Når man ikke kan blive enige om navnet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
15 svar
3 synes godt om
13. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige behov for at være anonym, da navnet skal være hemmeligt indtil han kommer (han kommer først til sommer)

Meeeen, gid vi så var enige om navnet
Vi snakker om navne, og var enige om 4 som vi begge rigtig godt kunne lide. Nu er han så begyndt at komme med nogle andre navne som jeg HADER !!! og det er som om at han nu kun vil have de navne som jeg bare slet ikke kan li! Det går mig virkelig meget på, og han tager det helt afslappet, imens jeg bliver så skide frustreret! (Nu hjælper det nok heller ikke at hormonerne køre på højtryk)

Åhh hvor er det irriterende, håber vi kan å at blive enige (godt der er 3 måneder til han kommer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

AlberteSophie

Sådan var det også her. Men lige pludselig er i enige. 

Anmeld

13. april 2013

Pigent

I kunne tag et stykke papir også lave en liste med dine navne og hans. Den kunne i fx hænge på køleskabet. 
Når du så kommer i tanke om nogle navne du kan lide så skriver du dem på din liste og det samme gør han på hans liste

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

Barnepigen skriver:

I kunne tag et stykke papir også lave en liste med dine navne og hans. Den kunne i fx hænge på køleskabet. 
Når du så kommer i tanke om nogle navne du kan lide så skriver du dem på din liste og det samme gør han på hans liste

Det var en rigtig god ide, vi havde bare (med en fælles liste) skåret det ned til 3 navne, men tror helt sikkert vi vil prøve med hver vores !

Anmeld

13. april 2013

Pigent

Anonym skriver:

Det var en rigtig god ide, vi havde bare (med en fælles liste) skåret det ned til 3 navne, men tror helt sikkert vi vil prøve med hver vores !

Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt om nogle der gør det og i skal nok blive enig

Anmeld

13. april 2013

Møn-Mor

Her blev vi ikke enige om navnet før en uge før dåben, da Viktor var 10 uger gammel!

Vi endte ud i 2. kompromis, da 1. kompromis blev snuppet af min nære kollega, som ikke vidste hvad vi havde snakket om af navn, da navnet skulle være hemmeligt indtil dåben.

Anmeld

13. april 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Jeg har lige behov for at være anonym, da navnet skal være hemmeligt indtil han kommer (han kommer først til sommer)

Vi snakker om navne, og var enige om 4 som vi begge rigtig godt kunne lide. Nu er han så begyndt at komme med nogle andre navne som jeg HADER !!! og det er som om at han nu kun vil have de navne som jeg bare slet ikke kan li! Det går mig virkelig meget på, og han tager det helt afslappet, imens jeg bliver så skide frustreret! (Nu hjælper det nok heller ikke at hormonerne køre på højtryk)

Åhh hvor er det irriterende, håber vi kan å at blive enige (godt der er 3 måneder til han kommer)

Det skal nok komme ... Vi diskuterede navne fra vi vidste kønnet, men blev først enige 4 dage efter fødslen og vi så hende 

Anmeld

13. april 2013

De3Guldklumper

Jeg selv har fået navn via navnelisten.

Min mor og far kunne ikke blive enige og satte sig ned overfor hinanden og skrev først 5 navne ned. Ingen var ens, så fem navne mere blev tilføjet og det første de ramte begge to skulle og kom jeg til at hedde

Min datter er blevet navngivet ved lodtrækning.
Vi have to navne vi begge godt kunne lide men den ene kun lide det ene navn mere end det andet og omvendt.
Så tilsidst lavede vi to sedler om det navn der blev trukket kom hun til at hedde uden protest fra den anden

Anmeld

13. april 2013

Jupiter

Vi havde også en liste med 4-5 navne som vi var nogenlunde enige om.

Her kunne kæresten så bare ikke beslutte sig 

Jeg valgte det navn jeg bedst kunne lidt, og begyndte at kalde baby'en det.

Det resulterede i at kæresten til sidste gjorde det samme, og så kunne hun jo ikke hedde andet lige pludselig 

Anmeld

13. april 2013

LilleLene

Anonym skriver:

vent til i ser ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.