Plukveer eller "rigtige" veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

Wik

LilleNyPåVej skriver:

Da jeg havde veer der gjorde det også ondt i ryggen og i maven, men jeg havde aldrig regelmæssige veer. Da jeg endelig blev enig med mig selv om at jeg ikke kunne holde det ud mere (kunne ikke sove eller noget som helst), da tog jeg på sygehuset og var 3 cm åben 

Jeg havde født 4 timer senere 

Så det er jo svært at sige 

Puh ha, hvis det bliver det samme i løbet af i dag og nat, så må jeg heller få det tjekket. For det kan godt lyde som om der er noget i gære.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Miin'Baby'Mus

Wik skriver:

Puh ha, hvis det bliver det samme i løbet af i dag og nat, så må jeg heller få det tjekket. For det kan godt lyde som om der er noget i gære.

Hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt  hehe. 

Anmeld

18. april 2013

Muhmi

Wik skriver:

Jeg har lige et spørgsmål, selvom jeg er anden gangsfødende. 

Sidst startede min fødsel med vandafgang, og veerene startede med det samme, og var kraftige efter 10 min.

Jeg har nu 14 dage til termin, og har for anden gang denne uge, noget der minder om plukveer, som ikke er "rigtige"plukveer. Min livmoder trækker sig sammen, men har ondt i lænden og i den nederste del af mave samtidig, og det har jeg ellers ikke haft ved plukveer.

Er der nogen der kender den slags plukveer, veerer eller hvad det er? Jeg synes det gør en smule ondt, og tvinger mig til at trække vejret dybt og holde mig i ro. Jeg ikke havde milde veer første gang, så aner jeg ikke hvordan det føles, da jeg gik direkte i et smerte leje, hvor jeg gik ind i mig selv.

Og kan man overhovedet have milde udvidelsesveer før man reelt er gået i fødsel, jeg har trods alt 14 dage til termin endnu, men det er jo ikke en garanti for noget

De veer jeg havde om natten, her anden gang, mindede mig virkelig bare om stærke plukkeveer... Mine veer blev faktisk ikke synderligt stærke den her gang. Jeg kunne godt mærke at det ikke bare var plukkeveer for de trak selfølgelig helt om i rumpehullet og gjorde så jeg blev nødt til at stoppe op, men intet i forhold til hvordan mine veer var første gang dog

Men jeg har så også fået at vide at grunden til det nok gjorde så ondt som det gjorde dengang, det var fordi moderkagen var groet fast og den så ikke kunne rykke med ham..

Glæder mig til trejde gang, så skal jeg nemlig sammenligne de to første med den trejde, først dér kan jeg vist svare på hvad der er normalt med smerter hehe

Anmeld

19. april 2013

Nille-pigen

Wik skriver:

Ej hvor vildt, havde to voldsomme veer i nat, der vækkede mig, og tog pusten fra mig, men igen er de væk, jeg tror jeg skal tjekkes hvis det bliver ved, for det er da skørt..

det er altid en god ide at blive undersøgt hvis det er du er usikker

Anmeld

19. april 2013

M (:

Nille-pigen skriver:

jeg hørte fra min egen mor at veern anden gang godt kan være mildere... hun sagde at hun var ved at ignorere dem som plukveer fordi hun ikke mente de var kraftige nok til at være rigtige veer...

men at de tog på sygehuset for at blive tjekket fordi det jo var ved termin... da hun så kom derop var hun åben 8 cm og jeg var født inden for en time... 

Det lyder som min (førstegangs) fødsel.. (:

Anmeld

19. april 2013

Vega

Her anden gang har jeg haft mange plukveer, men op til min termin havde jeg krafigere plukveer, som mindede lidt om udvidelses veer men der skete ingenting. Hos jordmorden dagen efter sat termin, sagde hun at babyen lå meget langt nede (følte jeg gik med et hoved mellem benene). Da jeg fødte skete det på halvanden time fra første ve og vandafgang...

Jordmoderen på fødestuen fortalte at de plukveer jeg har haft lige op til kan have været pre-udvidelses veer, for hun lå jo så langt nede og smuttede ud, så at jeg faktisk sprang det meste af denne del over inden turen på fødestuen.

Hvis det er det samme kan det være "forarbejdet" til fødslen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.