trænger til at sove nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

modesty

Han er 5, 5mdr og perioden har været hele hans levetid desværre og ja vi blev hurtig gravide. Men så slipper vi for en lang kamp og fertilitets klinik denne gang, så selvom det er hurtigt er vi faktisk rigtig glade!

OK. Min erfaring er at grød og lignende i langt de fleste tilfælde ingen forskel gør. Det handler om at babyerne gennemgår en rivende udvikling i hjerne og krop konstant og det skaber naturligt nok uro.

Og jeg ville til hver en tid hellere give barnet en god omgang grønsagsmos end vælling og grød. Det er meget sundere. 

Jeg synes det er MEGET mærkeligt at din læge anbefaler dig at holde så lille et barn vågen, og vække ham. Det er stik mod gængs anbefaling og jeg kan ikke se hvorfor det skulle have nogen positiv indvirkning på nattesøvnen. Søvn avler søvn, som de kloge siger.

Men som sagt er det helt normalt med de mange opvågninger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

dpb

legetæppe skriver:

Han sov før fint om dagen så lægen har sagt jeg skal holde ham mere vågen om dagen..hvilket heller ikk hjælper han er rigtig glaf for nusse klude og stofbleer og sover altid med én. Har også prøvet med en af mine t shirts og at han sov i sengen, liften ved siden af og nu eget værelse....ingen forskel vi har fået tjekket hans øre tre gange og der erintet. Han har kolik så vi har gået til kranio ssakral terapi, zone terapeut og går nu til kiroprakter. ....og nej har desværre ikk megen hjælp at hente nogen steder. Min mand hjælper dog når han er hjemme!

Altså lige umiddelbart lyder det til at I har en svær periode Og føler virkelig med jer for det må hverken være sjovt for dig eller din søn...

Det jeg bider mest mærke i er det at din læge har sagt at du skal holde ham mere vågen om dagen... der tror jeg ikke jeg kunne være mere uenig, for det kan snildt have modsatte effekt, fordi man hurtigere risikere at han bliver overstimuleret Så den anbefaling kan jeg kun anbefale at du ser væk fra

Det næste jeg så tænker er hvor hurtigt I afprøver de nye "vaner"/rutiner, om man så må sige, inden I konkludere at det ikke virker? for nogle børn har behov for længere tid end andre...

uhh, syntes det er svært at råde dig for har aldrig haft et kolikbarn...

Lidt flere tanker er:
Er der et sted han sover bedre end andre ? hvor sover han f.eks. om dagen når han sover bedst? er det samme sted som om natten eller er det f.eks udenfor i barnevogn?

Hvordan reagere du, når han vågner/ikke vil sove? bliver du evt. stresset uden at tænke over det? for det kan baby også mærke og reagere på... og husker du at få sovet i løbet af dagen?? det var jeg selv rigtig dårlig til, nemlig...

Har I snakket med SP om det? tænker lidt i stil med om den mme han får evt. er tilstrækkelig i mængde, eller om det måske ville være en ide at prøve et andet mærke?

åhh, håber inderligt at I finder en løsning så du kan få noget mere sammenhængende søvn Og husk "Du er den bedste mor, dit barn kunne få"

Qnuz

Anmeld

15. april 2013

Kløver

Forstår udemærket hvor du står, der er 14 mdr mellem mine og først nu min søn sover rimeligt om natten ( han er 26 mdr)

Vil for det første ikke tage dagslurene, måske mere prøve at få rutine i dem, og her har musik gjort en stor forskel om natten. Men når din søn er så lille tror jeg mere du skal satse på at få aflastning. Min mand arbejder nat, og gjorde det at han, tog ham om natten når han havde fri, jeg sov når min søn sov om dagen.

Graviditeten påvirker også, i form af den påvirker dig, man vil have mindre energi osv, og kommer man ind i en dårlig cirkel bliver det værre eller svært at gøre bedre. Vi planlagde også bryllup ovenikøbet graviditet og kender til at være slidt, især efter fødslen også, med 2 små blebørn.

Det er svært at forvente gid søvn hos de små og bedste råd er nok at i sammen må arbejde i fællesskab og hjælpe hinanden, afløse og aflaste

Anmeld

16. april 2013

kekp

Åhh en krammer til dig. Kan godt forstå at du er udmattet især når du er gravid. Min søn er 15 mdr og vi er først nu nede på at vågne 1-3 gange om natten. Tror bare at nogle børn sover dårligt mens andre er heldige at have en baby med et godt sove hjerte, sådan er det i hvert fald i min mødre gruppe. Jeg har altid været den med barnet som sov dårligt. 

Det som vi har prøvet er: 

Sovepose - Elias var ikke fan af den, men kender en del hvor det rent faktisk har givet en roligere søvn.

Drømme flaske - det ved jeg ikke om du allerede giver? Men det har stort set altid gjort at vi fik nogle rolige timer først på natten. 

Samsovning - det hjalp da han var på din søns alder, nu kan han dog slet ikke finde ud af det.

Hvis han sover på eget værelse ville jeg rykke ham tilbage ved siden af dig og ikke rykke ham på eget værelse før han sover bedre. Jeg synes at det gjorde en stor forskel ikke at skulle ud af sengen om natten. 

Ved ikke om du kan bruge det, har ikke læst hele tråden, så noget af det er måske nævnt.

Anmeld

16. april 2013

FamilenStorm

Kan sagtens følge dig.. Min søn på 3 mdr spiser også hver 2. Time, og var også sååååå træt i løbet af dagen.. Så kan kun forestille mig hvordan det må være når man så er gravid oveni.. Kram til dig

Har altid siddet op og ammet ham om natten, da jeg har holdt på at han skulle tilbage i sin vugge og sove.. Men en nat hvor jeg var syg lå jeg ned og ammede, og lod ham sove der efterfølgende og drengen sov sku 4 timer..

Læste godt at han er flaskebarn, men tænker kropskontakten måske kunne være rar for ham?

Håber det snart vender for dig så du kan få noget mere søvn..

Anmeld

16. april 2013

Snartmortil3

Ved ikke om det er blevet foreslået, men orkede ikke at læse hele tråden igennem..

Min søn begyndte at vågne konstant da han var 3½ måned.. først da han var 4 mdr var der en der spurgte om jeg havde fået tjekket hans ører.. jeg tænkte pjat.. det er jo kun om natten han er vågen.. om dagen kunne han sagtens sove 3 timer i træk.. men jeg gav efter, og gagnske rigtig --- væske på begge ører.. ørelægen ville på det tidspunkt ikke gøre noget, så min søn var vågen 10 gange hver nat indtil han blev 8 mdr hvor han havde mellemørebetændelse 3 gange i træk og fik lagt dræn.. efterfølgende begyndte han at sove hele natten (stod dog op kl 4-halv 5 hver morgen indtil han var 14 - 15 mdr), men han har efterhånden lært og sove, og sover nu fra 19:30-06:30 cirka uden at vågne.. han er 20 mdr i dag så det har været en lang kamp..

Anmeld

16. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kan sagtens følge din træthed

vores søn er først for 3 mdr siden begyndt at sove mere end max 1 time ad gangen både dag og nat herhjemme... han er 1½...

startede med det første ½ at være ca. 40 min ad gangen og så vågnede han igen.. både dag og nat...

bedste råd jeg fandt der virkede var at prøve mig frem med forskellige ting vi fandt på udfra de ting vi ellers gjorde i løbet af dagen...

f.eks. satte vi liften inde i stuen ved os så den stod på skrå fra armlænet på sofaen, og det gav i en kort periode bedre søvn fra 40 min til 2 timer...

har haft når han har været pylret med sygdom at det hjalp at sidde foran fjernsynet og falde i søvn... musikken fra Disney Junior (på engelsk her) og de der forskellige tegnefilmsfigurer...

tjek for tænder... nogen får allerede fra 5 mdr de første til at de begynder at trykke på tandkødet.. kan tage lang tid førend de er igennem men man vil kunne se tandkødet ligesom former sig lidt som hvis der var en tand...

tjek om der er for varmt/koldt under hans dyne når han sover...

vores søn har også haft sine kampe med dynen... Vi har haft et par forskellige og prøvet forskellige måder at ligge ham på...

I en periode var det bedste at blive pakket som en durumrulle.. så var det en periode med dynen bare skulle ligge løst henover ham.. så en periode igen med tætpakkethed og nu skal den ligge så han ligger på den ene ende og har den anden over sig så han kan kramme hjørnet af den samtidigt...

overvej agurkeskriver... både pga vandindholdet og hvis det er tænder der allerede trykker på så har det noget lokaltbedøvende i vanddelen som kan afhjælpe lidt...

overvej hvad der er af aktivering i løbet af dagen...

som der også er sagt prøv at lave faste spise/sovetider... faste rytmer med bad og aktiviteter...

med faste tider mener jeg at indenfor tidsrummet kl. 8-9 bliver der spist morgenmadmåltidet, og så ligges der til en lur i en times tid (måske kun 30 min men lidt er bedre end intet at starte på), så op og have ren ble og lidt "snackmad", så legetæppe eller andet der interesserer og aktiverer hjernen med ting der skal trækkes i, puttes i eller lignende... osv...

Håber du snart får lov at sove lidt mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.