Pædagoguddannelsen i Viborg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

1½ år, men man kan godt på dispentation

Kan man først gå på barsel efter 1,5 år i Viborg? Det synes jeg lyder lidt vildt :/ Så hvis jeg starter til sommer må jeg først gå fra til december 2014?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Nu kan jeg kun huske jeg gik på barsel i ugen op til min DKK eksamen, så da Elias var 7 måneder måtte jeg tilbage og tage den eksamen og det semester (hvilket heldigvis var mit yndlingsfag!)  Projektet var skrevet efter min 1. lønnede praktik så det var ligetil  Blev gravid i april/maj 2009  Begyndte på uddannelsen i 2007. Blev færdig i januar 2012 

Ville som sagt allerhelst det kunne passe med jeg ku gå fra efter 1 år, altså sommer 2014, men er vange for der kan gå langtid før vi får held med det og derfor er det sådan lidt om vi bare skal fortsætte nu eller vente til efteråret og håbe det går stærkt :/ Vores dreng bliver 3 til oktober, så synes snart han skal ha en lillebror eller søster  

Anmeld

18. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Det jo også det jeg tænker, men synes bare andre skriver at der er regler :/ 

Det har jeg ikke hørt noget om. Men ring da og forhør dig hos en studie vejleder. De er super søde og rigtig gode til at forklare hvordan det hænger sammen

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Det har jeg ikke hørt noget om. Men ring da og forhør dig hos en studie vejleder. De er super søde og rigtig gode til at forklare hvordan det hænger sammen

Synes bare det giver sådan et dårlig indtryk af mug, når jeg ikke en gang ved om jeg er kommet ind :/ Vi snakkede om min kæreste måske sku ringe Synes ikke selv det helt optimalt at gå fra til jul allerede, men  det jo også kun hvis det pludselig går stærkt

Anmeld

18. april 2013

Maja88

i holstebro hedder det 6 måneder.....  eller efter 1 års prøven.. ellers starter man bare forfra

Anmeld

18. april 2013

raca

kan du ikke tage det på net så du læser i din barsel

altså søger om overflytning hvis du bliver gravid så du kan følge studiet hjemmefra?

hvis du går fra lige efter 2 eller 3 praktik kan du både få barselsdp og su.. mener jeg.

du kan gå fra når det passer dig, men vær forberedt på du må læse noget op når du kommer tilbage. eksamnernne ligger ikke nødvendigvis i forbindelse med semster afslutningerne.. så måske giver det mest mening at gå fra ved en afsluttet enksamen.

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

i holstebro hedder det 6 måneder.....  eller efter 1 års prøven.. ellers starter man bare forfra

Altså så man kan tage barsel efter 1 semester (et semester varer 6 mdr ikk?) 1 års prøven er vel først efter 2 semester? 

Vil ikke skulle starte forfra :/ Har allerede spildt et år nu

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

kan du ikke tage det på net så du læser i din barsel

altså søger om overflytning hvis du bliver gravid så du kan følge studiet hjemmefra?

hvis du går fra lige efter 2 eller 3 praktik kan du både få barselsdp og su.. mener jeg.

du kan gå fra når det passer dig, men vær forberedt på du må læse noget op når du kommer tilbage. eksamnernne ligger ikke nødvendigvis i forbindelse med semster afslutningerne.. så måske giver det mest mening at gå fra ved en afsluttet enksamen.

Det kunne man selvfølgelig

Det allerbedste ville være hvis det passer med jeg kan gå fra til sommerferien 2014 Varer et semester ikke 6 mdr?

Anmeld

18. april 2013

Maja88

Anonym skriver:

Altså så man kan tage barsel efter 1 semester (et semester varer 6 mdr ikk?) 1 års prøven er vel først efter 2 semester? 

Vil ikke skulle starte forfra :/ Har allerede spildt et år nu

jeg mener hvis du går fra inden første semester er endt så skal du starte forfra

Anmeld

18. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Synes bare det giver sådan et dårlig indtryk af mug, når jeg ikke en gang ved om jeg er kommet ind :/ Vi snakkede om min kæreste måske sku ringe Synes ikke selv det helt optimalt at gå fra til jul allerede, men  det jo også kun hvis det pludselig går stærkt

Det er fair nok at ringe og spørge.

jeg mener at den 1 prøve er året efter man er startet. E vil nok sige omkring juni. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.