Plukveer eller "rigtige" veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.542 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. april 2013

Wik

Jeg har lige et spørgsmål, selvom jeg er anden gangsfødende. 

Sidst startede min fødsel med vandafgang, og veerene startede med det samme, og var kraftige efter 10 min.

Jeg har nu 14 dage til termin, og har for anden gang denne uge, noget der minder om plukveer, som ikke er "rigtige"plukveer. Min livmoder trækker sig sammen, men har ondt i lænden og i den nederste del af mave samtidig, og det har jeg ellers ikke haft ved plukveer.

Er der nogen der kender den slags plukveer, veerer eller hvad det er? Jeg synes det gør en smule ondt, og tvinger mig til at trække vejret dybt og holde mig i ro. Jeg ikke havde milde veer første gang, så aner jeg ikke hvordan det føles, da jeg gik direkte i et smerte leje, hvor jeg gik ind i mig selv.

Og kan man overhovedet have milde udvidelsesveer før man reelt er gået i fødsel, jeg har trods alt 14 dage til termin endnu, men det er jo ikke en garanti for noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

HoltSchmidt

Det lyder meget som de plukveer jeg har og er sygemeldt for nu.

Jeg får også  ondt i lænden og i den nederste del af mave under mine plukveer.

Så længe de ikke kommer regelmæssigt, så tror jeg bare det er plukveer. men hvis du er i tvivl kan du jo altid kontakte fødegangen, for at være på den sikre side 

Anmeld

17. april 2013

lycly

Jeg havde milde veer og de minder slet ikke om plukveer Mere om menstruationssmerter

Anmeld

17. april 2013

Wik

HoltSchmidt skriver:

Det lyder meget som de plukveer jeg har og er sygemeldt for nu.

Jeg får også  ondt i lænden og i den nederste del af mave under mine plukveer.

Så længe de ikke kommer regelmæssigt, så tror jeg bare det er plukveer. men hvis du er i tvivl kan du jo altid kontakte fødegangen, for at være på den sikre side 

Jeg troede ikke plukveer måtte/burte gøre ondt?! Da mine gjorde det, skulle jeg tjekkes i hale og røv. 

Anmeld

17. april 2013

Wik

LuLy skriver:

Jeg havde milde veer og de minder slet ikke om plukveer Mere om menstruationssmerter

Netop. Jeg har ondt i lænd og underliv som hvis jeg havde min måne. Men det går væk igen, og kommer lidt. Ens krop er meget mærkelig. 

Anmeld

18. april 2013

Nille-pigen

Sidst startede min fødsel med vandafgang, og veerene startede med det samme, og var kraftige efter 10 min.

Jeg har nu 14 dage til termin, og har for anden gang denne uge, noget der minder om plukveer, som ikke er "rigtige"plukveer. Min livmoder trækker sig sammen, men har ondt i lænden og i den nederste del af mave samtidig, og det har jeg ellers ikke haft ved plukveer.

Er der nogen der kender den slags plukveer, veerer eller hvad det er? Jeg synes det gør en smule ondt, og tvinger mig til at trække vejret dybt og holde mig i ro. Jeg ikke havde milde veer første gang, så aner jeg ikke hvordan det føles, da jeg gik direkte i et smerte leje, hvor jeg gik ind i mig selv.

Og kan man overhovedet have milde udvidelsesveer før man reelt er gået i fødsel, jeg har trods alt 14 dage til termin endnu, men det er jo ikke en garanti for noget

jeg hørte fra min egen mor at veern anden gang godt kan være mildere... hun sagde at hun var ved at ignorere dem som plukveer fordi hun ikke mente de var kraftige nok til at være rigtige veer...

men at de tog på sygehuset for at blive tjekket fordi det jo var ved termin... da hun så kom derop var hun åben 8 cm og jeg var født inden for en time... 

Anmeld

18. april 2013

Sahara82

Wik skriver:

Op til fødslen er det meget normalt at plukveerne gør en del af udvidelsesarbejdet. Tror dog ikke du er i tvivl når de rigtige veer går i gang, men spørg da hellere en gang for meget på fødegangen end en for lidt. Det er det de er der for 

Anmeld

18. april 2013

Wik

Nille-pigen skriver:

jeg hørte fra min egen mor at veern anden gang godt kan være mildere... hun sagde at hun var ved at ignorere dem som plukveer fordi hun ikke mente de var kraftige nok til at være rigtige veer...

men at de tog på sygehuset for at blive tjekket fordi det jo var ved termin... da hun så kom derop var hun åben 8 cm og jeg var født inden for en time... 

Ej hvor vildt, havde to voldsomme veer i nat, der vækkede mig, og tog pusten fra mig, men igen er de væk, jeg tror jeg skal tjekkes hvis det bliver ved, for det er da skørt..

Anmeld

18. april 2013

Wik

smsh skriver:

Op til fødslen er det meget normalt at plukveerne gør en del af udvidelsesarbejdet. Tror dog ikke du er i tvivl når de rigtige veer går i gang, men spørg da hellere en gang for meget på fødegangen end en for lidt. Det er det de er der for 

Nej, jeg er ikke i tvivl når det er de rigtige hårde veer, men sidste gang gik jeg of udvidede mig uden at vide det, også har man travlt når der først sker noget, så går og er lidt betænksom ved de smerter og plukveer jeg har denne gang. Selvom jeg heldigvis skal føde hjemme, er det rart at der når at dukke en jordemoder op

Anmeld

18. april 2013

Miin'Baby'Mus

Da jeg havde veer der gjorde det også ondt i ryggen og i maven, men jeg havde aldrig regelmæssige veer. Da jeg endelig blev enig med mig selv om at jeg ikke kunne holde det ud mere (kunne ikke sove eller noget som helst), da tog jeg på sygehuset og var 3 cm åben 

Jeg havde født 4 timer senere 

Så det er jo svært at sige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.