Blodtryk steget helt vildt!! men stadig ikke "for højt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. april 2013

Snartmortil3

har igennem hele graviditeten haft et meget lavt blodtryk -- 90/65 cirka.. Har generelt et lavt blodtryk.

Sidst jeg var til JM var det pludselig 135/80... Jeg ved godt det stadig ikke er for højt - men det er da noget af en stigning på 14 dage??? Er det normalt? jeg er i 37. uge...

Hvad er jeres andres blodtryk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Hullabullabulla

110811 skriver:

har igennem hele graviditeten haft et meget lavt blodtryk -- 90/65 cirka.. Har generelt et lavt blodtryk.

Sidst jeg var til JM var det pludselig 135/80... Jeg ved godt det stadig ikke er for højt - men det er da noget af en stigning på 14 dage??? Er det normalt? jeg er i 37. uge...

Mit normale bt før/under graviditet er 115/75 Ca - så fik jeg SSF så steg det til 165/110 - og nu snart 6 uger efter fødsel ca 130/80

Anmeld

14. april 2013

Snartmortil3

Britt88 skriver:

Mit normale bt før/under graviditet er 115/75 Ca - så fik jeg SSF så steg det til 165/110 - og nu snart 6 uger efter fødsel ca 130/80

hold da op det var højt under din ssf...

Jeg er godt klar over at jeg stadig ikke har alarmerende højt blodtryk.. synes bare det var noget af en stigning på så kort tid..

Anmeld

14. april 2013

Lene Unik

Når det er steget så meget, så er det da noget du skal holde øje med. Som hovedpine, svimmelhed, ondt i maven, pludselig vægtstigning. Og er du utryk  såsøg læge. Jeg har også haft ssf og den ene gang steg blodtykket også pludseligt meget.

Anmeld

14. april 2013

tarkoflen

Har du målt dit blodtryk derhjemme? Hvis du har, ville jeg nok lige kontakte fg og snakke med dem!

Jeg har fået højt blodtryk her sidst i graviditeten, er 37+6 og de holder meget nøje øje med det! Mit er over grænseværdierne, men når dit har været så lavt og stiger så meget, så ville jeg lige snakke med dem!

Hvis det er JM eller læge der har målt det, så tror jeg, at jeg ville tro på, at de havde sendt mig videre, hvis de var bekymret!

Men du skal holde øje med hovedpine, kvalme, trykken for brystet og flimrende for øjnene og ja også om du pludselig får vand i kroppen...

Anmeld

14. april 2013

LSM

110811 skriver:

Mit BT ligger normalt omkring 125/70, i min graviditet steg det til 140/90 ca nogle gange lidt højere, jeg blev sendt til egen læge af min jordemoder, her fik jeg BT apparat med hjem og skulle måle morgen middag og aften i 3 dage, det lå stadig lidt højt, men da jeg ikke havde andre symptomer på svangerskabsforgiftning ville de ikke gøre yderligere.

Da jeg så fik veer og ankom på sygehuset lå mit BT på 165/109, de anbefalede mig derfor at få en epiduralblokade for at sænke det, det rø så ned på de omkring 140/90, og 30 minutter efter jeg havde født lå det på det normale ca 125/70

Anmeld

14. april 2013

Snartmortil3

Lene Unik skriver:

Når det er steget så meget, så er det da noget du skal holde øje med. Som hovedpine, svimmelhed, ondt i maven, pludselig vægtstigning. Og er du utryk  såsøg læge. Jeg har også haft ssf og den ene gang steg blodtykket også pludseligt meget.

Jeg synes generelt bare at jeg er utilpas, men sådan er det jo med graviditet. Har hverken hovedpine, eller vand i kroppen, så tager det egentlig okay roligt. Det eneste jeg har fået er røde knopper på hele kroppen der klør..

Jeg må holde ekstra øje med mig selv.. tak for dit svar

Anmeld

14. april 2013

Snartmortil3

tarkoflen skriver:

Har du målt dit blodtryk derhjemme? Hvis du har, ville jeg nok lige kontakte fg og snakke med dem!

Jeg har fået højt blodtryk her sidst i graviditeten, er 37+6 og de holder meget nøje øje med det! Mit er over grænseværdierne, men når dit har været så lavt og stiger så meget, så ville jeg lige snakke med dem!

Hvis det er JM eller læge der har målt det, så tror jeg, at jeg ville tro på, at de havde sendt mig videre, hvis de var bekymret!

Men du skal holde øje med hovedpine, kvalme, trykken for brystet og flimrende for øjnene og ja også om du pludselig får vand i kroppen...

Nej det var hos JM jeg fik det målt. Hun virkede ikke bekymret, hun sagde bare at det var meget normalt.. Og ja det er jo sikkert også meget normalt i forhold til "normen" men ikke iforhold til hvad jeg normalt har.. men skal derop igen på torsdag, fordi han vender forkert, så måler hun også blodtrykket igen går jeg ud fra..

Anmeld

14. april 2013

tarkoflen

110811 skriver:

Nej det var hos JM jeg fik det målt. Hun virkede ikke bekymret, hun sagde bare at det var meget normalt.. Og ja det er jo sikkert også meget normalt i forhold til "normen" men ikke iforhold til hvad jeg normalt har.. men skal derop igen på torsdag, fordi han vender forkert, så måler hun også blodtrykket igen går jeg ud fra..

Ok hvis du bliver skidt af det, så ville jeg ringe til fg og snakke med dem! Men jeg går ud fra, at din JM godt ved, at dit blodtryk normalt er meget lavt

Jeg synes du skal få en god snak med hende, næste gang du er deroppe, bare for at være sikker!

Anmeld

14. april 2013

1990h

110811 skriver:

Mit er også steget meget igennem graviditeten og nogle gange er det fint nok. Den anden dag var det 141/86 og jeg døjer også med hovedpine men jeg blevet tjekket igennem nogle gange men hold øje med hovedpine og vægtstigning og sådan nogle ting men ellers er det normalt at det stiger@. Mit var i starten 110/60

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.