Baby der vejer mindre end gennemsnittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
12 svar
1 synes godt om
15. april 2013

Juliekp

Hej alle skønne baby-bruger  

Jeg fødte for 3 måneder siden min lille pige på 2208g og 47cm, født 38+3. 

Mit spørgsmål til jer er, om nogle af jer andre har født en baby der ikke var helt så stor, hvad det skyldes og hvordan de har det idag. Altså er de stadig mindre end gennemsnittet og hvordan udvikler de sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

De3Guldklumper

Juliekp skriver:

Mit spørgsmål til jer er, om nogle af jer andre har født en baby der ikke var helt så stor, hvad det skyldes og hvordan de har det idag. Altså er de stadig mindre end gennemsnittet og hvordan udvikler de sig?

Min den ældste blev født 39+1 3020 g og 48 lang.

Hun har altid være mindre end andre men her efter hun er blevet fem er hun så småt ved at indhente i tøj størrelse. Hun har aldrig været bagud med noget udviklings mæssigt. Kun højde og drøjde - men lige tilpas på hendes egen kurve

Anmeld

15. april 2013

channie-g

Juliekp skriver:

Min dreng er født 37+1 og var 2890 gram og 48 lang, han er Idag lidt korter end de andre i hans alder men begge hans forældre er under 172 cm... Vægten Idag siger 13-14 kg så en lille smule over gennemsnit... Hvad angår hans motorik har der intet været, tværtig imod, han gik 100 % da han var 10 mdr. Og har været utrolig hurtig til alt andet siden :-) 

Anmeld

15. april 2013

Svenne

Min søns fætter vejede også kun omkring 2.200 g., da han blev født. Han er lige så gammel som min søn (næsten 3 år nu).
Han har aldrig været bagud med noget som helst - tværtimod. Han både kravlede og gik før min søn, som ellers ikke er langsom.
Der gik heller ikke lang tid, før de var ca. lige store og det er de også i dag

Anmeld

15. april 2013

quindelist

Juliekp skriver:

Har en nevø der er født 38+5 hvor han vejede 2550g -han er fuldstændig normal høj i dag omend en lille tyksak (knap 2 år).

Min pige er født i 36+4 og vejede 2877g -så hun var blevet en +4kg hvis jeg var gået tiden ud.

Hun er til een høje side i dag (knap 2 år) men inden for normalkurven.

Så tror ikke du skal hænge dig så meget i fødselsvægten så længe læge og sundhedsplejerske ikke er bekymrede

Anmeld

15. april 2013

Louise H.

Isabella blev født 36+2 og vejede 1990 g og var 44 cm. I dag, 1 år gammel, vejer hun 8,9 kg og er 74,5 cm. Så hun er stadig lille dertil skal det siges at hverken hendes far eller jeg er høje (omkring 170).

Udviklingsmæssigt har hun indtil hun var ca. 8 mdr gammel, været et par uger bagud, men ikke noget slemt.
Hendes mave har haft sværere ved at vende sig til "rigtig" mad, så vi ventede fx. Med at starte på rugbrød til hun var 8 mdr

Anmeld

15. april 2013

Fenja09

Juliekp skriver:

Min datter var mindre end gennemsnittet, men stadig indenfor "normalen", dog i den nederste del.

Alberte vejede 2810 g og var 50 cm lang. Hun er født 40+1. Vi måtte ud og købe nyt tøj til hende fordi det i str 50 var alt for stort. Hun lagde ud med str 40.

Vi fandt ud af da hun var 2 måneder at hun havde en medfødt hjertefejl (VSD = hul mellem de to hjertekamre) og derfor tog hun ikke på som andre babyer, da hun brugte alt sin energi på at leve og ikke vokse.

Hun er idag helt rask og er 19 måneder, hun er slank og lang ( over gennemsnittet), hun vejer 11,1 kg og er 87 cm lang. Hun blev målt i Januar, så hun er nok lidt længere idag.

Alle siger hun er lille når jeg fortæller tøjstr og hendes alder, men hun er helt almindelig af størrelse. Hun udvikler sig som alle andre på hendes alder. Det eneste hun ikke har gjort er at rulle rundt, men det skyldtes hendes ar fra operation og det at hendes ribben ikke var helet da hun burde rulle. Ellers har hun fulgt det hele til UG.

/Fenja

Anmeld

18. april 2013

Juliekp

Pylle3 skriver:

Min den ældste blev født 39+1 3020 g og 48 lang.

Hun har altid være mindre end andre men her efter hun er blevet fem er hun så småt ved at indhente i tøj størrelse. Hun har aldrig været bagud med noget udviklings mæssigt. Kun højde og drøjde - men lige tilpas på hendes egen kurve

Okay, hun var da ikke så bette igen da Men dejligt at høre det "kun" estørrelsen hun er lidt bagud med.

Anmeld

18. april 2013

Juliekp

channie-g skriver:

Min dreng er født 37+1 og var 2890 gram og 48 lang, han er Idag lidt korter end de andre i hans alder men begge hans forældre er under 172 cm... Vægten Idag siger 13-14 kg så en lille smule over gennemsnit... Hvad angår hans motorik har der intet været, tværtig imod, han gik 100 % da han var 10 mdr. Og har været utrolig hurtig til alt andet siden :-) 

Hvor dejligt at han følger godt med og at han kun er en smule kortere. Er dejligt at høre om andre der står i samme båd, så ved man lidt hvad man kan regne med

Anmeld

18. april 2013

Juliekp

Svenne skriver:

Min søns fætter vejede også kun omkring 2.200 g., da han blev født. Han er lige så gammel som min søn (næsten 3 år nu).
Han har aldrig været bagud med noget som helst - tværtimod. Han både kravlede og gik før min søn, som ellers ikke er langsom.
Der gik heller ikke lang tid, før de var ca. lige store og det er de også i dag

Sikke en god historie og fantastisk at han bare vokser så flot! Så er der lidt håb forude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.