jeg ved virkelig ikke hvad vi gør nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
18 svar
4 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

Hej piger vælger at være anonym da jeg er rigtig flov over dette indlæg. sagen er den vi ingen penge har haft de sidste 8 måneder og nu har jeg lige fundet ud af hvorfor

fordi  min kæreste er ludoman over 60.000 er tabt vi har lånt 20.000 af venner og bekendte til regninger osv. og nu har vi lige fået en el regning på 1665 kr og venter også en høj varme regning. og vores buget er i nul. jeg er endelig kommet ind i økonomien og det hele ser så sort ud aner ikke hvordan vi skal klare os for denne måned har vi leved på mad af 500 kr det er alså virkelig virkelig svært. og næste måned så det bedre ud men ikke nu hvor den høje regning er kommet  jeg har hørt man kan søge enkelt ydelse vis man ikke kan betale en regning. men hvad vil kommunen ikke sige til at de er spillet op på nettet..... der er bestilt behandling og spillekontoen lukket men det er jo ligesom lidt for sent for vi er i lort til halsen vis den varme regning kommer i maj. vi er begge på kh men får begge kun 5000 kr udbetalt efter skat og boligstøtte får vi ikke... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

MorDk

Du har intet vidst?

Hvis pengene er spillet op må der have manglet penge til mad, regninger m.m ??

Har du noget familie som kan hjælpe? Fortælle om situationen?

Håber du/I finder en løsning. Jeg ved ikke om du kan søge om enkeltydelse. Kender ikke reglerne...

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

Du har intet vidst?

Hvis pengene er spillet op må der have manglet penge til mad, regninger m.m ??

Har du noget familie som kan hjælpe? Fortælle om situationen?

Håber du/I finder en løsning. Jeg ved ikke om du kan søge om enkeltydelse. Kender ikke reglerne...

nej han sagde vi havde fået en del regninger og det troed jeg jo på.For vi har altid haft en sund økonomi. ja vi har kun haft 500-600 kr til mad i mdr. og intet til os selv. nej vi kan ikke låne mere. 

Anmeld

19. april 2013

MorDk

Anonym skriver:

nej han sagde vi havde fået en del regninger og det troed jeg jo på.For vi har altid haft en sund økonomi. ja vi har kun haft 500-600 kr til mad i mdr. og intet til os selv. nej vi kan ikke låne mere. 

Tænker bare at I kunne fortælle familien som det så de kunne hjælpe jer ud af det evt.

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Tænker bare at I kunne fortælle familien som det så de kunne hjælpe jer ud af det evt.

de ved det godt. det var dem der forslog enkeltydelse. og de har selv ikke så mange så det kan de ikke

Anmeld

19. april 2013

Troldemommi

Anonym skriver:

de ved det godt. det var dem der forslog enkeltydelse. og de har selv ikke så mange så det kan de ikke

kan i ikke låne lidt i banken måske en kassekredit? indtil i er oven vande igen, jeg ved ikke om i kan få enkeltydelser når det er selvforskyldt at i mangler penge.

Monica

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

kan i ikke låne lidt i banken måske en kassekredit? indtil i er oven vande igen, jeg ved ikke om i kan få enkeltydelser når det er selvforskyldt at i mangler penge.

Monica

vi kan ikke låne fordi vi er på kontanthjælp... den eneste løsning jeg ser er at vi ringer når varmeregningen kommer og siger at vi må udsætte betalingen og så tage det gebyr der kommer 

Anmeld

19. april 2013

B&J

hvis din kæreste kommer i behandling, hvordan ser det så ud med penge i næste månede, hvis i får gjord sådan han ikke kan røre pengene???

hvor meget har i så om måned i oversku????

kan i evt. ringe til varm vand og el. eller der i skylder få rykket regning, vær ærlig fortælle hvordan i står også få det rykket den regning eller få den del op i små bider???

du skal få lagt et budget så det passer ind så i kan få det i skylder ud af verden og det er noget du skal og ikke din kæreste for han kan åbenbart ikke styre økonomien, hvis han har kort få dem klippet i stykker, få banken til at gøre sådan det kun er dig der kan gøre noget med penge...

er super ked af du står i det sted med sådan en kæmpe bombe der lige er sprunget

Anmeld

19. april 2013

pussekat

Anonym skriver:

vi kan ikke låne fordi vi er på kontanthjælp... den eneste løsning jeg ser er at vi ringer når varmeregningen kommer og siger at vi må udsætte betalingen og så tage det gebyr der kommer 

hejsa
jeg vil ring til dem og få den dele og din kæreste skal have hjælp her i hus her min mand ikke kort til bank da han elsker at købe alt sjov ting til selv og han her prøve i 2 månde så da jeg kun se vi ikke nok penge have til mad være det slut og det her hjælp han til at se men godt kan lave penge til side til det man vil have og alt det spil er når lort her når familie så spil over et mio op før vi så det fra familie af

Anmeld

19. april 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hej piger vælger at være anonym da jeg er rigtig flov over dette indlæg. sagen er den vi ingen penge har haft de sidste 8 måneder og nu har jeg lige fundet ud af hvorfor

fordi  min kæreste er ludoman over 60.000 er tabt vi har lånt 20.000 af venner og bekendte til regninger osv. og nu har vi lige fået en el regning på 1665 kr og venter også en høj varme regning. og vores buget er i nul. jeg er endelig kommet ind i økonomien og det hele ser så sort ud aner ikke hvordan vi skal klare os for denne måned har vi leved på mad af 500 kr det er alså virkelig virkelig svært. og næste måned så det bedre ud men ikke nu hvor den høje regning er kommet  jeg har hørt man kan søge enkelt ydelse vis man ikke kan betale en regning. men hvad vil kommunen ikke sige til at de er spillet op på nettet..... der er bestilt behandling og spillekontoen lukket men det er jo ligesom lidt for sent for vi er i lort til halsen vis den varme regning kommer i maj. vi er begge på kh men får begge kun 5000 kr udbetalt efter skat og boligstøtte får vi ikke... 

Sikke en klaphat!

I må ringe til el-selskabet og varmeselskabet og fortælle det som det er, at I ikke kan betale det hele på en gang - og gerne vil have det delt op.

Jeg håber godt nok ikke at kommunen betaler jeres regninger i form af enkeltydelser, bare fordi din kæreste har spillet pengene op på nettet.

Men godt at du har fået indsigt i jeres økonomi. Så er det bare at stramme ballerne, og få det hele på ret køl igen. God kamp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.