Halsbrand og mad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.488 visninger
16 svar
4 synes godt om
15. april 2013

Victoria2013

Ja, hvad pokker må man egentlig spise... hvis man vil undgå det her dumme halsbrand? 

Man skal holde sig fra løg og hvidløg og krydret mad generelt... og jeg er meget glad for krydret mad og hvidløg og syntes at listerne over madvarer som kan lindre halsbrand er nærmest ikke-eksisterende... men der må da være noget man kan spise, som kan lindre det, udover bananer, mandler og mælk - for det kan/vil jeg ikke leve af kun...

Hvad skal jeg finde på at lave af aftensmad som stadig smager af noget, men som ikke giver halsbrand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Bertris

Synes ikke at krydret mad f.eks. gav mig halsbrænd, men det gjorde cola f.eks. i starten af graviditeten. 
Tror nærmere at man er nød til at "prøve sig frem" når man er gravid, for det svinger meget fra kvinde til kvinde. 
Men synes også at vand var meget lindrende mod halsbrænd, ved godt det ikke er mad. 

- men håber du finder en løsning, men min halsbrænd forsvandt i hele 2. trimester, og starten af 3. så måske er du heldig det går over

Anmeld

16. april 2013

Victoria2013

Synes ikke at krydret mad f.eks. gav mig halsbrænd, men det gjorde cola f.eks. i starten af graviditeten. 
Tror nærmere at man er nød til at "prøve sig frem" når man er gravid, for det svinger meget fra kvinde til kvinde. 
Men synes også at vand var meget lindrende mod halsbrænd, ved godt det ikke er mad. 

- men håber du finder en løsning, men min halsbrænd forsvandt i hele 2. trimester, og starten af 3. så måske er du heldig det går over

Jeg er i 3. trimester og det er indenfor den sidste måned det er kommet - og det er som om det bare bliver værre, nærmest uanset hvad jeg spiser

Kan mere fiberrig kost måske hjælpe?

Anmeld

16. april 2013

janne1986

Kia2013 skriver:

Ja, hvad pokker må man egentlig spise... hvis man vil undgå det her dumme halsbrand? 

Man skal holde sig fra løg og hvidløg og krydret mad generelt... og jeg er meget glad for krydret mad og hvidløg og syntes at listerne over madvarer som kan lindre halsbrand er nærmest ikke-eksisterende... men der må da være noget man kan spise, som kan lindre det, udover bananer, mandler og mælk - for det kan/vil jeg ikke leve af kun...

Hvad skal jeg finde på at lave af aftensmad som stadig smager af noget, men som ikke giver halsbrand?

Jeg spiste tabletter der hedder link ...

de har en underlig konsistens, men virker

Anmeld

16. april 2013

Bertris

Kia2013 skriver:

Jeg er i 3. trimester og det er indenfor den sidste måned det er kommet - og det er som om det bare bliver værre, nærmest uanset hvad jeg spiser

Kan mere fiberrig kost måske hjælpe?

Så er det måske slet ikke maden du kan gøre noget ved 

baby presser jo det hele 

det kan gøre at spise røret ned til maven ikke kan lukke ordenligt og du derved får mavesyre op i spise røret som giver halsbrænd

så er der ikke andet for end at have mandler eller tabelletter mod halsbrænd liggende til når det er værst

Anmeld

16. april 2013

Bertris

Her virkede balacid skønt til natten

Anmeld

16. april 2013

Holbæktrunten

Kia2013 skriver:

Jeg prøvede ALT i sidste graviditet - havde samme problem som dig i sidste trimester, det var frygteligt. Konstant halsbrand, og til tider endda så slemt at jeg kastede op.

Prøvede diverse syreneutraliserende i håndkøb - måtte tilsidst krybe til korset og få fat i lanzoprazol 30 mg. Ved ikke om det kan fås i håndkøb, ellers kan lægen skrive en recept. Tog en hver morgen 3o min før fødeindtag, og det var FANTASTISK - efter et par dage var der ingen problemer

Anmeld

16. april 2013

L&V

Jeg syntes ik der er så meget at gøre her i tredje trimester men mælk, brød og banan er godt. alminox har jeg altid på mig.. Undgår sodavand og juice og for fedt mad

Anmeld

16. april 2013

Victoria2013

Jeg drikker ikke juice og sodavand og fed mad gør vi os heller ikke meget i, så det er ikke der er problemet. 

Og har ikke lyst til at leve bare af mælk, brød, mandler og bananer, det bliver jeg jo ikke mæt af 

Har nogle tyggetabletter der hedder Gaviscon og de har virket ok indtil videre, men syntes bare ikke de gør mere. Der går et par timer, så er halsbranden tilbage og har jo ikke lyst til at fylde mig med piller/tabletter. Derfor jeg tænkte på om nogen havde gode forslag til andet mad man kunne spise, som evt. bare kunne lindre lidt

Anmeld

16. april 2013

L&V

Kia2013 skriver:

Jeg drikker ikke juice og sodavand og fed mad gør vi os heller ikke meget i, så det er ikke der er problemet. 

Og har ikke lyst til at leve bare af mælk, brød, mandler og bananer, det bliver jeg jo ikke mæt af 

Har nogle tyggetabletter der hedder Gaviscon og de har virket ok indtil videre, men syntes bare ikke de gør mere. Der går et par timer, så er halsbranden tilbage og har jo ikke lyst til at fylde mig med piller/tabletter. Derfor jeg tænkte på om nogen havde gode forslag til andet mad man kunne spise, som evt. bare kunne lindre lidt

Altså milde mælkeprodukter men når du er så langt er der bare så mehet pres på at der ik er så meget der virker særlig længe af gangen.. men hør evt din jm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.