kan sagtens følge din træthed 
vores søn er først for 3 mdr siden begyndt at sove mere end max 1 time ad gangen både dag og nat herhjemme... han er 1½...
startede med det første ½ at være ca. 40 min ad gangen og så vågnede han igen.. både dag og nat...
bedste råd jeg fandt der virkede var at prøve mig frem med forskellige ting vi fandt på udfra de ting vi ellers gjorde i løbet af dagen...
f.eks. satte vi liften inde i stuen ved os så den stod på skrå fra armlænet på sofaen, og det gav i en kort periode bedre søvn fra 40 min til 2 timer...
har haft når han har været pylret med sygdom at det hjalp at sidde foran fjernsynet og falde i søvn... musikken fra Disney Junior (på engelsk her) og de der forskellige tegnefilmsfigurer...
tjek for tænder... nogen får allerede fra 5 mdr de første til at de begynder at trykke på tandkødet.. kan tage lang tid førend de er igennem men man vil kunne se tandkødet ligesom former sig lidt som hvis der var en tand...
tjek om der er for varmt/koldt under hans dyne når han sover...
vores søn har også haft sine kampe med dynen... Vi har haft et par forskellige og prøvet forskellige måder at ligge ham på...
I en periode var det bedste at blive pakket som en durumrulle.. så var det en periode med dynen bare skulle ligge løst henover ham.. så en periode igen med tætpakkethed og nu skal den ligge så han ligger på den ene ende og har den anden over sig så han kan kramme hjørnet af den samtidigt...
overvej agurkeskriver... både pga vandindholdet og hvis det er tænder der allerede trykker på så har det noget lokaltbedøvende i vanddelen som kan afhjælpe lidt...
overvej hvad der er af aktivering i løbet af dagen...
som der også er sagt prøv at lave faste spise/sovetider... faste rytmer med bad og aktiviteter...
med faste tider mener jeg at indenfor tidsrummet kl. 8-9 bliver der spist morgenmadmåltidet, og så ligges der til en lur i en times tid (måske kun 30 min men lidt er bedre end intet at starte på), så op og have ren ble og lidt "snackmad", så legetæppe eller andet der interesserer og aktiverer hjernen med ting der skal trækkes i, puttes i eller lignende... osv...
Håber du snart får lov at sove lidt mere