Endnu en om at sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

298 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. april 2013

Sørens

Hej igen

Det var mig der lavede dette indlæg igår : https://www.baby.dk/debat/214216pi1/barnets-soevn/---vores-sove-paa-eget-vaerelse-historie-.aspx

Nu er der sket det at jeg åbenbart har fået "skræmt" ham så han er MEGA længe om at falde i søvn...jeg har været nødt til at gå ud før han helt var væk (pga tissetrang el sult) og han bliver helt ulykkelig!!!! Hvad har jeg dog gjort!?? ØV er så fandens sur på mig selv og ville ønske at jeg aldrig havde flyttet ham!

Hvad ville I gøre? Rykke ham tilbage, blive på hans værelse og bare leve med at han ikke kan falde i søvn i et stykke tid eller????

PLEASE hjælp mig kloge piger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Lise

Lad ham blive på værelset og hold ud 

Min erfaring er at hvis man er konsekvent, så finder barnet hurtigt ud af hvad det skal. Hvis du rykker ham frem og tilbage, bliver han forvirret. 

Lad ham falde i søvn selv på sit eget værelse, og når han er ked af det, går du ind og lader ham vide at du er der, at du passer på ham, men at han skal sove nu. 

Det er hårdt når ens barn er ked af det, men du må endelig ikke vænne ham til at du sidder i rummet i mørket til at han sover. Så kommer du til at sidde der og kukkelure i laaang tid, og dine aftener bliver væk. Han kan lige så godt lære det med det samme. 

Anmeld

16. april 2013

AnthonsMor

Sørens skriver:

Hej igen

Det var mig der lavede dette indlæg igår : https://www.baby.dk/debat/214216pi1/barnets-soevn/---vores-sove-paa-eget-vaerelse-historie-.aspx

Nu er der sket det at jeg åbenbart har fået "skræmt" ham så han er MEGA længe om at falde i søvn...jeg har været nødt til at gå ud før han helt var væk (pga tissetrang el sult) og han bliver helt ulykkelig!!!! Hvad har jeg dog gjort!?? ØV er så fandens sur på mig selv og ville ønske at jeg aldrig havde flyttet ham!

Hvad ville I gøre? Rykke ham tilbage, blive på hans værelse og bare leve med at han ikke kan falde i søvn i et stykke tid eller????

PLEASE hjælp mig kloge piger!

Nu har jeg ikke nogen erfaring med at sove på eget værelse endnu, da min søn kun er knapt 1 måned gammel, men.....

Jeg tænker, at du måske kan sidde ved siden af hans seng, måske læse en bog for ham eller bare læse lidt selv (så går tiden hurtigere)..
Jeg tror det er vigtigt for ham, at du er der nu, også går der nok ikke længe før du kan lære ham, at så snart han kalder kommer mor selvfølgelig, for så er de jo 100% trygge ved at skulle sove, når de ved at der kommer hjælp når de kalder

Jeg kender flere der har brugt den metode med at få lært barnet, at selvfølgelig kommer mor/far når barnet kalder, og det har fungeret vildt godt efter et par dage

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.