Næsten enige om navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.975 visninger
12 svar
11 synes godt om
17. april 2013

Victoria2013

Kæresten og jeg har begge to en liste med navne til vores datter, omend der jo er to navne vi begge har snakket om nærmest siden vi fandt ud af, at vi skal have en pige...

I aften spørger han så, om der er ét navn jeg hælder mere til end de andre, og det er der jo. Og sådan har han det også. Og det er det samme navn...

Men... vi er uenige om måden navnet skal staves på. Han vil have det stavet på den 'almindelige' måde, mens jeg er mere til at navnet bliver mere unikt at se på. Det er ét bogstav det drejer sig om, at vi ikke er enige om... og han vil bare ikke give sig 

Overvejer lidt om jeg skal give mig - men det har jeg jo heller ikke lyst til. Så næsten hellere et andet navn måske...

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Hvem?

Kia2013 skriver:

Kæresten og jeg har begge to en liste med navne til vores datter, omend der jo er to navne vi begge har snakket om nærmest siden vi fandt ud af, at vi skal have en pige...

I aften spørger han så, om der er ét navn jeg hælder mere til end de andre, og det er der jo. Og sådan har han det også. Og det er det samme navn...

Men... vi er uenige om måden navnet skal staves på. Han vil have det stavet på den 'almindelige' måde, mens jeg er mere til at navnet bliver mere unikt at se på. Det er ét bogstav det drejer sig om, at vi ikke er enige om... og han vil bare ikke give sig 

Overvejer lidt om jeg skal give mig - men det har jeg jo heller ikke lyst til. Så næsten hellere et andet navn måske...

Hvad ville I gøre?

Holder med din kæreste, at det skal være den "alm." måde - ellers kan hun jo risikere at skulle stave sit navn hver eneste gang og det er træls

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Jeg vil sige, at det helt kommer an på, hvilket navn det er? 

Anmeld

17. april 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvilket navn drejer det sig om? Så er det nemmere at udtale sig omkring det. Dog synes jeg ikke, at man skal gøre det for specielt så hun altid skal stave det.

Anmeld

17. april 2013

TNBC

Kia2013 skriver:

Hvad ville I gøre?

Det kommer an på hvad det er for et navn. Og det ville være lettere for os hvis vi kendte navnet

Anmeld

17. april 2013

Victoria2013

Jeg har ikke rigtig lyst til at dele navnet før vi er helt sikre på at det skal være det

Og det er ikke for specielt. Navnet er blandt de mest almindelige navne... det drejer sig om ét bogstav jeg vil have anderledes. Man kan ikke høre det på udtalen af navnet overhovedet... det er udelukkende noget man ser på papiret. Men jeg syntes bare det ser bedre ud og mere unikt som sagt, er lidt imod navne som "alle hedder"...

Anmeld

17. april 2013

Happiness

Må erklære mig enig med din kæreste. Jeg er til den ganske almindelige måde at stave navne på. (min søn hedder Lukas )

Forstår ikke hvorfor der skal være et "z" istedet for s. Eller "x"... Du kan jo ikke høre det. Og synes bare det ser spøjst ud på skrift... Og alle vil komme til at stave det forkert, så børnene skal "stave sig igennem livet..."

Ville ihvertfald ikke vælge et nyt navn, bare pga uenighed om hvordan det skal staves! Hvis I er enige om at det er det rigtige navn.

Kan I ikke gå lidt på kompromi? 

Anmeld

17. april 2013

Maja88

Afhængrr af navnet..

Jeg er dog mest til hvis vi snakker karoline/caroline og karina/carina så er jeg til K

Anmeld

17. april 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Hvad ville I gøre?

Nu mener jeg ikke at det er navnet der er unikt, men selve barnet. Jeg synes et navn skal staves "alm." og ikke have et eller flere "fyld-bogstaver", som kun gør det sværere for barnet at stave og for andre.

Omvendt er det også svært at svare på, da vi jo ikke kender navnet, men tror nu at jeg alligevel vil holde med din mand

/Fenja

Anmeld

18. april 2013

Pigent

Kia2013 skriver:

Hvad ville I gøre?

Det kommer an på hvilket navn det er.

Hvis det fx er Caroline som du vil Karoline eller Sofie som du vil stave Sophie så synes jeg godt i kan stave det på den måde du synes. Hvis det er fx Isabella som du vil stave Izabella eller Melissa som du vil stave Melizza så ville jeg stave det på den alm. måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.