Gravid og elevplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
20 svar
1 synes godt om
17. april 2013

grinny

Jeg skrev på et tidspunkt en tråd angående det at være elev og gå i behandling, det kunne sagtens lade sig gøre da jeg ville starte op osv.

Men nu er situationen jo en anden, nu er jeg gravid, men termin til december, og skal starte som elev d. 1/9 - hvordan kringler jeg den?

Jeg kan jo ikke nå at være der særlig lang tid, går på barsel midt i de 3 måneds prøvetid 

Og hvornår skal jeg fortælle dem det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Bb3031

Jeg står i præcis samme situation. Har elevplads pr. 1. september og har termin d. 30. oktober. 

Da det er en elevstilling, må arbejdspladsen godt fyr en pga. en graviditet, så det er helt op til ledelsen om de vil beholde dig eller ej.

Jeg har valg at fortælle min kommende arbejdsplads det efter nakkefoldsscanningen. Så kontakter jeg dem pr. telefon og aftaler en dag til samtale. Efter samtalen er det blot at håbe, at de så fortsat vil have mig. 

Anmeld

17. april 2013

sandramor

Først tillykke med det kommende julebarn

Dernæst vil jeg sige at var jeg dig havde jeg lagt kortene på bordet med det samme.... Tá en snak med din chef og forklar situationen så de er forberedt....... Du skal være opmærksom på at de kan vælge at fyre dig når det er fortalt... I og med at du er i prøvetid og da behøver de egentlig ingen grund til at fyre dig.....
Tror at chancen for at du ikke blir fyret er større hvis du allerede nu er ærlig og spiller med åbne kort..... Igen kan man sige der måske var bedre hvis du ku nå at starte og gøre et indtryk og vise dem at du er værd at holde på... Meeeen igen til sept kan du jo ikke rigtig skjule det og de får sig nok noget af en overraskelse når du dukker op med mave på

Så ja mit råd ville være at være ærlig fra starten af.....

Anmeld

17. april 2013

Bb3031

sandramor skriver:

Dernæst vil jeg sige at var jeg dig havde jeg lagt kortene på bordet med det samme.... Tá en snak med din chef og forklar situationen så de er forberedt....... Du skal være opmærksom på at de kan vælge at fyre dig når det er fortalt... I og med at du er i prøvetid og da behøver de egentlig ingen grund til at fyre dig.....
Tror at chancen for at du ikke blir fyret er større hvis du allerede nu er ærlig og spiller med åbne kort..... Igen kan man sige der måske var bedre hvis du ku nå at starte og gøre et indtryk og vise dem at du er værd at holde på... Meeeen igen til sept kan du jo ikke rigtig skjule det og de får sig nok noget af en overraskelse når du dukker op med mave på

Det er præcist sådan jeg også har tænkt min situation igennem   Står nemlig med en elevplads pr. 1. september og har termin 30. oktober. 

Anmeld

17. april 2013

Noneother

Du skal jo desværre nok regne med at de så ikke vil have dig alligevel. Det må de jo godt, og med det jobmarked vi har idag, så skal du have en seriøst forstående chef, hvis de skal beholde dig.

Hvis jeg havde mit eget firma, havde jeg heller ikke selv ansat en der skulle på barsel "med det samme".. Selvom det er skide unfair.

Anmeld

17. april 2013

grinny

Peiner skriver:

Jeg står i præcis samme situation. Har elevplads pr. 1. september og har termin d. 30. oktober. 

Da det er en elevstilling, må arbejdspladsen godt fyr en pga. en graviditet, så det er helt op til ledelsen om de vil beholde dig eller ej.

Jeg har valg at fortælle min kommende arbejdsplads det efter nakkefoldsscanningen. Så kontakter jeg dem pr. telefon og aftaler en dag til samtale. Efter samtalen er det blot at håbe, at de så fortsat vil have mig. 

Jeg tror også jeg vil fortælle dem det når jeg har været ved NF. 

Så må de tage det som de vil  Men det er ikke så god en situation at stå i, men når man har prøvet i 3 år regner man ikke lige med at det skeer af sig selv

Anmeld

17. april 2013

grinny

sandramor skriver:

Skal skrive kontakt en gang i juni så vil snakke med dem der og være helt ærlig.

Jeg føler jeg, rent ud sagt, pisser dem op og ned af ryggen, men som jeg lige skrev til en anden så har vi prøveti 3 år, så vi regnede jo ikke med at det bare sådan lige pludselig kunne ske

Anmeld

17. april 2013

grinny

Noneother skriver:

Du skal jo desværre nok regne med at de så ikke vil have dig alligevel. Det må de jo godt, og med det jobmarked vi har idag, så skal du have en seriøst forstående chef, hvis de skal beholde dig.

Hvis jeg havde mit eget firma, havde jeg heller ikke selv ansat en der skulle på barsel "med det samme".. Selvom det er skide unfair.

Kan godt følge dig i at du heller ikke ville hvis det var. Nu er vi "heldigvis" to elever der skal starte, så måske er de forstående fordi de allerede har en?

Ja jeg ved det ikke, må håbe det bedste 

Anmeld

17. april 2013

sandramor

Noneother skriver:

Neej selvom det selvfølgelig er en deeeeejlig situation at vente sig så tror jeg desværre nok også at de vælger at finde en anden istedet for :-(

Det er arbejdsgivernes marked lige pt og tror de vælger at finde en anden istedet for... De kan jo vælge og vrage som de vil for tiden.....

Anmeld

17. april 2013

sandramor

grinny skriver:

Skal skrive kontakt en gang i juni så vil snakke med dem der og være helt ærlig.

Jeg føler jeg, rent ud sagt, pisser dem op og ned af ryggen, men som jeg lige skrev til en anden så har vi prøveti 3 år, så vi regnede jo ikke med at det bare sådan lige pludselig kunne ske

Nej jeg forstår absolut godt at det så ikke lige var det du regnede med ville ske når i har prøvet så længe.... Og husk at du sikkert nok kan få en anden elevplads efter barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.