Potte træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2008

Joan ( Smallie )

Bamseboet :D skriver:

:-o det kan man da ikke nu ....
min søn som er 2.5 år går da stadig med ble... og tisser kun engang i mellem på potten...
Mille er i moars øjne stadig en baby.. hun kan jo hverken kravle eller gå. hun kan sidde selv, men det er da også det... så det er bestemt for tidligt nu;)

Det er da ikke for tidligt endnu. Han kan sdde selv og han kan li at sidde der. Så kan jeg da ikke se hvorfor det er for tidligt. Han kan vel lige så godt lære at det er der sådan noget skal forgå nu, før han begynder at fise alt for meget rundt.
Det er vel ikke være end dem der lære deres børn på tegnsprog at de skal på toilet. For det er også tidligt de begynder med det.

Det er et valg jeg har taget. Jeg sad selv på pot fra 6 måneder, og det har min søn også gjort, og jeg var renlig inden jeg var 2 år. Og det håber jeg da også på min søn bliver. :)

Det var ikke fordi jeg syntes i skulle gå igang med jeg bragte det på banen det var fordi jeg ville høre om der var andre. Og er ikke ude på at skabe rør i den. Men gider heller ikke høre på at det er for tidligt endnu. For det er et valg jeg har gjort mig og det holder jeg ved. Så længe knægten syntes det er sjovt så bliver jeg da ved med det.

Hilsen Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Bamseboet :D

Joan ( Smallie ) skriver:

Bamseboet :D skriver:

:-o det kan man da ikke nu ....
min søn som er 2.5 år går da stadig med ble... og tisser kun engang i mellem på potten...
Mille er i moars øjne stadig en baby.. hun kan jo hverken kravle eller gå. hun kan sidde selv, men det er da også det... så det er bestemt for tidligt nu;)

Det er da ikke for tidligt endnu. Han kan sdde selv og han kan li at sidde der. Så kan jeg da ikke se hvorfor det er for tidligt. Han kan vel lige så godt lære at det er der sådan noget skal forgå nu, før han begynder at fise alt for meget rundt.
Det er vel ikke være end dem der lære deres børn på tegnsprog at de skal på toilet. For det er også tidligt de begynder med det.

Det er et valg jeg har taget. Jeg sad selv på pot fra 6 måneder, og det har min søn også gjort, og jeg var renlig inden jeg var 2 år. Og det håber jeg da også på min søn bliver. :)

Det var ikke fordi jeg syntes i skulle gå igang med jeg bragte det på banen det var fordi jeg ville høre om der var andre. Og er ikke ude på at skabe rør i den. Men gider heller ikke høre på at det er for tidligt endnu. For det er et valg jeg har gjort mig og det holder jeg ved. Så længe knægten syntes det er sjovt så bliver jeg da ved med det.

Hilsen Joan

det var ikke for at "træde" på dig, men efter MIN mening er det for tidligt. men det er da flot hvis han kan gøre det. ;)
...

Anmeld

18. marts 2008

..

Dengang i 1976 da jeg var baby, der var både min bror og jeg renlige da vi var lige omkring et år, min mor at fortalt mig at det var meget almindeligt dengang.. Tror da bestemt heller ikke at Smilla bliver renlig SÅ tidligt men det kan undre mig at børn nu først kan styre det når de er 2 - 3 år..

/Rikke som undrer sig(?)

Anmeld

18. marts 2008

Joan ( Smallie )

Macrolf skriver:

Dengang i 1976 da jeg var baby, der var både min bror og jeg renlige da vi var lige omkring et år, min mor at fortalt mig at det var meget almindeligt dengang.. Tror da bestemt heller ikke at Smilla bliver renlig SÅ tidligt men det kan undre mig at børn nu først kan styre det når de er 2 - 3 år..

/Rikke som undrer sig(?)

He he ja sjovt du skriver det for det har jeg nemlig også tænkt. Men ved så meget at hvis han ikke gider sidde på pot så skal han heller ikke. men lige nu syntes han det er sjovt så hvorfor ikke?

Anmeld

18. marts 2008

linemus

Jeg har også hørt om andre der har brugt at holde babyen over toilettet, når de skulle af med noget. Moren lærte at se tegnene, inden der skete noget. Derved kom baby hurtig af med bleen og slap for den hæmning. Blefri baby, tror jeg bare det blev kaldt. En lidt alternativ metode, men meget smart, hvis man da har overskuddet til at gøre det.

Jeg har også hørt, at de ikke har kontrol over lukkemuskelen endnu, men ofte er det jo samme tidspunkt på dagen, at de laver i bleen, og det kan man jo udnytte.

Joan: det lyder helt hyggeligt at han sidder der på potten :)

Knus Line - der ikke engang kan få sin 3,5 årige til at sidde på potte/toilet... :(

Anmeld

18. marts 2008

Kaufie

Jeg har også hørt om dem, der holder barnet over toilettet eller på potten når de ved de skal af med noget.....

Men her sker det næsten altid (90%) under måltiderne..... så synes jeg pludselig ikke det er så skide hyggeligt mere :D

Mette, hvis mand købte en potte da han læste artiklen....

Anmeld

18. marts 2008

Sille

Mette Kaufmann skriver:

Jeg har også hørt om dem, der holder barnet over toilettet eller på potten når de ved de skal af med noget.....

Men her sker det næsten altid (90%) under måltiderne..... så synes jeg pludselig ikke det er så skide hyggeligt mere :D

Mette, hvis mand købte en potte da han læste artiklen....

haha.. ja lige præcis..
Men som alternativ Mette- så kan i da sætte ungen på potten mens han spiser...:))

DET ku sgu da være SKIDE hyggeligt...:))

-sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.