Jeg er startet til psykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.187 visninger
13 svar
4 synes godt om
16. april 2013

Anonym trådstarter

Igår var jeg til min første samtale. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det? Synes det var en meget rodet samtale. Jeg føler mig meget sårbar. Fik åbnet op for en masse jeg aldrig har snakket med nogen om før. Ved bare ikke om det er det rigtige at gå til psykolog.  Jeg har en tid igen om 1 uge. Det kommer til at koste. Heldigvis havde jeg en henvisning så jeg får jo noget tilskud men det er bare dyrt alligevel synes jeg. Til jer der går eller har gået til psykolog. Synes I også den første samtale var mærkelig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Igår var jeg til min første samtale. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det? Synes det var en meget rodet samtale. Jeg føler mig meget sårbar. Fik åbnet op for en masse jeg aldrig har snakket med nogen om før. Ved bare ikke om det er det rigtige at gå til psykolog.  Jeg har en tid igen om 1 uge. Det kommer til at koste. Heldigvis havde jeg en henvisning så jeg får jo noget tilskud men det er bare dyrt alligevel synes jeg. Til jer der går eller har gået til psykolog. Synes I også den første samtale var mærkelig?

Jeg har gået til psykolog..

Den første samtale er en samtale hvor psykologen prøver at "lærer" dig at kende.. Så næste gang tror jeg du syntes det er lidt bedre.. Husk det er altid dig der bestemmer hvad i skal snakke om..

Jeg var rigtig glad for det, var rart at have en at gå vendt nogle ting med..

Det koster ja, men igen der er ingen pris for ens velvære som må være det vigtigste

Håber du bliver glad for det..

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har gået til psykolog..

Den første samtale er en samtale hvor psykologen prøver at "lærer" dig at kende.. Så næste gang tror jeg du syntes det er lidt bedre.. Husk det er altid dig der bestemmer hvad i skal snakke om..

Jeg var rigtig glad for det, var rart at have en at gå vendt nogle ting med..

Det koster ja, men igen der er ingen pris for ens velvære som må være det vigtigste

Håber du bliver glad for det..

Du har ret. Jeg vil selvfølgelig give det en chance. Men er bare ikke god til det der. Jeg synes bare min psykolog sagde nogle ting jeg ikke rigtig kunne forholde mig til. Foreks. vedr. mit barn. Blev ramt af det faktisk. Men det sætter helt klart en masse tanker i gang gode som dårlige. Håber det bliver bedre med tiden ihvertfald.

Anmeld

16. april 2013

B&J

self. er den første samtale rodet fordi der er mange ting der bliver åbnet op for og mange ting der skal rodes rundt i og der kommer flere, jeg syntes ærligt talt du skal give det en chance på 5-10 gange før du kan sige en mening....

Anmeld

16. april 2013

Mettefpigen

Du skal se tiden an.... Den første samtale er en vurdering, hvor hun lytter til hvorfor du føler som du gør.... De første samtaler er de hårdeste, for det er en fremmed du skal fortælle om dine inderste følelser og det er hårdt!! Men efterhånden så blir det rart at få åbnet op..... Sådan følte jeg ihvertfald......

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Du skal se tiden an.... Den første samtale er en vurdering, hvor hun lytter til hvorfor du føler som du gør.... De første samtaler er de hårdeste, for det er en fremmed du skal fortælle om dine inderste følelser og det er hårdt!! Men efterhånden så blir det rart at få åbnet op..... Sådan følte jeg ihvertfald......

Skal nok give det en chance. Men det er bare rigtig svært for mig.

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

self. er den første samtale rodet fordi der er mange ting der bliver åbnet op for og mange ting der skal rodes rundt i og der kommer flere, jeg syntes ærligt talt du skal give det en chance på 5-10 gange før du kan sige en mening....

Ja du har nok ret. Det er bare rigtig svært for mig.

Anmeld

16. april 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja du har nok ret. Det er bare rigtig svært for mig.

ved du hvad jeg forstår det godt, det er bare så svært når man skal åbne op for så mange ting og det er mærkeligt underligt, især til en man ikke kender men med tiden hjælper det virkelig når man får åbnet for alle de ting og man får lagt låg på igen når de er snakket om

Anmeld

16. april 2013

Miss Kat

Du har ret. Jeg vil selvfølgelig give det en chance. Men er bare ikke god til det der. Jeg synes bare min psykolog sagde nogle ting jeg ikke rigtig kunne forholde mig til. Foreks. vedr. mit barn. Blev ramt af det faktisk. Men det sætter helt klart en masse tanker i gang gode som dårlige. Håber det bliver bedre med tiden ihvertfald.

Jeg tænker at formålet med at gå til psykolog også netop må være at 'ramme dig'. Ikke som at du skal blive knust, men at hvis psykologen ikke er i stand til at fremprovokere nye følelser eller tanker, eller tvinge dig til at rette blikket indad, kunne du jo lige så godt nøjes med at snakke med en god veninde. En god psykolog skulle jo gerne kunne ændre dine tankemønstre til det mere konstruktive, og det er en proces, der godt kan gøre ondt undervejs. Du skal jo have noget for pengene, og hos en psykolog er "varen" en tur gennem hele følelsesregistret. Hehe

Anmeld

16. april 2013

Christina74

Anonym skriver:

Jeg kigger lige med for jeg starter til psykolog på fredag.

Og ja det er dyrt jeg skal give 383,- 1. gang de andre gange kommer til at koste 320,- pr. gang og jeg får tilskud.

Men hvis det virker, er det jo givet rigtig godt ud :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.