Er jeg sippet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2013

Miin'Baby'Mus

norenberg skriver:

Har et problem som virkelig irritere mig grænseløst....Problemet er at mine gæster (specielt min mands familie) vader ind i sko når de er inviteret hjem til os....Vi har et stort hus hvor vi lige har lavet en forgang med skoreoler og knagerækker så der er plads nok til deres sko og jakker med alligevel vælger de at vade hele huset rundt så de rå trægulve ligner løgn når de er taget hjem og deres overtøj ligger smidt rundt i alle hjørner mens de er her....det skal lige siges at vi bor på landet så alle ungerne leger meget udenfor og slæber jord rundt i hele huset når de suser ind og ud....har nævnt det for dem men lige lidt hjælper det....jeg har selv 3 børn på 7,3 og 2 år som jeg alle prøver på at lære at man ikke går ind i sko, men det er ikke nemt når de ser de andre gør det....hvad stiller jeg op....mit hus er altid skrubbet og skurret når jeg skal have gæster og vi har gulv varme så det kan bestemt ikke være derfor de går ind i sko....skal have barn nr 4 på fredag ved pks men tænker allerede barsels besøgene som et marreridt da jeg ved at jeg ikke kan og må ordne gulve de første uger...hvad stiller jeg op med dem...min svigermor betegner mig som sippet og nu må jeg sku lige tage og slappe lidt af ingen er død af en gang skidt....ja det siger hun så da de selv bor meget beskidt og har den holdning at det først er nødvendig at gøre rent når gæsterne er gået, ikke inden....

Det er fuldstændig lige meget om andre synes du er sippet eller ej. Det er dit hjem og dig der gør rent og derfor må de respektere dine holdninger i DIT hjem.

Jeg er selv meget "renlig" hehe, og derfor skal folk også respektere at jeg ikke gider gøre rent 2 gange på én dag, ellers må de opholde sig udenfor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

C-Dog

Åh! Min familie er lige sådan og faktisk værre. For død og helvede om man får et møgfald hvis nogle går ind med sko hos dem, men i mit hjem kan de jo tillade sig alt. Og så undre de sig over aldrig at blive inviteret :-)

Anmeld

16. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Lav et skilt 
"Sko stilles her, tak"
eller

"Tag venligst skoene af inden du går ind"

Eller også må du gå "  Hyacinth Bucket"-vejen   

Anmeld

16. april 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her er der også enkelte familiemedlemmer der aldrig tager skoene af!! Og det er selvfølgelig dem der altid har hæle på  vi bor til leje og har trægulvet og jeg GRUER virkelig for regningen når vi flytter, for sådan en fin stilethæl giver altså pænt dybe mærker!!! Pissetræls.. 

Jeg prøver at få folk til at tage skoene af ved at bruge samme "undskyldning" som legestuen, nemlig at det ikke er skidesmart med grus, skidt og småsten når vi har småbørn der leger på gulvet 

Men, du kunne jo også bare sige at så må HUN da hjertens gerne komme og skrubbe dagen efter 

Anmeld

16. april 2013

hautecouture

norenberg skriver:

Har et problem som virkelig irritere mig grænseløst....Problemet er at mine gæster (specielt min mands familie) vader ind i sko når de er inviteret hjem til os....Vi har et stort hus hvor vi lige har lavet en forgang med skoreoler og knagerækker så der er plads nok til deres sko og jakker med alligevel vælger de at vade hele huset rundt så de rå trægulve ligner løgn når de er taget hjem og deres overtøj ligger smidt rundt i alle hjørner mens de er her....det skal lige siges at vi bor på landet så alle ungerne leger meget udenfor og slæber jord rundt i hele huset når de suser ind og ud....har nævnt det for dem men lige lidt hjælper det....jeg har selv 3 børn på 7,3 og 2 år som jeg alle prøver på at lære at man ikke går ind i sko, men det er ikke nemt når de ser de andre gør det....hvad stiller jeg op....mit hus er altid skrubbet og skurret når jeg skal have gæster og vi har gulv varme så det kan bestemt ikke være derfor de går ind i sko....skal have barn nr 4 på fredag ved pks men tænker allerede barsels besøgene som et marreridt da jeg ved at jeg ikke kan og må ordne gulve de første uger...hvad stiller jeg op med dem...min svigermor betegner mig som sippet og nu må jeg sku lige tage og slappe lidt af ingen er død af en gang skidt....ja det siger hun så da de selv bor meget beskidt og har den holdning at det først er nødvendig at gøre rent når gæsterne er gået, ikke inden....

Ej, det er da OVERHOVEDET ikke at være sippet - jeg tager ALTID skoene af hos folk - medmindre det er en fest hvor jeg får at vide det er ok pg er HELT sikker på at mine sko er pletfri Jeg gider heller ikke have mine gæster har sko på indendørs - normalt, ingen regler uden undtagelser, men i princippet vil jeg have folk tager deres sko af. Det respekterer folk heldigvis både i min og kærestens familie - mener nu også det går ind unde almindelig god opdragelse

Anmeld

16. april 2013

dpb

norenberg skriver:

Jeg syntes nu ikke du er sippet, derimod syntes jeg det lyder til at jeres gæster er temmelig respektløse For mit eget vedkommende er jeg rimelig large med det, men vores gulv i stuen ligner også noget der er løgn selvom man lige har vasket det fordi det er så slidt, men har ikke lige haft pengene til at få det skiftet... Ser dog helst at folk smider fodtøjet i gangen...og så er her samtidig fodkoldt... Det kan dog stadig irritere mig hvis folk tager det som en selvfølge at de må vade ind med fodtøj på den er specielt min svigerfamilie slem til... syntes det er respektløst at gøre det uden først at spørge om det er ok !! min far får typisk lov, men det er primært grundet hans podegra, og de dage hvor han har meget ondt hjælper det at have sko på, så vidt jeg har forstået... men han spørger alligevel først!! og så sørger han typisk for at have så rene sko på som muligt når han kommer....

Selv tager jeg helst mit fodtøj af inden jeg går ind hos folk det har fødderne nu altså også bedst af, så det er win win

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.