Baby der vejer mindre end gennemsnittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

Juliekp

quindelist skriver:

Har en nevø der er født 38+5 hvor han vejede 2550g -han er fuldstændig normal høj i dag omend en lille tyksak (knap 2 år).

Min pige er født i 36+4 og vejede 2877g -så hun var blevet en +4kg hvis jeg var gået tiden ud.

Hun er til een høje side i dag (knap 2 år) men inden for normalkurven.

Så tror ikke du skal hænge dig så meget i fødselsvægten så længe læge og sundhedsplejerske ikke er bekymrede

Skønt at høre, at det ikke havde nogen betydning senere hen og at de bare vokser derud af! 

Nej, hænger mig heller ikke så meget i det, er bare rart at vide om det har haft betydning for andre når de blev ældre. Tænker da lidt på om min pige altid vil være en bette én

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Wik

Min pige var 2900 selvom jeg gik en uge over tid. Hun har siden været meget lille i dag knap 3 år kun 11 kilo. Som andre skriver er hun udviklingsmæssigt, både motorisk og sprogligt langt fremme. i forhold til sygdom har kun haft feber to gange i hendes liv, og ingen børnesygdome. 

Men de først halve år var jeg tit bekymret fordi hun var lille, og ikke tog så hurtigt på, lægen og SP. sagde at alt var som det skulle være, men det var først efter et halvt års tid jeg blev helt rolig.

Anmeld

18. april 2013

mth1987

Juliekp skriver:

Hej alle skønne baby-bruger  

Jeg fødte for 3 måneder siden min lille pige på 2208g og 47cm, født 38+3. 

Mit spørgsmål til jer er, om nogle af jer andre har født en baby der ikke var helt så stor, hvad det skyldes og hvordan de har det idag. Altså er de stadig mindre end gennemsnittet og hvordan udvikler de sig?

Måske det er lidt irrelevant, men min datter var stor ved fødsel (4550g født 3 dage over termin) men efterfølgende har hun altid været den mindste og er det stadig. både i dagplejen, Mødregruppe og hendes yngre fætter er større end hende. 

Så det kan altså gå begge veje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.