Små luffer til babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
22 svar
12 synes godt om
16. april 2013

MorDk

Jeg har nu stødt på flere billeder hvor jeg kan se at baby har små bomuldsluffer på? Er det for at undgår kradsemærker? For tænker bare at det jo ikke må være så rart for baby at have disse på når nu mund/hænder er deres vigtigste sansereskaber?

Ellers har jeg misforstået noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

AlberteSophie

MorDk skriver:

Jeg har nu stødt på flere billeder hvor jeg kan se at baby har små bomuldsluffer på? Er det for at undgår kradsemærker? For tænker bare at det jo ikke må være så rart for baby at have disse på når nu mund/hænder er deres vigtigste sansereskaber?

Jeg har faktisk også undret mig

Anmeld

16. april 2013

MorDk

Det sidste billede jeg så var dit JanneT og du skal ikke tage dette indlæg personligt... men nu kom jeg lige i tanke om min "undren"/spørgsmål igen...

Måske du har en forklaring på hvorfor du har valgt at give din lille James luffer på?

Anmeld

16. april 2013

bøllen

MorDk skriver:

Jeg vil gætte på det er for at undgå baby kradser sig.

forstår dog ikke helt hvorfor man bruger dem.  Jo altså for de ikke kradser sig men syntes da det " synd " baby' s finger skal pakkes væk.  Men måske det bare er mig

Anmeld

16. april 2013

MorDk

Jeg vil gætte på det er for at undgå baby kradser sig.

forstår dog ikke helt hvorfor man bruger dem.  Jo altså for de ikke kradser sig men syntes da det " synd " baby' s finger skal pakkes væk.  Men måske det bare er mig

Baby er jo ikke generet af kradsemærkerne... (det er sådan jeg har oplevet det + hvad min SP har sagt)  Men jeg skal ikke gøre mig klog på noget. Men tænker bare babyer putter jo alt i munden og deres fingre er det de kender og de har jo også suttebehov/tryghedsbehov?

Anmeld

16. april 2013

raca

forde nogle små børn har is kolde fingre og fryser dem ret let..

så ja min den ene havde tit hansker på forde han var kold.. og det hjalp ham til at sove bedre

så lidt ligesom sokker på fødderne..

Anmeld

16. april 2013

mth1987

Jeg fandt nogen i sin tid i noget arve tøj til min datter og troede faktisk bare det var til når de sku ud hvis det var lidt koldt. jeg ville aldrig bruge dem for at undgå kradsemærker medmindre det var slemt. For de ska da ku bruge sine fingre uden de ska være spærret inde  

Anmeld

16. april 2013

MorDk

raca skriver:

forde nogle små børn har is kolde fingre og fryser dem ret let..

så ja min den ene havde tit hansker på forde han var kold.. og det hjalp ham til at sove bedre

så lidt ligesom sokker på fødderne..

Okay

Hmm... generelt mener jeg babyer har kolde fingre pga. deres kredsløb ikke er helt så udviklet eller sådan noget som større børns og os voksne?

Anmeld

16. april 2013

raca

MorDk skriver:

Okay

Hmm... generelt mener jeg babyer har kolde fingre pga. deres kredsløb ikke er helt så udviklet eller sådan noget som større børns og os voksne?

han var for tidlig født, og født om vinteren.. så inden han nårde 3.5 kg... frøs han ret let.. og ja måske er det kredsløbet.. jeg kunne bare mærke det hjalp ham til at sove lidt alene i liften hvis han havde hansker på...

Anmeld

16. april 2013

AlberteSophie

MorDk skriver:

Det sidste billede jeg så var dit JanneT og du skal ikke tage dette indlæg personligt... men nu kom jeg lige i tanke om min "undren"/spørgsmål igen...

Måske du har en forklaring på hvorfor du har valgt at give din lille James luffer på?

Jeg lyder nok lidt strid, men hvorfor sender du hende ikke en besked i stedet for at spørger hende her? 

Jeg havde personligt følt mig udstillet /: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.