Juliekp skriver:
Hej alle skønne baby-bruger
Jeg fødte for 3 måneder siden min lille pige på 2208g og 47cm, født 38+3.
Mit spørgsmål til jer er, om nogle af jer andre har født en baby der ikke var helt så stor, hvad det skyldes og hvordan de har det idag. Altså er de stadig mindre end gennemsnittet og hvordan udvikler de sig?
Min datter var mindre end gennemsnittet, men stadig indenfor "normalen", dog i den nederste del.
Alberte vejede 2810 g og var 50 cm lang. Hun er født 40+1. Vi måtte ud og købe nyt tøj til hende fordi det i str 50 var alt for stort. Hun lagde ud med str 40.
Vi fandt ud af da hun var 2 måneder at hun havde en medfødt hjertefejl (VSD = hul mellem de to hjertekamre) og derfor tog hun ikke på som andre babyer, da hun brugte alt sin energi på at leve og ikke vokse.
Hun er idag helt rask og er 19 måneder, hun er slank og lang ( over gennemsnittet), hun vejer 11,1 kg og er 87 cm lang. Hun blev målt i Januar, så hun er nok lidt længere idag.
Alle siger hun er lille når jeg fortæller tøjstr og hendes alder, men hun er helt almindelig af størrelse. Hun udvikler sig som alle andre på hendes alder. Det eneste hun ikke har gjort er at rulle rundt, men det skyldtes hendes ar fra operation og det at hendes ribben ikke var helet da hun burde rulle. Ellers har hun fulgt det hele til UG.
/Fenja 
Anmeld