Næsten enige om navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

Victoria2013

Barnepigen skriver:

Det kommer an på hvilket navn det er.

Hvis det fx er Caroline som du vil Karoline eller Sofie som du vil stave Sophie så synes jeg godt i kan stave det på den måde du synes. Hvis det er fx Isabella som du vil stave Izabella eller Melissa som du vil stave Melizza så ville jeg stave det på den alm. måde

Det er netop sådan noget... der er ingen x'er eller z'er eller andre "mærkelige bogstaver"...

Lidt a-la Karoline/Caroline, Camilla/Kamilla, Carla/Karla, Erika/Erica osv... det er sådan noget vi snakker om

Tror udelukkende det handler om hvad vi hver især syntes ser pænest ud hvad angår stavemåden. Så jeg ved ikke helt hvordan man kan finde et kompromis hvad angår dét

Jeg har foreslået at vi slår terning om det eller noget, men kæresten syntes ikke vi skal afgøre navnet ved spil, selvom det da også kunne være en sjov historie at fortælle senere... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Kia2013 skriver:

Det er netop sådan noget... der er ingen x'er eller z'er eller andre "mærkelige bogstaver"...

Lidt a-la Karoline/Caroline, Camilla/Kamilla, Carla/Karla, Erika/Erica osv... det er sådan noget vi snakker om

Tror udelukkende det handler om hvad vi hver især syntes ser pænest ud hvad angår stavemåden. Så jeg ved ikke helt hvordan man kan finde et kompromis hvad angår dét

Jeg har foreslået at vi slår terning om det eller noget, men kæresten syntes ikke vi skal afgøre navnet ved spil, selvom det da også kunne være en sjov historie at fortælle senere... 

Uha, ja det med navne er ikke altid lige nemt

Min far ville have jeg skulle hedde Krista og min mor ville have Christel, de blev enige om Christa - så længe det så blev med Ch
Jeg skal altid stave mit navn, men det er altså ikke det store problem.

Hvad med at printe begge udgaver af navnet ud på et stykke papir med efternavn og det hele hæng det op ved jeres seng og se på det det næste stykke tid. Prøv at skrive begge navn med efternavn og det hele flere gange i hånden, så I også får føling med navnet

Eller evt. træk "Jeg har lige født"-kortet til den tid

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

12. maj 2013

Lunae

Jeg er ikke til navne, som pludselig skal være ned x og z i stedet for s. Når det så er sagt, så synes jeg fx at Sophie er pænere end Sofie, selvom Sofie er den mest brugte måde at stave det på!

Mange navne kan jo staves både med C og K. Hvis det er det spørgsmålet går på, så tænk på hvor navnet skal bruges

Vores datter hedder Camille! Vi valgte det med C, så det ikke mindede for meget om Kamille-the og så fordi at vi har familie i udlandet og der staves navnet oftest med C.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.