Så lærte sønnen også F-ordet..... :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.008 visninger
14 svar
12 synes godt om
15. april 2013

Anonym trådstarter

... Og jeg tror bestemt ikke det er os der har lært ham det.. Jeg er meget bevidst om ikke at bande foran sønnen og jeg ved at min mand ikke bander synderligt meget, hverken foran sønnen eller bare generalt.... Derimod har vores dpmor en tween datter og to teenage drenge der render hjemme lige nu pga. lockouten.... Og ja, de bander, og datten render rigtig meget rundt sammen med dp-børnene hele tiden når hun er hjemme.....

Hvad skal jeg gøre her?

Det KAN være mig selv der har lært ham det i nat, jeg tvivler, men det kan godt være.. Sønnen begyndte nemlig at græde og så ville jeg gå ind og hente ham og da jeg går tilbage i seng igen, så støder jeg tæerne ind i sønnens højstol og siger/råber "Argggh for fuck's sake!" Men derfra burde han da ikke bare tage "fuck" ud af kontekst og så gå og bruge det når noget går ham på???

Btw.. Han er to år gammel... Lidt tidligt ikke??

Det er fint hvis i kan gætte hvem jeg er, jeg er dog bare anonym af hensyn til min dp-mor i det tilfælde hun også er herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Anonym trådstarter

15. april 2013

Dot D

Det kan være dig, det kan være DP´s børn, det kan være fjernsynet, det kan være......... Ja mulighederne er mange

Jeg synes, at børn har en fantastisk evne til at høre, hvilke ord de IKKE bør sige, så det er bare med at forsøge, at holde sig selv i halen og ikke sige det, man ikke vil høre igen...

Tror desværre ikke vi undgå det helt i disse tider med mange "forskellige sprog" og altenativt sprogbrug i form af slang og lignende.

Vores den store blev gal for lidt siden, og der kom så denne smøre(som jeg er 100 % sikker på, hun ikke har lært hjemme): I er bare fucking trælse og det er så skide træls det hele, uuuuuååååårrrrrrgggghhhhh!!!!!!!

Så kender det godt, hun er så 8, thi hi... Og er faldet ned igen

Anmeld

15. april 2013

Troldemommi

Det er jo altid nemmest at give andre skylden men så længe du også selv bander så kan du ikke klandre andre for din søns ordforråd, og herregud alle bander engang imellem, og som Dot så klogt skriver børn hører altid det de ikke skal høre, sådan er det bare 

Monica

Anmeld

15. april 2013

modesty

Børn vil jo altid lære de ord. Det vigtigste er at lære dem hvordan man skal bruge dem og hvordan man ikke skal bruge dem. Det er selvfølgelig klart at det er lidt svært når han kun er to, men mon ikke det snart mister nyhedsværdien når de store skal i skole igen og han ikke hører det dagligt?

Anmeld

15. april 2013

jydeinden

som de andre siger.. børn lærer hurtigt og hvis et ord lyder sjovt, eller hvis man ser sjov ud i ansigtet imens man siger det, jamen så falder hammeren allerede der. det eneste du kan gøre er at prøve at rette dit barn hver gang ordet bliver sagt, og så selv være med til i et vis omfang at bestemme hvad du finder acceptabelt og hvad du ikke gør.

(husker da et dagplejebarn min mor passede, der kom moderen hjem til os, rød i hovedet og sagde at hendes datter altså ved et uheld havde lært at sige for helved, og om vi ikke ville være med til at forsøge at rette op på skaden, hvilket bestemt ikke er nemt. ordet var kun sagt én gang)

Anmeld

15. april 2013

Monski

Anonym skriver:

... Og jeg tror bestemt ikke det er os der har lært ham det.. Jeg er meget bevidst om ikke at bande foran sønnen og jeg ved at min mand ikke bander synderligt meget, hverken foran sønnen eller bare generalt.... Derimod har vores dpmor en tween datter og to teenage drenge der render hjemme lige nu pga. lockouten.... Og ja, de bander, og datten render rigtig meget rundt sammen med dp-børnene hele tiden når hun er hjemme.....

Hvad skal jeg gøre her?

Det KAN være mig selv der har lært ham det i nat, jeg tvivler, men det kan godt være.. Sønnen begyndte nemlig at græde og så ville jeg gå ind og hente ham og da jeg går tilbage i seng igen, så støder jeg tæerne ind i sønnens højstol og siger/råber "Argggh for fuck's sake!" Men derfra burde han da ikke bare tage "fuck" ud af kontekst og så gå og bruge det når noget går ham på???

Btw.. Han er to år gammel... Lidt tidligt ikke??

Det er fint hvis i kan gætte hvem jeg er, jeg er dog bare anonym af hensyn til min dp-mor i det tilfælde hun også er herinde

I min søns børnehave er der en dreng der bander meget, RIGTIG MEGET!
Jeg har sagt til Anthon at jeg simpelthen bare ikke vil have han bander og han gør det heller aldrig herhjemme. Har også snakket med børnehaven om det, det er nemlig en af anthons tætteste venner der bander meget, og de oplever heller ikke at Anthon bander dernede, heldigvis
Og her snakker vi altså "fucking bitch" "hold din fede kæft" "fuck dig"
Hørte ham (vennen) her i sidste uge sige til en anden mor "jeg flækker dit ansigt bitch" det er jo fuldstændig sindssygt at hører en 4-årig dreng snakke sådan.

Anmeld

15. april 2013

bøllen

Monski skriver:

I min søns børnehave er der en dreng der bander meget, RIGTIG MEGET!
Jeg har sagt til Anthon at jeg simpelthen bare ikke vil have han bander og han gør det heller aldrig herhjemme. Har også snakket med børnehaven om det, det er nemlig en af anthons tætteste venner der bander meget, og de oplever heller ikke at Anthon bander dernede, heldigvis
Og her snakker vi altså "fucking bitch" "hold din fede kæft" "fuck dig"
Hørte ham (vennen) her i sidste uge sige til en anden mor "jeg flækker dit ansigt bitch" det er jo fuldstændig sindssygt at hører en 4-årig dreng snakke sådan.

SAY WHAT 

Anmeld

15. april 2013

ESV

Ordet fuck, fucker har også været brugt rigtig meget i emilies børnehave. Den toppede med fucker lort.. Hun er knap 3 1/2 jeg ved så godt hvilke børn det kommer fra, dem der har ældre søskende og hører og ser alt hvad de laver, også af ballade. Vores taktik har været at fremhæve at sådan nogle grimme ord vil vi ikke høre hende sige og i en periode ignoreret hende når hun sagde det for ikke at give ordene en effekt. Det gik ret hurtigt over.
Jeg mener ikke du bør gøre andet end at tale med dit barn om hvilke ord du bestemt ikke vil acceptere for lige meget hvad vil der løbende komme værre ord til der skal prøves af!

Anmeld

16. april 2013

MorDk

Børn kopiere ALT!

Men igår ku' jeg ikke lade være med at smile.

Jeg slog min fod og fik råbt "av for helvede..."

så siger Bassen: "...Ej moar!! Det hedder av så søren"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.