Pædagoguddannelsen i Viborg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. april 2013

Anonym trådstarter

Hej piger!

Nogen der ved om der er regler for hvornår man tidligst må gå på barsel efter start på uddannelsen?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Hej piger!

Nogen der ved om der er regler for hvornår man tidligst må gå på barsel efter start på uddannelsen?

Knus

Jeg gjorde det halvandet år efter start. Kender en der gjorde det et år efter. 

Anmeld

17. april 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Jeg gjorde det halvandet år efter start. Kender en der gjorde det et år efter. 

Okey, det fordi jeg lige er stoppet på sygeplejerskeuddannelsen og søgt ind som pædagog fordi jeg har fundet ud af at sygeplejerske ikke er det jeg skal være.. Inden jeg tog den beslutning havde vi været i gang med projekt barn i 4 måneder og er nu i tvivl om, om vi skal fortsætte eller stoppe og vente til efteråret.. Er bare bange for at der går langtid inden jeg bliver gravid - måske et år eller mere og derfor tænkte vi at måske vi skulle fortsætte, men det kan jo også være vi bliver gravide inden for de næste måneder og så ville jeg sku på barsel allerede efter jul :/

Anmeld

17. april 2013

Anonym trådstarter

Andre der kender til det?

Anmeld

18. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Okey, det fordi jeg lige er stoppet på sygeplejerskeuddannelsen og søgt ind som pædagog fordi jeg har fundet ud af at sygeplejerske ikke er det jeg skal være.. Inden jeg tog den beslutning havde vi været i gang med projekt barn i 4 måneder og er nu i tvivl om, om vi skal fortsætte eller stoppe og vente til efteråret.. Er bare bange for at der går langtid inden jeg bliver gravid - måske et år eller mere og derfor tænkte vi at måske vi skulle fortsætte, men det kan jo også være vi bliver gravide inden for de næste måneder og så ville jeg sku på barsel allerede efter jul :/

Så længe det ikke er midt i et semester så tror jeg ikke det er noget problem. Og tror faktisk der var et par stykker på det hold jeg gik på som røg på barsel da vi havde været i gang i et halvt år. Så er sikker på det ikke er noget problem. Du kommer jo bare ind på et andet hold

Anmeld

18. april 2013

Lund18

Anonym skriver:

Hej piger!

Knus

Jeg går selv på pædagoguddannelen, og går på barsel efter vores første års projekt (afslutning på 1+2 sem.)

Jeg er personligt selv glad for jeg når eksamen så jeg uden problemer kan forsætte direkte til 3 sem. efter barsel. Jeg gik dog i klasse med en som var nødsaget til at gå på barsel midt i 2 sem. (altså lidt over et halvt år.) og hun skal derfor læser nogen timer og også starte på 2. sem igen.

Så tror ikke der er nogen krav, men du kommer muligvis til at læse nogen timer op du har haft, hvis du afslutter midt i et semester.

Anmeld

18. april 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Hej piger!

Knus

1½ år, men man kan godt på dispentation

Anmeld

18. april 2013

MortilElias2010

Nu kan jeg kun huske jeg gik på barsel i ugen op til min DKK eksamen, så da Elias var 7 måneder måtte jeg tilbage og tage den eksamen og det semester (hvilket heldigvis var mit yndlingsfag!)  Projektet var skrevet efter min 1. lønnede praktik så det var ligetil  Blev gravid i april/maj 2009  Begyndte på uddannelsen i 2007. Blev færdig i januar 2012 

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Så længe det ikke er midt i et semester så tror jeg ikke det er noget problem. Og tror faktisk der var et par stykker på det hold jeg gik på som røg på barsel da vi havde været i gang i et halvt år. Så er sikker på det ikke er noget problem. Du kommer jo bare ind på et andet hold

Det jo også det jeg tænker, men synes bare andre skriver at der er regler :/ 

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Lund18 skriver:

Jeg går selv på pædagoguddannelen, og går på barsel efter vores første års projekt (afslutning på 1+2 sem.)

Jeg er personligt selv glad for jeg når eksamen så jeg uden problemer kan forsætte direkte til 3 sem. efter barsel. Jeg gik dog i klasse med en som var nødsaget til at gå på barsel midt i 2 sem. (altså lidt over et halvt år.) og hun skal derfor læser nogen timer og også starte på 2. sem igen.

Så tror ikke der er nogen krav, men du kommer muligvis til at læse nogen timer op du har haft, hvis du afslutter midt i et semester.

Er det i Viborg du har gået?

Ville også helst at det ku passe med barsel næste sommer, er bare så bange for at der kan ende med at gå langtid før jeg bliver gravid nu når vi allerede har været i gang i 4 måneder :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.