Er jeg sippet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
15 svar
17 synes godt om
16. april 2013

norenberg

Har et problem som virkelig irritere mig grænseløst....Problemet er at mine gæster (specielt min mands familie) vader ind i sko når de er inviteret hjem til os....Vi har et stort hus hvor vi lige har lavet en forgang med skoreoler og knagerækker så der er plads nok til deres sko og jakker med alligevel vælger de at vade hele huset rundt så de rå trægulve ligner løgn når de er taget hjem og deres overtøj ligger smidt rundt i alle hjørner mens de er her....det skal lige siges at vi bor på landet så alle ungerne leger meget udenfor og slæber jord rundt i hele huset når de suser ind og ud....har nævnt det for dem men lige lidt hjælper det....jeg har selv 3 børn på 7,3 og 2 år som jeg alle prøver på at lære at man ikke går ind i sko, men det er ikke nemt når de ser de andre gør det....hvad stiller jeg op....mit hus er altid skrubbet og skurret når jeg skal have gæster og vi har gulv varme så det kan bestemt ikke være derfor de går ind i sko....skal have barn nr 4 på fredag ved pks men tænker allerede barsels besøgene som et marreridt da jeg ved at jeg ikke kan og må ordne gulve de første uger...hvad stiller jeg op med dem...min svigermor betegner mig som sippet og nu må jeg sku lige tage og slappe lidt af ingen er død af en gang skidt....ja det siger hun så da de selv bor meget beskidt og har den holdning at det først er nødvendig at gøre rent når gæsterne er gået, ikke inden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Lise

Arj, man går sguda ikke ind i andres hjem uden lige at smide skoene  Det er da ikke i orden! 

Jeg ville bare sige pænt og stille "Er i søde at tage skoene af?" når de ville være på vej ind med dem på. Det er da der vel ingen der siger nej til? 

Der er heller ikke nogen der skal vade ind med deres beskidte fodtøj på mit trægulv!!! Så er du sippet, så er jeg i hvert fald også. 

Anmeld

16. april 2013

esioul

norenberg skriver:

Har et problem som virkelig irritere mig grænseløst....Problemet er at mine gæster (specielt min mands familie) vader ind i sko når de er inviteret hjem til os....Vi har et stort hus hvor vi lige har lavet en forgang med skoreoler og knagerækker så der er plads nok til deres sko og jakker med alligevel vælger de at vade hele huset rundt så de rå trægulve ligner løgn når de er taget hjem og deres overtøj ligger smidt rundt i alle hjørner mens de er her....det skal lige siges at vi bor på landet så alle ungerne leger meget udenfor og slæber jord rundt i hele huset når de suser ind og ud....har nævnt det for dem men lige lidt hjælper det....jeg har selv 3 børn på 7,3 og 2 år som jeg alle prøver på at lære at man ikke går ind i sko, men det er ikke nemt når de ser de andre gør det....hvad stiller jeg op....mit hus er altid skrubbet og skurret når jeg skal have gæster og vi har gulv varme så det kan bestemt ikke være derfor de går ind i sko....skal have barn nr 4 på fredag ved pks men tænker allerede barsels besøgene som et marreridt da jeg ved at jeg ikke kan og må ordne gulve de første uger...hvad stiller jeg op med dem...min svigermor betegner mig som sippet og nu må jeg sku lige tage og slappe lidt af ingen er død af en gang skidt....ja det siger hun så da de selv bor meget beskidt og har den holdning at det først er nødvendig at gøre rent når gæsterne er gået, ikke inden....

Jeg har oplevet nogle der gør det. Men heldigvis sørger de for at de er helt rene inden.

Jeg forstår bare ikke princippet i at gå i sko inde. SÅ må man tage futter med

Anmeld

16. april 2013

optimistmor

til dig. så må de få den melding at ingen besøg med sko på hihi jeg kan heller ikke fordrage når folk vader ind på mit alt for dyre gulvtæppe med sko på! det er uld og skal holde os varme om vinteren, ikke at folk skal bruge hele min stue som dørmåtte!!! blir så frustreret og gal når det er

Anmeld

16. april 2013

Aabye

Jeg tager ALTID mine sko af inden jeg går ind hos andre.. ALTID.. 

Og mine gæster bliver også bedt om at smide skoene her.. Vil sku ikke ha det..! Der er nog enkelte gange hvor jeg har bedt folk beholde skoene på fordi at hunden fælder helt ekstremt i perioder, og selvom jeg lige har støvsuget ligger der en halv hund nogen gange.. Det er ikke det fedste at slæbe med hjem på strømperne hvis man ikke selv har hund.. 

Anmeld

16. april 2013

mor88

det gør min far næsten altid, og nu siger jeg bare til ham "tag skoene af". Slut prut! Det er mit hus og mine gulve 

Anmeld

16. april 2013

bøllen

Så er jeg også sippet , hvilket jeg sikkert er . Men jeg HADER når gæster gør dette og syntes faktisk det er respektløst.

her kan min familie finde på det samme og når de skulle komme irreterede det mig optil de skulle komme ( ja er sku ikke helt frisk )

jeg begyndte at sige jeg gerne ville have de tog deres sko af . Vi har også trægulve i det meste af huset - og gider ski ikke have mine gulve ødelagt af sand osv . Og gider ikke gøre rent for de skal vade ind .

kunne ikke selv drømme om at gå ind i sko , selv steder hvor ejeren insisterer på jeg skal beholde sko på , tar jeg dem af . 

Samt jeg har ikke uanet kræfter og resurser så gider det bare ikke

begynd at nævne det for jeres gæster , sig på en pæn måde du gerne vil de tar skoene af . jeg overvejede at lave et skildt INGEN SKO . 

Anmeld

16. april 2013

vitapigen

Du er IKKE sippet... Det er almindelig høflighed at man tager skoene af når man kommer ind i andre folks hjem. Jeg har ofte sagt på en sød måde at jeg helst ikke ser de går inde i vores hus med sko, men tænker tit at det burde være en selvfølge at man ikke går inde med sko, med mindre andet er sagt.

Så få du sagt til din svigermor, og andre at sådan skal det være i jeres hus og det må hun/de respektere

Anmeld

16. april 2013

2721

Jeg synes slet ikke du er sippet. Jeg vil heller ikke have folk går ind med sko på og særligt min far har meget svært ved at acceptere det( han stiller sig lige et skridt ved siden af måtten), men jeg gider simpelthen ikke at skulle ordne gulv hvergang jeg lige har haft et hurtigt besøg.

Anmeld

16. april 2013

Kløver

Det er meget forskelligt hvordan folk har det, og forstår godt du ikke vil have man vader rundt med sko inde. Synes du skal melde klart ud, evt hænge eller lægge nogle billige indesko så folk umuligt kan misforstå budskabet og ellers bede folk tage skoene af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.