Loa skriver:
Hvad går den ud på så?
Andet end du ikke skælder ud?
Jeg prøver virkelig ihærdig på "Jeg kan godt se at du rigtig gerne vil klatre på reolen, men mor vil meget hellere have at du leger på gulvet" men det er sgu lidt svært at håndhæve altid.... 
HADER at skælde ud, og ville virkelig gerne gribe alt an mere eller mindre positivt....
Jamen altså jeg fortæller ham/viser ham når der er noget han ikke skal gøre. Jeg er mere kropslig.
Eks. 1
Han vil tage lillesøsters legetøj. Jeg markere med hånden eller fjerner hans arm og siger: Freya leger med den nu. Og tilbyder ham noget andet eller lign. Før sagde jeg fx. NEJ du skal IKKE tage Freyas legetøj...
Eks. 2
Han slår og sparker mig. Jeg siger "Jeg vil ikke ha du sparker/slår"
"Stop, det gør ondt - det vil jeg ikke ha" UDEN at hæve stemmen.
Før kunne jeg råbe op (mest fordi jeg følte afmagt og blev forskrækket og det forværrede situationen)
Når han bliver hysterisk og skriger fordi han f.eks ikke vil have creme eller tøj på. Så siger jeg "Det er også øv men sådan er det" Så siger jeg ikke så meget mere og gør bare tingene. Måske beroligere jeg ham ved at ae ham, nusse ham, siger shhyy shyyy og siger jeg godt kan forstå det er noget møg lige nu. Ellers snakker jeg om andre ting eller synger/nynner en lille sang. Før kunne jeg blive irriteret og komme til at irettesætte ham og sige NU skal du sidde ordentlig for DU skal ha tøj på NU.
Jeg har virkelig tænkt over dette længe da jeg har haft det skidt og haft en masse. Derfor kom jeg ind i en dum periode med megen irettesættelse m.m og det er SLET ikke sådan jeg vil være...
Mit barn skal have en kærlig men bestemt opdragelse. OG jeg ved dette kan gøres uden at skælde ud hele tiden 

Anmeld