irriterer garanteret mest os gravide fordi vi ikke kan være med på samme måde tror jeg.. Det var i hvert fald det der gik mig mest på, også at jeg alle dage har været røv jaloux

Jeg håber du kan få forklaret for ham, hvordan du har det, men forvent ikke, at han ændre det ret meget.. Og hellere han fiser rundt alle mulige steder nu, hvor der ikke er noget ansvar der skal tages, end han gør det når bebs kommer! Og mht. om dit vand går når du er alene hjemme, så tror jeg nu nok, at han til den tid har vænnet sig lidt mere til tanken og derfor sørger for at enten være hjemme eller sørge for, at du vil kunne komme i kontakt med ham

Håber det bedste for jer, og held og lykke med spiren